در اینجا این است که چگونه یک عکس عروس یک فرد مجرد را در سه حالت به طور همزمان ثبت کرد

این عکاسی محاسباتی یا فتوشاپ نیست: فقط حالت پانورامای خوب قدیمی

بسته به اینکه چقدر «آنلاین» هستید، ممکن است تصویری را دیده باشید که در شبکه‌های اجتماعی با ویژگی عجیبی شناور است: زنی – کمدین تسا کوتس – با لباس عروس جلوی دو آینه ایستاده است و به نوعی، نگه داشتن سه حالت همزمان. کوتس در پست اینستاگرام خود اصرار داشت که تصویر تغییر نکرده است. فقط به این شکل بیرون آمد

پس چه اتفاقی افتاد؟ آیا این یک عکس زنده iOS با نقص بود (ویژگی iOS که ویدیوهای کوتاه می گیرد و بهترین ها را انتخاب می کند)؟ تصویر جعلی دستکاری شده با فتوشاپ؟ نگاهی کوتاه به سه واقعیت متفاوت و موازی؟

نه، از همه اینها ساده تر است. فاروک از کانال یوتیوب iPhonedo یک ویدیوی کوتاه ارسال کرد به Threads توضیح می دهد که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است، و بسیار ساده تر از آن چیزی است که شما انتظار دارید.

این چندین تصویر است که با استفاده از ویژگی «پانو» آیفون ۱۲ کوتس به هم دوخته شده‌اند. فاروک با نگاه کردن به ابرداده شات و مشاهده رزولوشن آن از رزولوشن معمولی دوربین اصلی به ۳۹۴۸×۳۰۲۸ کاهش یافته است، که هنگامی که عکس در حالت پانوراما گرفته می‌شود، به این موضوع پی برد.

دلیل آن مربوط به نحوه عملکرد عکس های پانوراما در آیفون است. وقتی در حالت «پانو» عکس می‌گیرید، دوربین عکس‌های زیادی می‌گیرد و آن‌ها را در یک عکس عریض‌تر به هم می‌چسباند. برای اینکه تصویر نهایی کاملاً تکان نخورد، تلفن باید آنها را قبل از بخیه برش داده، به بالا، پایین و در سراسر تصاویر اصلی بچرخاند تا در لبه ها مطابقت داشته باشند. همین اصل در تثبیت‌کننده ویدیوی دیجیتال نیز وجود دارد و فیلمی صاف از فیلم‌های لرزان قبلی تولید می‌کند.

این تا حدودی شبیه به ویژگی عکاسی محاسباتی Deep Fusion آیفون است که نور کم را جبران می کند با گرفتن چندین عکس به طور همزمان در کسری از ثانیه و ترکیب آنها پس از پردازش آنها در سطح پیکسل برای بیرون کشیدن جزئیات نور، رنگ و تن. پس از آن، گروه گوگل وجود دارد ابزارهای ویرایش عکس هوش مصنوعی در پیکسل ۸که به شما اجازه می دهد چندین عکس بگیرید و عوض کردن چهره هاپس زمینه را تغییر دهید یا کل افراد یا اشیاء را به اطراف حرکت دهید برای ایجاد تصویری که می خواهید به جای اونی که گرفتی.

دوختن عکس های پانوراما به هم آنقدرها هم شیک نیست و بی نقص نیست. هرکسی که سهم خود را از عکس‌های پانوراما آیفون گرفته باشد، می‌تواند تأیید کند که تصاویر پانوراما اغلب منجر به مصنوعات حواس‌انگیزی مانند دست‌های گمشده و چهره‌های مخدوش می‌شوند. در مورد کوتس، دوربین گوشی او چندین عکس گرفت، و از آنجایی که نمی‌توانست بداند زنانی که در آینه‌ها هستند نیز کوتس هستند، مطمئن نشد که ژست‌ها را همگام‌سازی کند. فاروک حتی موفق می شود خود این پدیده را در ویدیوی خود بازتولید کند. با این حال شرمنده من امیدوار بودم که در واقع شاهد شواهدی از چندجهانی باشیم.

به‌روزرسانی در ۲ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۵:۳۱ به وقت شرقی: اطلاعات متنی درباره عکاسی محاسباتی و ویژگی‌های ویرایش عکس هوش مصنوعی از اپل و گوگل اضافه شده است.


منبع: https://www.theverge.com/2023/12/2/23985299/iphone-bridal-photo-three-poses-explanation-panorama-photoshop-generative-ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *