دعوای ضد انحصار گوگل: ایالات متحده غول فناوری را به استفاده از روش های غیرقانونی برای بالا بردن قیمت تبلیغات متهم می کند

در جریان یک محاکمه نادر ضد انحصار در واشنگتن، یک وکیل به نمایندگی از وزارت دادگستری ایالات متحده روز چهارشنبه از یکی از مدیران گوگل در مورد تاکتیک های به کار گرفته شده توسط این غول فناوری برای افزایش مصنوعی نرخ تبلیغات آنلاین به شیوه ای ناعادلانه سؤال کرد.

آدام جودا، مدیر اجرایی گوگل، در شهادت خود در این محاکمه مهم فاش کرد که این شرکت از فرمولی استفاده می‌کند که کیفیت تبلیغات را در نظر می‌گیرد تا برندگان حراج‌هایی را که برای قرار دادن تبلیغات در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، تعیین کند.

این روند قانونی به اتهام ایالات متحده مبنی بر اینکه گوگل با سوء استفاده از تسلط خود در هر دو روش جستجو و برخی از روش های تبلیغاتی، رفتاری ضدرقابتی انجام داده است.

وزارت دادگستری گوگل را متهم به دستکاری در حراج های آنلاین – یک صنعت چند میلیارد دلاری تحت سلطه گوگل – با این فرمول ها کرده است تا به نفع خودش باشد.

دیوید دالکوئیست، وکیل وزارت دادگستری، از جودا پرسید که آیا با سندی که گوگل برای اتحادیه اروپا تهیه کرده بود، موافق است که می‌گوید این شرکت می‌تواند «مستقیماً بر قیمت‌گذاری از طریق تنظیم مکانیسم‌های حراج ما تأثیر بگذارد». یهودا گفت که این کار را نکرد.

جودا با تاکید بر اینکه آیا “تیونینگ” می تواند بر قیمت گذاری تاثیر بگذارد، گفت: “آنها می توانند.” شهادت یهودا از روز سه شنبه آغاز شد و تا چهارشنبه ادامه یافت.

جودا گفت یک چیزی که می‌توان آن را تنظیم کرد، فرمول تقریبی است که به یک تبلیغ ارزش بلندمدت می‌دهد، یا LTV، بر اساس پیشنهاد ارائه شده، نرخ کلیک بالقوه یا تعداد افرادی که احتمالاً روی آن کلیک می‌کنند و کیفیت تبلیغات و وب سایت مرتبط با آن

Dahlquist از جودا پرسید که آیا آنها تغییراتی را در فروش تبلیغات به گونه ای ارائه کرده اند که هزینه هر کلیک مصرف کننده را که تبلیغ کنندگان می پردازند افزایش دهد. جودا گفت: “من معتقدم که این عادلانه است.”

اما وندی وازمر، وکیل گوگل، بعدازظهر چهارشنبه از جودا پرسید که آیا راه‌هایی وجود دارد که تیم کیفیت تبلیغات او بتواند قیمت‌ها را یک‌طرفه افزایش دهد. جودا پاسخ داد: نه.

تجارت تبلیغاتی گوگل توسط تبلیغ‌کنندگان و ناشران وب‌سایت به دلیل عدم شفافیت مورد انتقاد قرار گرفته است و هر دو گوگل را به کسب درآمد بیش از حد متهم می‌کنند.

شهادت در مورد تبلیغات تغییری نسبت به شهادت قبلی است که بر میلیاردها دلاری متمرکز شده است که گوگل برای حفظ موتور جستجوی خود به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها هزینه کرده است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/google-antitrust-lawsuit-us-accuses-tech-giant-of-using-tons-of-illegal-methods-to-push-up-ad-prices-13208082.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *