در اینجا نحوه دریافت هشدار هنگام نمایش اطلاعات شخصی شما در جستجوی Google آورده شده است

آیا تا به حال خود را در گوگل جستجو کرده اید و از تصاویر قدیمی رسانه های اجتماعی، نام های کاربری و سایر آثار غبارآلود اینترنتی که از زیر خاک بیرون می آید شگفت زده شده اید؟ شاید نتایج کمی خاص تر باشد، مانند آدرس قبلی یا حتی شماره تلفن. هیچ کس نمی خواهد اطلاعات تماس شخصی خود را به صورت آنلاین برای همه بدون اطلاع او ببینند – خوشبختانه، Google اکنون می تواند در این زمینه کمک کند.

در ماه آگوست، یک ویژگی جدید جستجوی گوگل را اعلام کرد هنگامی که اطلاعات تماس شخصی آنها در یک عبارت جستجوی Google ظاهر می شود، به کاربران هشدار می دهد. “نتایج درباره شما” نه تنها به کاربران امکان می دهد ببینند چه زمانی و کجا اطلاعات تماس آنها در موتور جستجو جمع می شود، بلکه گزینه حذف صفحه از نتایج Google را نیز ارائه می دهد.

همانطور که آماندا یئو، خبرنگار Mashable در زمان اعلام آن اشاره کرد، Results About You همچنین برای کسانی که در معرض خطر قرار گرفتن هستند یا در معرض خطر قرار گرفتن هستند مفید است.

جفت شده با سایر تنظیمات حریم خصوصی Google و ویژگی های آینده، کاربران می توانند کنترل بیشتری بر روی ردپای دیجیتالی خود داشته باشند – حداقل، گوگل آن را به تصویر می کشد. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

نحوه روشن کردن نتایج درباره شما:

فقط افراد دارای حساب Google می‌توانند این هشدار را روشن کنند، بنابراین مطمئن شوید که حساب Google خود را ایجاد کرده‌اید یا به آن وارد شده‌اید.

  1. برو به صفحه فعالیت نتایج درباره شما.

  2. روی «شروع به کار» کلیک کنید و دستورات روی صفحه را دنبال کنید.

  3. Google از شما می‌خواهد اطلاعات تماسی که می‌خواهید پرچم‌گذاری شود را اضافه کنید. کاربران می توانند چندین نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل اضافه کنند.

  4. اطلاعات را تأیید کنید و نحوه اطلاع رسانی را انتخاب کنید. Google می‌تواند نتایج را به ایمیل مرتبط با حساب Google شما ارسال کند یا اعلان‌های فشاری را به دستگاه‌های مرتبط با حساب Google شما ارسال کند.

  5. Google به طور خودکار نتایج جستجو را برای اطلاعات شخصی شما اسکن می کند و در صورت یافتن چیزی به شما هشدار می دهد. این شرکت می گوید اسکن اولیه می تواند چند ساعت طول بکشد.

  6. برای ویرایش اطلاعات تماس خود در هر زمان به صفحه نتایج درباره شما بازگردید.

در اینجا نحوه دریافت هشدار هنگام نمایش اطلاعات شخصی شما در جستجوی Google آورده شده است

اعتبار: گوگل

اعتبار: گوگل

اعتبار: گوگل

چگونه اطلاعات شخصی خود را از جستجو حذف کنیم:

در حالی که Google توانایی حذف هیچ اطلاعات یا تصویری از سایت‌های غیر Google را ندارد، می‌تواند به کاربران کمک کند تا نتایج اطلاعات تماس شخصی را از صفحات جستجوی Google حذف کنند.

دو راه برای درخواست از Google وجود دارد که اطلاعات شخصی را از نتایج جستجو حذف کند:

در مورد نتایج درباره شما:

  1. به صفحه فعالیت نتایج درباره شما بروید.

  2. “نتایج برای بررسی” را انتخاب کنید.

  3. کادر آبی کنار هر نتیجه ای را که می خواهید درخواست حذف کنید علامت بزنید.

  4. درخواست ارسال کنید.

گوگل هر درخواست را بر اساس آن بررسی می کند الزامات سیاست برای حذف وضعیت یک درخواست را می توان در صفحه نتایج درباره شما و همچنین گزینه ای برای لغو حذف ها مشاهده کرد.


اعتبار: گوگل

از طریق فرم حذف مرکز راهنمایی Google:

  1. به پشتیبانی Google بروید فرم حذف محتوای شخصی.

  2. اطلاعات درخواستی از جمله نوع محتوا را پر کنید. Google ممکن است تصاویر صفحه نمایش، نشانی‌های اینترنتی برای صفحات نتایج جستجو و عبارات جستجوی خاصی را که برای پر کردن نتیجه استفاده می‌شوند، درخواست کند.

  3. پس از پر شدن، فرم را ارسال کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کنترل‌های حریم خصوصی و اطلاعات شخصی Google، به این سایت مراجعه کنید مرکز ایمنی گوگل.

موضوعات
گوگل
حریم خصوصی


منبع: https://mashable.com/article/how-to-remove-your-personal-info-from-google-search

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *