در اینجا نحوه رفع عدم کارکرد Face ID در آیفون آورده شده است

در اینجا نحوه رفع عدم کارکرد Face ID در آیفون آورده شده است

از آنجایی که Face ID از دوربین TrueDepth برای احراز هویت چهره شما استفاده می کند، اگر چیزی مانع یا پوشاندن دوربین جلو باشد، ممکن است کار نکند. لکه‌ها یا ضایعات روی صفحه ممکن است مانع از عملکرد صحیح Face ID شوند، بنابراین آیفون خود را تمیز کنید و دوباره سعی کن.

برخی از انواع محافظ صفحه یا قاب‌ها ممکن است مانع دوربین شوند، بنابراین باید آنها را بردارید و بررسی کنید که آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود.

اگر بینی و دهان شما مسدود باشد Face ID کار نخواهد کرد، مگر اینکه Face ID را با ماسک تنظیم کرده باشید. اگر این ویژگی را تنظیم کرده اید، ممکن است لازم باشد آیفون را کمی بالاتر از آنچه قبلاً به آن عادت کرده اید نگه دارید. همچنین ارزش این را دارد که هنگام استفاده از ماسک، هیچ چیز جلوی چشمان شما را نگیرد. برای اطمینان از اینکه مشکل به دلیل پوشش صورت نیست، ماسک و عینک آفتابی را بردارید تا بررسی کنید که آیا Face ID کار می کند یا خیر.

اگر آیفون قدیمی‌تری دارید، Face ID فقط در جهت عمودی کار می‌کند. فقط آیفون ۱۳ و نسخه های جدیدتر از Face ID در حالت افقی پشتیبانی می کند و حتی اگر ماسک زده باشید، این مورد نیز کار نمی کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1467271/how-to-fix-face-id-not-working-iphone/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *