درخواست اپل برای ادامه فروش اپل واچ رد شد؛ ممنوعیت پابرجا است

اپل در سکوت خبری تلاش کرده بود ممنوعیت واردات و فروش دو ساعت هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را به تأخیر بیاندازد، اما پرونده‌ی جدیدی اعلام می‌کند که درخواست اپل توسط کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (ITC) رد شده است.

اپل درخواست کرده بود که تا پیش از صدور حکم دادگاه تجدیدنظر، ممنوعیت خرید ساعت هوشمند این شرکت توسط مشتریان، به تعویق بیافتد. با رد درخواست اپل، ممنوعیت همچنان پابرجا است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت اپل واچ سری ۹ و قیمت اپل واچ اولترا ۲ در بازار سیاه آمریکا بالا رفته است.

اپل دوشنبه‌ی این هفته اعلام کرد که به موجب حکم‌ صادرشده‌ی ITC می‌خواهد فروش ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ را در بازار آمریکا متوقف کند. این اتفاق نتیجه‌ی نقض پتنت‌های سیستم اکسیژن‌سنج خون (SpO2) شرکت ماسیمو به رهبری جو کیانی است.

بر اساس اعلام اپل، ۲۴ دسامبر (۳ دی) آخرین روزی است که امکان خرید اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در فروشگاه‌های آمریکایی این شرکت وجود دارد و ممنوعیت واردات به‌صورت رسمی از ۲۶ دسامبر (۵ دی) اعمال می‌شود. فروشگاه‌های متفرقه‌ی آمریکایی نظیر تارگت همچنان اجازه‌ی فروش این ساعت‌ها را خواهند داشت.

مقاله‌های مرتبط

منابع آگاه می‌گویند اپل در حال بررسی ایده‌های مختلف است تا از ممنوعیت فروش جلوگیری کند، ازجمله انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری. این در حالی است که جو کیانی می‌گوید مشکل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل نمی‌شود. او همچنین گفته که حاضر است با اپل توافق کند.

با وجود رد درخواست اپل از سوی کمیسیون تجارت بین‌الملل، این شرکت همچنان برای جلوگیری از توقف فروش شانس دارد؛ البته فقط به شرطی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، شخصا حکم ITC را وتو کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/wearables/413626-apple-loses-attempt-halt-watch-sales-ban/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *