دردسر بیشتر برای تسلا: سازنده خودروهای الکتریکی شکستن چرخ‌ها، پرواز از خودروهای در حال حرکت را به‌عنوان «مشکل کوچک» علامت‌گذاری کرده است.

افشاگری‌های اخیر از اسناد داخلی به‌دست‌آمده توسط رویترز، نحوه مدیریت تسلا با “نقص” و “شکست‌ها” مزمن را روشن می‌کند و رانندگان را به دلیل نقص‌هایی مانند فروریختن سیستم تعلیق و شکستن محورها سرزنش می‌کند، که برخی منجر به پرواز چرخ‌ها از خودروهای الکتریکی با سرعت بزرگراه‌ها می‌شود. رویترز گزارش داد.

ده‌ها هزار نفر از مالکان تسلا، حتی آن‌هایی که خودروهای عملاً جدید دارند، در سال‌های اخیر دچار نقص فنی یا سیستم تعلیق شده‌اند، همانطور که در اسناد جدید به دست آمده فاش شده است. مهندسان تسلا در داخل این حوادث را “نقص” و “شکست” نامیده اند.

با وجود این، اسناد نشان می دهد که به تکنسین ها دستور داده شده است تا به مصرف کنندگان اطلاع دهند که این مشکلات به دلیل قطعات معیوب نبوده بلکه نتیجه “سوءاستفاده” رانندگان از وسایل نقلیه خود است. این رویکرد بر موضع بحث برانگیز تسلا و مدیر عامل آن، ایلان ماسک در رسیدگی به شکایات مشتریان تاکید می کند.

این خبر پس از گزارش ماه ژوئیه رویترز منتشر شده است که نشان می دهد تسلا یک تیم اختصاصی برای سرکوب شکایات مسافت رانندگی و ادعاهای ارائه اعداد گمراه کننده محدوده “گلگون” که عملکرد واقعی را منعکس نمی کند، آشکار می کند.

تسلا به طور مداوم از تایید مشکلات تعلیق و فرمان هنگام گزارش به تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده خودداری می‌کند، در عوض مشتریانی را که اغلب مجبور بودند هزینه‌های تعمیر خارج از گارانتی را پوشش دهند، مقصر می‌داند.

این شرکت در حال حاضر پس از فراخوان بیش از دو میلیون وسیله نقلیه در ایالات متحده به دلیل نگرانی در مورد ویژگی کمک راننده Autopilot که مستعد “سوء استفاده از راننده” است، تحت نظارت است.

یک حادثه هشدار دهنده که در اسناد برجسته شده مربوط به مدل ۳ ۲۰۲۰ است که در آن هنگام رانندگی با اتوپایلوت با سرعت ۶۰ مایل در ساعت “چرخ جلو سقوط کرد” و پیامدهای نامشخصی برای مسئولیت راننده داشت.

یکی دیگر از مالکان تسلا، که سیستم تعلیق مدل Y کاملاً جدیدش تنها با طی ۱۱۵ مایل روی کیلومتر شمار فرو ریخت، علیرغم استفاده حداقلی از وسیله نقلیه، مسئولیت تعمیر به عهده او بود.

در حالی که تسلا خرابی‌های سیستم تعلیق مشابه را در چین بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ یادآوری کرد، همان قسمت در ایالات متحده و اروپا فراخوانی نشده است و شرکت برای جلوگیری از پوشش گارانتی، این خرابی‌ها را به “سوءاستفاده از راننده” نسبت می‌دهد.

خطرات بالقوه چنین خرابی هایی، از جمله از دست دادن کنترل خودرو و خطر آتش سوزی در محفظه باتری، نگرانی های جدی را ایجاد می کند، همانطور که توسط طرفداران ایمنی خودرو برجسته شده است.

برخلاف فراخوان اخیر مربوط به Autopilot تسلا، که می‌توان آن را با یک به‌روزرسانی از طریق هوا برطرف کرد، آخرین گزارش رویترز نشان می‌دهد که این شرکت با مشکلات متعدد مربوط به خرابی قطعات مواجه است که با یک وصله نرم‌افزاری ساده قابل رفع نیستند.

با تمایل این شرکت به مقصر دانستن رانندگان برای خرابی خودرو و هزینه‌های تعمیر، سؤالاتی در مورد اینکه آیا این حوادث واقعاً خطای کاربر است یا اینکه تسلا تلاش می‌کند تا هزینه‌های تعمیر را در میان هزینه‌های فزاینده به حداقل برساند، مطرح می‌شود.

صرف نظر از این، صدمه به شهرت تسلا قابل توجه به نظر می رسد و مالکان متعددی اعتماد خود را به برند از دست داده اند. یکی از مالکان تسلا خاطرنشان کرد: “اگر می ترسید در صورت شتاب گرفتن سریع چرخ های جلوی شما بیفتند، هدف از سرعت بالا را شکست می دهد.”

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/more-trouble-for-tesla-ev-maker-marked-wheels-breaking-flying-off-moving-cars-as-minor-issue-13530982.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *