در اینجا نحوه ساخت موتورهای کشتی کانتینری عظیم آورده شده است

در اینجا نحوه ساخت موتورهای کشتی کانتینری عظیم آورده شده است

تا حدی، ساخت این موتورهای کشتی عظیم با سایر موتورهای احتراقی با اندازه معمولی تفاوت چندانی ندارد. بسیاری از قطعات – پیستون، میل لنگ و غیره – یکسان هستند و خود موتورها از نظر مکانیکی نسبتاً ساده هستند. فقط این است که آنها همچنین باید چندین برابر بزرگتر باشند و اینجاست که همه چیز پیچیده می شود.

همه قطعات باید به صورت جداگانه ساخته شوند، زیرا به دلیل مقیاس آنها مانند قطعات معمولی موتور شما تولید انبوه نمی شوند. بسیاری از اجزای کوچکتر (و برخی بزرگتر) به صورت قطعات جامد فلز ریخته می شوند که معمولاً از مواد سختی مانند آهن یا فولاد استفاده می کنند. قطعاتی مانند میل لنگ a کشتی باربر، مثلا نفتکش می تواند هفته ها طول بکشد تا تولید شود. هر قطعه، صرف نظر از اندازه، باید دقیق باشد – هر گونه نقص، ضعف ساختاری، یا ناهماهنگی می تواند دردسر بزرگی برای خود موتور ایجاد کند. و در نتیجه، کشتی ای که در آن قرار دارد.

این فرآیند شبیه به ساخت قطعات دیگر است، اما در کل بسیار بزرگتر است. قسمت های مختلف دارای قالب های از پیش ساخته شده اند که فلزات ذوب شده در قالب ریخته شده و سفت می شوند. سپس قطعات پس از سفت شدن استخراج می شوند، از نظر ایراد یا نقص به دقت بررسی می شوند، پس از آن برش داده می شوند و تا زمانی که برای مونتاژ آماده شوند، دوباره شکل می گیرند.

مرحله نهایی معمولاً از طریق دستورالعمل های از پیش برنامه ریزی شده در یک ماشین فرز خودکار بزرگ انجام می شود، زیرا تغییر شکل همه این قطعات با دست ممکن است ماه ها طول بکشد تا خدمه به پایان برسد. پس از تکمیل تمام قطعات، نوبت به ساخت خود موتور می رسد.


منبع: https://www.slashgear.com/1446936/massive-engines-container-ship-are-made/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *