در اینجا به این موضوع می پردازیم که چرا جت های جنگنده مانند F-14 دارای کابین دو نفره هستند

در اینجا به این موضوع می پردازیم که چرا جت های جنگنده مانند F-14 دارای کابین دو نفره هستند

البته چند هواپیمای فوق پیشرفته در حال حاضر در تسلیحات نیروی دریایی در «تاپ گان: ماوریک» غایب بودند. و شاید هیچ کدام به اندازه F-35C Lightning II از دید خارج نشده باشند. جنگنده نسل پنجم که توسط لاکهید مارتین توسعه یافته است، به عنوان یکی از جواهرات ناوگان هوایی مدرن نیروی دریایی در نظر گرفته می شود. با توجه به دخالت نیروی دریایی در “ماوریک” و سلف نمادین آن، تعجب آور بود که این هواپیما حداقل کمی در قسمت بعدی بازی به نمایش در نیامد.

همانطور که توسط دیپلمات، اصرار تام کروز بر خلبانی جت خود در “ماوریک” ممکن است نقشی در جلو و مرکز بودن F-18 در فیلم داشته باشد. به این دلیل که نیروی دریایی باید اطمینان حاصل کند که او هواپیماهای چند میلیون دلاری آنها را بدون پشتیبان پشتیبان پرواز نمی کند، و F-35 یک هواپیمای یک صندلی است.

دیپلمات همچنین اشاره می کند که جت های جنگنده یک صندلی در حال تبدیل شدن به یک هنجار هستند. به طور خاص، مقاله به تعداد کمی اشاره می کند جنگنده های نسل بعدی یک نوع دو صندلی ارائه می دهد. در مورد F-35، این تا حدودی به هزینه مربوط می شود، زیرا صندلی دوم – با همه زنگ ها و سوت های عملیاتی – قیمت یک جت بسیار گران قیمت را که هنوز توانایی خود را در هوا ثابت نکرده است، افزایش می دهد. با این وجود، با توجه به فناوری ساخته شده در هواپیماهای مدرن، داشتن یک سری دوم چشم و گوش در هواپیما کمتر و کمتر احساس می‌شود، حتی اگر عمیقاً نامشخص باشد که آیا یک کامپیوتر می‌تواند با سطح پشتیبانی تاکتیکی انسان مطابقت داشته باشد یا خیر.


منبع: https://www.slashgear.com/1465573/why-fighter-jets-f-14-have-two-seat-cockpit-explained/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *