در حالی که ایلان ماسک توطئه ضد یهود را ترویج می کند، IBM تبلیغات را از X/Twitter حذف می کند.

فقط چند ساعت بعد الون ماسک یک تئوری توطئه ضد یهود را چهارشنبه شب تایید کرد گزارش جدید تبلیغاتی از شرکت‌های بزرگ که بر روی محتوای طرفدار نازی‌ها در X، پلتفرم ماسک، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، فاش کرد.

از عصر پنج‌شنبه، یکی از این شرکت‌ها، IBM، به طور رسمی تمام تبلیغات در X را متوقف کرد.

IBM در بیانیه‌ای به رسانه‌هایی مانند فایننشال تایمز و آستانه.

روز چهارشنبه، ماسک به پست یکی از کاربران که پیامی را منتشر کرده بود، پاسخ داد تئوری توطئه ضد یهود که ادعا می کند یهودیان در حال جایگزینی سفیدپوستان با مهاجران گروه های اقلیت هستند.

“شما حقیقت واقعی را گفتید” پاسخ داد ماسک در پستی که اکنون نزدیک به ۶ میلیون بازدید در X دارد.

در ادامه نوشته هاماسک کار خود را دوچندان کرد و صراحتاً از سازمان‌هایی مانند ADL نام برد که او آنها را به امتناع از «انتقاد از گروه‌های اقلیت که تهدید اصلی آنها هستند» متهم کرد.

مدیرعامل منتخب ماسک برای X، لیندا یاکارینو، ظاهراً در پستی بعد از ظهر پنجشنبه به انتقاد از پست‌های ماسک پرداخت.

یاکارینو گفت: “دیدگاه X همیشه بسیار واضح بوده است که تبعیض توسط همه باید در همه جا متوقف شود – من فکر می کنم این چیزی است که همه می توانیم و باید روی آن توافق داشته باشیم.” وقتی صحبت از این پلتفرم به میان می‌آید – X نیز در مورد تلاش‌های ما برای مبارزه با یهودستیزی و تبعیض بسیار واضح بوده است. جایی برای آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد – زشت و اشتباه است.

با این حال، تنها چند ساعت قبل از اینکه یاکارینو به طور مبهم به یهودی ستیزی در X پرداخت، رسانه برای آمریکا اهمیت دارد. منتشر شده گزارش جدیدی که نشان می‌دهد تبلیغات شرکت‌های بزرگ بر روی محتوای طرفدار نازی‌ها در X پخش می‌شود.

این گزارش نشان داد که تبلیغات شرکت‌هایی مانند IBM، Apple، Oracle، Xfinity و Bravo بر روی محتوایی اجرا می‌شوند که نازی‌ها را تبلیغ می‌کنند و پیام‌های مثبتی درباره هیتلر به اشتراک می‌گذارند. همانطور که قبلا ذکر شد، IBM قبلاً اعلام کرده بود که کمپین های تبلیغاتی خود را در این پلتفرم متوقف می کند.

لازم به ذکر است که با اولین باری است که چنین اتفاقی می افتد. قابل مشروب شدن از قبل گزارش شده است در یک مطالعه Media Matters چند ماه پیش که نشان داد تبلیغات شرکت‌هایی مانند آمازون، فیفا، سامسونگ، MLB، Sports Illustrated و Adobe در کنار محتوای طرفدار هیتلر و طرفدار نازی‌ها در X نشان داده می‌شوند.


منبع: https://mashable.com/article/ibm-x-twitter-ads-nazi-antisemitic-elon-musk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *