در نهایت، چند خبر خوب Copilot: مایکروسافت می‌تواند ۱۶ گیگابایت رم را به عنوان استانداردی برای رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی تبدیل کند

مایکروسافت به دنبال تعیین استانداردهای جدیدی برای مشخصات سخت افزاری رایانه شخصی است، زیرا این غول فناوری ظاهراً در حال برنامه ریزی برای تعیین نیاز رم ۱۶ گیگابایتی برای هر رایانه شخصی با هوش مصنوعی است.

این از یک می آید TrendForce گزارش تحقیقات بازار (گزارش شده توسط TechPowerUp، به احتمال زیاد دلیل آن فشار دادن رایانه های شخصی هوش مصنوعی است – رایانه های شخصی که از شتاب هوش مصنوعی داخلی برای چندین ویژگی هوش مصنوعی بومی ویندوز ۱۱ ۲۳H2 استفاده می کنند.

این به ویژه در مورد Copilot، یک ربات چت هوش مصنوعی که کار را خودکار و تولید می کند، صادق است. مایکروسافت این ویژگی را به شدت تحت فشار قرار داده است، از جمله a کلید Copilot اختصاصی در کیبوردهای ویندوز مشابه کلید ویندوز.

Copilot و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی مایکروسافت به الزامات سخت افزاری خاصی برای شتاب محلی نیاز دارند که اولین آنها NPU (واحد پردازش عصبی) که برای پردازش اختصاصی استفاده می شود و دومی حافظه است. از این رو چرا مایکروسافت به رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی نیاز دارد که حداقل ۱۶ گیگابایت رم داشته باشند تا هم ویژگی‌های Copilot بومی و هم مبتنی بر فضای ابری کار کنند.

۱۶ گیگابایت باید استاندارد آینده باشد

تعداد زیادی اعلامیه Copilot مانند کلید اختصاصی Copilot، سرویس اشتراک Copilot Pro وجود دارد که موارد اضافی را اضافه می کند. ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT Plusو همچنین قابلیتی که در حال حاضر در حال آزمایش است و می تواند خیاط پاسخ های چت Copilot بر اساس چت های قبلی با ذخیره آنها.

و اگرچه فاش‌های فوق‌الذکر طرف بحث‌برانگیز بوده است، نیاز ۱۶ گیگابایت رم برای همه رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی ویندوز به راحتی یکی از بهترین اعلامیه‌های مربوط به Copilot و به طور کلی هوش مصنوعی ویندوز است.

در واقع، ۱۶ گیگابایت باید یک استاندارد رم برای هر لپ‌تاپ و دسکتاپ ویندوزی در آینده باشد. با توجه به افزایش هزینه‌های لپ‌تاپ‌هایی که در دوران همه‌گیری شروع شد و هیچ نشانه‌ای از کند شدن نشان نداده است، واقعاً غیرقابل باور است که هر رایانه شخصی با ۸ گیگابایت یا حتی ۴ گیگابایت رم افتضاح عرضه شود.

امیدواریم که نه تنها لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌های با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ و پس از آن شاهد حجم پایه ۱۶ گیگابایتی باشند (با رایانه‌های شخصی تجاری که استانداردهای ۳۲ یا حتی ۶۴ گیگابایتی را مشاهده می‌کنند)، بلکه این نیاز به طور کلی به رایانه‌های شخصی غیر هوش مصنوعی نیز سرایت خواهد کرد. از آنجایی که سازندگان می بینند که مشتریان انتظار دارند رایانه ها از چنین استانداردی برخوردار باشند، به احتمال زیاد این تغییر می تواند اتفاق بیفتد.

این ابتکار گزارش شده از سوی مایکروسافت، ضربه ای خواهد بود که صنعت رایانه های شخصی برای متوقف کردن عرضه دستگاه هایی با رم کم نیاز دارد، زیرا مستقیماً به عملکرد دستگاه های مذکور آسیب می زند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows-pcs/finally-some-good-copilot-news-microsoft-could-be-making-16gb-ram-a-standard-for-ai-pcs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *