در اینجا جزئیات مربوط به مرگ وحشتناک میمون های Neuralink ایلان ماسک را مشاهده می کنید

ایلان ماسک ادعاهایی مبنی بر اینکه افراد آزمایش میمون Neuralink در نتیجه کاشت مغزی آن جان خود را از دست داده اند را رد کرد – اما Wired به برخی اسناد اشاره می کند که خلاف آن را نشان می دهد.

ایلان ماسک گفت اوایل این ماه که “هیچ میمونی در نتیجه ایمپلنت Neuralink مرده است.” یک گزارش هشدار دهنده جدید از سیمی به نظر می رسد با اظهارات ماسک تناقض دارد. اسناد عمومی که توسط کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول (PCRM) به دست آمده و توسط آنها مشاهده شده است سیمی نشان می دهد که سوژه های ماکاک Neuralink پس از تحمل عوارض مختلف از جمله “اسهال خونی، فلج نسبی و ادم مغزی” کشته شدند.

سیمی می نویسد که اسناد نشان می دهد که یک میمون نر در مارس ۲۰۲۰ “پس از شل شدن ایمپلنت جمجمه اش” معدوم شد و کالبد شکافی نشان داد “شکست این ایمپلنت را می توان کاملاً مکانیکی در نظر گرفت و با عفونت تشدید نمی شود.”

در روز سه شنبه Neuralink اعلام کرد که آزمایش‌های درون انسانی را آغاز می‌کند برای افراد مبتلا به چهار پلژی

PCRM یک سازمان غیرانتفاعی است که از استفاده از حیوانات زنده در آزمایشات دفاع می کند و از UC Davis برای دریافت اسناد از مرکز تحقیقات ملی پستانداران کالیفرنیا (CNPRC)، یک مرکز تحقیقات زیستی در مدرسه ای که آزمایش در آن انجام شد، شکایت کرد. اینها الان هستند ارسال شده در وب سایت خود و ذکر شده در نامه های ارسالی به سازمان بورس و اوراق بهادار روز چهارشنبه ماسک را به تقلب در اوراق بهادار متهم کرد و به گزارش ۲۸۰ میلیون دلاری Neuralink از سرمایه گذاران اشاره کرد. برای ایجاد یک رابط کامپیوتری مغز. سخنگوی UC Davis از اظهار نظر خودداری کرد سیمی.

سیمی به آزمایشی در دسامبر ۲۰۱۹ اشاره می‌کند که در یکی از اسناد ذکر شده است که می‌گوید یک میمون باید پس از شکسته شدن یک قطعه ایمپلنت مغزی Neuralink در طول فرآیند جراحی که منجر به عفونت شد، کشته شود. ماکاک دیگری که از آن یاد شد – معروف به حیوان ۱۵ – چند روز پس از دریافت ایمپلنت، “بدون دلیل مشخصی شروع به فشار دادن سر خود به زمین کرد” و وضعیت او فقط از آنجا به پایین رفت:

حیوان ۱۵ شروع به از دست دادن هماهنگی کرد و کارکنان آن را مشاهده کردند وقتی کارگران آزمایشگاه را می دید به طور غیرقابل کنترلی می لرزید. وضعیت او برای ماه ها بدتر شد تا اینکه سرانجام کارکنان او را معدوم کردند. گزارش کالبد شکافی نشان می‌دهد که او در مغزش خونریزی داشته است و ایمپلنت‌های Neuralink بخش‌هایی از قشر مغز او را «به‌طور کانونی پاره‌شده» گذاشته‌اند.

ماسک در کنار این ادعا که هیچ میمونی به دلیل ایمپلنت Neuralink نمرده است، گفته است که استارت‌آپ ترمینال mon را انتخاب کرد.[k]چشمان (در حال حاضر نزدیک به مرگ)” به عنوان افراد مورد آزمایش برای “به حداقل رساندن خطر برای میمون های سالم”. سیمی به نقل از یک کارمند سابق ناشناس می گوید که این درست نیست:

با نشان دادن نسخه ای از اظهارات ماسک در مورد X در مورد حیوانات Neuralink که “نزدیک به مرگ هستند”، یکی از کارمندان سابق Neuralink به WIRED ادعا می کند که این ادعا اگر یک “ساخت واقعی” نباشد، “مسخره” است. آنها گفتند: “ما این میمون ها را برای یک سال یا بیشتر قبل از انجام هر گونه جراحی داشتیم.” کارمند سابق که از ترس انتقام خواست نامش فاش نشود، می‌گوید تا یک سال آموزش رفتاری برای این برنامه ضروری بود، چارچوب زمانی که افراد را که در حال حاضر نزدیک به مرگ هستند معاف می‌کرد.

سال گذشته، PCRM به وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) شکایت کرد. ادعا می کند که فعالیت های Neuralink قانون رفاه حیوانات را نقض می کند. Neuralink نیز با تحقیقات وزارت حمل و نقل ایالات متحده مواجه است بر اساس اتهاماتی که به طور غیرقانونی دستگاه‌های آلوده را که از مغز میمون‌ها خارج شده بود، منتقل کرده است.


منبع: https://www.theverge.com/2023/9/20/23882888/elon-musk-brain-implant-startup-neuralink-monkeys-euthanized

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *