دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

۵٫ چیدن نامناسب ظروف

شکل چیدن ظروف تأثیر بسیاری در عملکرد ماشین ظرفشویی دارد. یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، چینش نادرست و غیر استاندارد آن‌ها در دستگاه است. این مسئله باعث می‌شود که عمل شست‌وشو و خشک کردن به‌طور دقیق و درست انجام نشود.

۶٫ تنظیمات برنامه شست‌وشو

ماشین‌های ظرفشویی بخشی تحت عنوان تنظیمات دارند که عملکرد‌های مختلف دستگاه در آن‌ها تنظیم می‌شود. اگر این بخش روی گزینه‌های QuicK و PreWash تنظیم شده باشد، ظروف به‌صورت کامل خشک نخواهند شد؛ بنابراین برای رفع مشکل خشک نشدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی، اول این بخش را بررسی و اصلاح کنید.

۷٫ خرابی المنت ماشین ظرفشویی

یکی از اصلی‌ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، خرابی قطعات داخلی این دستگاه از جمله المنت ظرفشویی است. برای بررسی این مورد، اول ماشین ظرفشویی را از برق جدا کنید و سپس با استفاده از یک مولتی‌متر، جریان برق المنت را بررسی کنید. اگر برای بررسی و ترمیم این قطعه مهارت کافی ندارید، بهتر است که انجام این کار را بر‌عهده متخصص تعمیر لوازم خانگی بگذارید.

۸٫ خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی

خرابی ترموستات دیگر موردی است که می‌تواند منجر‌به خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. این قطعه وظیفه‌ی تأمین ایمنی دستگاه در مقابل افزایش بیش‌از‌حد دما را بر‌عهده دارد. خرابی ترموستات و عملکرد نادرست این قطعه، باعث می‌شود که المنت پیش از خشک شدن ظروف خاموش شود. به این ترتیب، چرخه‌ی خشک کن با اختلال مواجه می‌شود و ظروف به‌صورت کامل خشک نخواهند شد. برای رفع مشکل در این شرایط، باید ترموستات تعویض شود و یا در صورت نیاز، ترمیم گردد. برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، بهتر است که تعمیر و تعویض این قطعه‌ی حساس را به تکنسین‌های مجرب نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بسپارید.

۹٫ مایع کمک آبکشی

یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، مایع کمک آبکشی یا مخزن کمک آبکشی است. بدون وجود این مایع، آب از روی ظروف به‌راحتی سرازیر نمی‌شود و در‌نتیجه ظروف خوب خشک نخواهند شد. از وجود این مایع و بسته بودن کامل درپوش آن اطمینان حاصل کنید و به این ترتیب، مشکل را برطرف سازید.


منبع: https://www.zoomit.ir/appliances/409839-reasons-for-dishes-not-drying-in-the-dishwasher/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *