درک ردپای کربن جت های خصوصی

درک ردپای کربن جت های خصوصی

انواع مختلفی از جت های خصوصی وجود دارد، اما به خاطر محاسبات ما، Cessna Citation Excel را انتخاب می کنیم زیرا یکی از محبوب ترین جت های خصوصی در تمام دوران است. تخمین‌های ما متوسط ​​خواهد بود زیرا افراد مشهور و شخصیت‌های ثروتمند ممکن است از جت‌های بسیار گران‌تر و قدرتمندتر استفاده کنند.

Cessna Citation Excel به طور متوسط ​​۲۲۵ گالن سوخت در ساعت می سوزاند. بر اساس این مصرف سوخت و میزان انتشار CO2 از ماشین حساب کربن سوخت هوانوردی ۴AirCessna Citation Excel ردپای کربن تقریباً ۲٫۲ متریک تن CO2 در ساعت بر جای می گذارد.

برای مقایسه، یک وسیله نقلیه مسافربری سالانه حدود ۴٫۶ متریک تن CO2 منتشر می کند (طبق EPA). این بدان معناست که Citation Excel در سه ساعت پرواز بیشتر از یک ماشین معمولی در یک سال به آب و هوا آسیب می رساند.

بیایید اکنون به جت های تجاری نگاه کنیم. بسیاری استدلال می کنند که محبوب ترین جت تجاری ایرباس A320 است. در حالی که ایرباس A320 حدود ۷۵۰ گالن سوخت در ساعت مصرف می کند، برخلاف Cessna Citation خصوصی، می تواند حداکثر ۱۸۰ مسافر را حمل کند. از طرف دیگر، Cessna Citation Excel حدود ۷ مسافر (منهای خدمه دو نفره) را حمل می کند.

بنابراین، اگر باید به مقصد خود پرواز کنید، جت های تجاری سازش خوبی هستند. هنگام پرواز تجاری، آلودگی بسیار کمتری برای هر نفر وجود دارد. سخنگوی تیلور سویفت از جت شخصی او دفاع کرد NBC News با گفتن اینکه او آن را قرض می دهد، اما این آب را نگه نمی دارد. “قرض دادن” جت های خصوصی به دوستان، خانواده و اعضای خدمه که می توانند پروازهای تجاری داشته باشند، هیچ لطفی به کره زمین نمی کند. درجه یک می تواند به اندازه کافی لوکس باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1455987/flying-luxury-carbon-footprint-private-jets/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *