در اینجا نحوه عملکرد موتورهای زیردریایی دیزلی در زیر آب آمده است

در اینجا نحوه عملکرد موتورهای زیردریایی دیزلی در زیر آب آمده است

نسخه کوتاهی از نحوه کار موتورهای زیردریایی دیزلی در زیر آب این است که در واقع به نوعی این کار را نمی کنند. نه به معنای سنتی، به هر حال، به دلیل کمبود اکسیژن مورد نیاز برای کار. چون زیر آب هستند در عوض، آنها به عنوان بخشی از یک سیستم انرژی هیبریدی متصل به یک بانک بزرگ از باتری ها عمل می کنند.

این موتورها می‌توانند (و گاهی اوقات می‌توانند) به طور مستقیم جنبه‌های مختلف زیر را تامین کنند، اما وظیفه اصلی آنها شارژ باتری‌هایی است که به عنوان منبع اصلی انرژی برای عملکردهای معمولی عمل می‌کنند – از این رو آنها بسیار ساکت‌تر از مدل‌های هسته‌ای هستند. معاوضه این است که آن موتورهای دیزلی سمی و دود زا وقتی چند صد فوت زیر سطح اقیانوس هستند نمی توانند کار خود را انجام دهند.

این به این معنی است که گاهگاهی باید به سطح زیرین برود یا به اندازه کافی به سطح نزدیک شود تا یک “اسنورکل” را گسترش دهد تا به اکسیژن مورد نیاز موتورها برای کار کردن دسترسی پیدا کند. و از آنجایی که کشتی در درجه اول برای مخفی کاری طراحی شده است، می توانید تصور کنید که چرا این یک ایراد است. از آنجایی که موتورها را می توان برای به کار انداختن پروانه ها (و سایر سیستم ها) استفاده کرد، ساب حداقل راهی برای ادامه حرکت در حین شارژ مجدد باتری ها دارد، اما نمی تواند چندین هفته مستمر مانند یک زیره هسته ای در زیر آب بماند. نیاز به سوخت گیری منظم دارد.


منبع: https://www.slashgear.com/1497917/how-diesel-submarine-engines-work-underwater/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *