در اینجا همه مک های M3 هستند که هنوز امسال انتظار می رود

اوایل این هفته اپل اعلام کرد مدل‌های جدید مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی، اولین به‌روزرسانی‌های مک در سال با تراشه‌های سری M3. اما مک های دیگری در خط تولید اپل وجود دارند که هنوز به آخرین پردازنده های M3 به روز می شوند.

در اینجا همه مک های M3 هستند که هنوز امسال انتظار می رود
بنابراین، مک مینی، مک استودیو و مک پرو در نقشه راه M3 اپل برای سال پیش رو کجا قرار می گیرند؟ در اینجا آخرین شایعات می گویند.

مک مینی

اپل مدل های M2 و M2 Pro Mac mini را در ژانویه ۲۰۲۳ معرفی کرد که در زمان نگارش این مقاله به بیش از ۴۰۰ روز پیش می رسد.


بلومبرگمارک گورمن در ماه جولای گفت که معتقد است مک مینی جدید ظاهر نخواهد شد تا اواخر سال ۲۰۲۴، و از آن زمان تاکنون هیچ شایعه دیگری که صفحه را جابجا کند نشنیده ایم. از سوی دیگر، اپل ممکن است تصمیم بگیرد که مک مینی را امسال ارتقا ندهد و به طور کامل از M3 صرف نظر کند. تقریباً ۲۶ ماه از راه اندازی M1 Mac mini و به روز رسانی M2 Mac mini گذشت. در آینده، شاید این شرکت یک چرخه ارتقاء ۱۸ ماهه در ذهن داشته باشد، که به این معنی است که می‌توانیم M4 Mac mini را در بهار ۲۰۲۵ ببینیم.

مک استودیو

اپل مک استودیو را با تراشه‌های سری M2 در ژوئن ۲۰۲۳ به‌روزرسانی کرد. مدل‌های مک استودیو با تراشه‌های M2 Max یا M2 Ultra عرضه می‌شوند، بنابراین منطق نشان می‌دهد که باید منتظر انواع M3 مشابه باشیم.


با این حال، با توجه به الف ژانویه طبق گزارش شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، یک مدل جدید مک استودیو در اواسط سال ۲۰۲۴ با تراشه M3 Ultra قدرتمندتر از آنچه که انتظارش را داشتیم، عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تراشه M3 Ultra با گره N3E TSMC ساخته خواهد شد، درست مانند تراشه A18 که انتظار می‌رود اواخر امسال در سری آیفون ۱۶ عرضه شود. این بدان معناست که این اولین تراشه N3E اپل خواهد بود. N3E یک نسخه پیشرفته از فرآیند ۳ نانومتری TSMC است که عملکرد کمی بهتر و بازده تولید بالاتری را ارائه می دهد.

چند روز پس از گزارش TrendForce، گورمن گفت که معتقد است اپل در حال کار بر روی یک مک استودیوی جدید است که احتمالاً با نسخه چهارم تراشه M3 که هنوز اعلام نشده است. این، مانند نسل‌های قبلی، اجزای نسخه «Max» را دو برابر می‌کند، به این معنی که تا ۳۲ هسته پردازنده و ۸۰ هسته پردازشگر گرافیکی در آن وجود دارد. گورمن می گوید که احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

مک پرو

همراه با مک استودیو، اپل مک پرو را با تراشه های سری M2 در طول WWDC در ژوئن ۲۰۲۳ به روز کرد. Mac Pro فقط در یک پیکربندی تراشه در دسترس است و در حال حاضر با تراشه M2 Ultra که در Mac Studio استفاده می شود عرضه می شود.


بنابراین منطقاً باید انتظار داشته باشیم که مک پرو بعدی به‌روزرسانی دریافت کند تا همان تراشه M3 Ultra را در کنار مک استودیو اضافه کند، درست مانند آنچه سال گذشته تراشه M2 Ultra را دریافت کرد. مانند نسل‌های قبلی، این احتمالاً اجزای نسخه «Max» را دوبرابر خواهد کرد، به این معنی که تا ۳۲ هسته پردازنده و ۸۰ هسته پردازشگر گرافیکی دارد.

در واقع، گورمن فکر می کند که اپل احتمالاً مک پرو را با این تراشه رده بالای جدید در آن به روز می کند. نیمه دوم سال. قابل ذکر است، او معتقد نیست که اپل تنها پس از یک سال دوباره دستگاه را رها کند.

مک بوک پرو – قبلاً به روز شده است

اپل در نوامبر ۲۰۲۳ مجموعه مک بوک پرو خود را به روز کرد با تراشه های M3 و M3 Pro، بنابراین کار این شرکت در این زمینه انجام شده است.


اپل تاکنون یک چرخه ۱۸ ماهه از M1 به M2 و M2 به M3 را اتخاذ کرده است، بنابراین منطقی است که مدل‌های M4 MacBook Pro را در سال ۲۰۲۵ معرفی کنیم، اگر اپل با همان سرعت عمل کند. اتفاقاً، چنین نقشه راهی با شایعات مربوط به اولین مک بوک پرو با یک مطابقت دارد صفحه نمایش OLED و احتمالاً حتی یک صفحه نمایش لمسی.

برچسب ها: M3


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/09/m3-macs-still-expected-2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *