درایور گرافیکی جدید AMD افزایش نرخ فریم رایگان را برای همه بازی‌های رایانه شخصی ارائه می‌کند – با چند نکته قابل توجه

درایور گرافیکی جدید AMD افزایش نرخ فریم رایگان را برای همه بازی‌های رایانه شخصی ارائه می‌کند – با چند نکته قابل توجه

AMD یک درایور GPU جدید به نام Adrenalin نسخه ۲۴٫۱٫۱ منتشر کرده است که فناوری Fluid Motion Frame خود را برای افزایش نرخ فریم به کار می‌برد.

ویژگی Fluid Motion Frame (AFMF) AMD تولید فریم در سطح راننده است، یا به عبارت دیگر، کمی شبیه FSR 3 است (که حاوی AFMF، به علاوه خیلی بیشتر است)، اما برای همه DX11 و DX12 کار می کند. بازی های کامپیوتری بدون استثنا (در حالی که FSR 3 باید توسط یک بازی پشتیبانی شود تا کار کند).

بدیهی است که شما همان تجربه را دریافت نمی کنید FSR 3 فراهم می کند، و در اینجا همانطور که انتظار دارید با کیفیت سازش هایی وجود دارد، اما همچنان یک ویژگی جالب است که فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) را برای کسانی که RX 6000 دارند و کارت گرافیک RX 7000. (متأسفانه پردازنده‌های گرافیکی RX 5000 یا نسل‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نمی‌شوند – همچنین پردازنده‌های گرافیکی Nvidia پشتیبانی نمی‌شوند، زیرا این یک ویژگی درایور است).

تولید فریم یک اصطلاح بسیار تحت اللفظی است که با استفاده از این ویژگی، فریم‌های اضافی تولید و وارد بازی در حال اجرا می‌شوند، تعداد فریم در ثانیه را افزایش می‌دهند و تجربه (به طور مصنوعی) بازی روان‌تری (در تئوری، اما با برخی موارد، که ما به آن خواهیم رسید) می‌دهد. برگرد به).

AFMF بود قبلاً در حال آزمایش با درایورهای گرافیکی پیش نمایش AMD بود، اما این نشان دهنده انتشار رسمی آن در یک راننده تمام شده آدرنالین است. و همچنین AFMF، درایور Adrenalin 24.1.1 AMD همچنین از چند بازی جدید پشتیبانی می‌کند: Tekken 8 و Like A Dragon: Infinite Wealth (جدیدترین بازی در فرنچایز تغییر نام یافته Yakuza).

به علاوه حرکت بزرگ دیگر در اینجا پشتیبانی از جدیدترین کارت گرافیک AMD از کارت گرافیک RDNA 3 است. RX 7600 XT که VRAM را دو برابر می کند در مقایسه با برادر وانیلی خود RX 7600.


تجزیه و تحلیل: تفکر خارج از چارچوب

بسیار خوب است که درایور تولید فریم را داشته باشید، البته برای بازی هایی که از FSR 3 پشتیبانی نمی کنند، می توانید تقویت خوبی دریافت کنید. در واقع، AMD بر این باور است که نرخ فریم را می توان در بهترین سناریو تقریباً دو برابر کرد (به عنوان مثال، به افزایش ۹۷ درصدی در ۱۰۸۰p اشاره کرد، اگرچه این مورد با FSR 2 در حالت کیفیت در ترکیب با AFMF است).

با این حال، همانطور که اشاره کردیم در اینجا اخطارهایی وجود دارد، از جمله اینکه تنها پردازنده‌های گرافیکی RX 6000 و ۷۰۰۰ به مهمانی دعوت شده‌اند (و پردازنده‌های گرافیکی سری ۷۰۰M برای لپ‌تاپ‌ها – و در واقع دستگاه‌های قابل حمل مانند Asus ROG Ally). نکته مهم دیگر این است که همانطور که AMD در یادداشت های انتشار مشاهده می کند: “AFMF کیفیت تصویر را با غیرفعال کردن پویا تولید فریم در طول حرکت بصری سریع حفظ می کند.”

به عبارت دیگر، هنگامی که در صحنه‌های سریع حرکت می‌کنید، این ویژگی به‌طور خودکار خاموش می‌شود، زیرا ممکن است مصنوعات بصری و سایر موارد ناخوشایند ظاهر شوند، و AMD نمی‌خواهد این کار تجربه را خراب کند.

همچنین، AMD خاطرنشان می‌کند که AFMF “ممکن است تاخیر بیشتری را به بازی‌ها وارد کند و تجربه بهینه را برای عناوین رقابتی سریع ارائه نکند” مانند شوترها به عنوان مثال بارز. توصیه می شود برای کاهش تأخیر ورودی، Radeon Anti-Lag را اجرا کنید. در حالت ایده‌آل، شما همچنین باید در وهله اول با نرخ فریم نرم و مناسبی اجرا کنید، یعنی قبل از AFMF، برای این نوع بازی‌ها (حداقل ۶۰ فریم در ثانیه).

استدلال مخالفان این است که مطمئناً برای برخی از بازی‌ها، AFMF آنقدرها هم عالی نیست، و از آنجایی که از قبل باید نرخ فریم نرمی داشته باشید، به هر حال تقویت آن کمتر مفید است (و همچنین اینکه در سناریوهای خاصی اتفاق نمی‌افتد. ، به هر حال).

همانطور که گفته شد، AFMF به وضوح بهتر از هیچ است، و در برخی بازی ها به خوبی کار خواهد کرد، فقط ممکن است مواردی وجود داشته باشد که عملکرد آن ضعیف شود. در واقع، حتی اگر به صورت جهانی AFMF را فعال کنید، AMD توضیح می‌دهد که برخی از تیراندازی‌های سریع و سبک‌های مشابه – آنهایی که بیشتر در معرض مشکلات احتمالی هستند – همچنان آن را خاموش می‌کنند و شما باید به‌طور دستی AFMF را در تنظیمات هر بازی روشن کنید. . پیامی که در اینجا وجود دارد این است که اگر این کار را انجام دهید، برای نتایج بالقوه عجیب و غریب آماده باشید، به خصوص اگر بازی با فریم در ثانیه کمتری روی ریگ شما اجرا می شود (یعنی قبل از اعمال AFMF).

این امکان وجود دارد که تنظیم دقیق بیشتر نحوه تعامل AFMF با بازی‌های سریع را که دارای حرکات سریع و سریع هستند، بهبود بخشد، و ما در ادامه خواهیم دید. اما در حال حاضر، این ابزار هنوز هم ابزاری چشمگیر برای افزایش سرعت فریم در ثانیه در بسیاری از بازی‌ها – در سراسر صفحه (خوب، برای DX11/12) – حتی اگر برای عناوینی که در آن‌ها نرخ فریم تا حدودی نرمی دارید، بهترین عملکرد را دارد.

از طریق VideoCardz

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/amds-new-graphics-driver-offers-a-free-frame-rate-boost-for-all-pc-games-with-a-couple-of-notable-catches

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *