دلایل عدم اتصال دامنه جدید و راه حل ها

دلایل عدم اتصال دامنه جدید و راه حل ها

دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند. اگر پس از فعال شدن دامنه و ست کردن نیم سرور هاست روی دامنه، ۲۴ ساعت صبر کردید اما سایت شما در دسترس قرار نگرفت، لازم است دلیل و راه حل این مشکل را پیدا کنید . در ادامه این مطلب برخی از مهم ترین دلایل عدم اتصال دامنه جدید را به همراه راه حل هایی موثر برای شما آورده‌ایم . ( نمایندگی هاست )

دلایل عدم اتصال دامنه جدید
دلایل عدم اتصال دامنه جدید

دلایل متصل نشدن دامنه جدید + راه حل ها

دلایل عدم اتصال دامنه جدید
دلایل عدم اتصال دامنه جدید

برخی از رایج ترین دلایل بروز مشکل در عدم اتصال دامنه جدید و راه حل های برطرف ساختن آن ها عبارت اند از :

جدید بودن دامنه

دامنه های .ir جدید پس از ۲۴ ساعت از گذشت ثبت شان، تایید و فعال می شوند(این میزان زمان به سازمان ایرنیک وابسته است) . میزان زمان لازم برای فعال شدن دامنه های بین المللی نظیر .com بین ۱۰ دقیقه تا ۲ ساعت متغیر است. ( خرید هاست ) پس از فعال شدن دامنه لازم است نیم سرور هاست را بر روی دامنه ست کنید.

ست و نشر نیم سرور بر روی دامنه ملی

دامنه های .ir پس از گذشت ۲۴ ساعت از ثبت، فعال می شوند. سپس لازم است ۲۴ تا ۴۸ ساعت دیگر صبر کنید تا عمل ست کردن نیم سرورهای هاست بر روی دامنه، به درستی انجام گیرد. این تصور که بلافاصله پس از خرید هاست، دامنه به آن متصل شده و سایت در دسترس قرار می گیرد، اشتباه است .

ست و نشر نیم سرور بر روی دامنه بین المللی

ست و نشر نیم سرور روی دامنه بین المللی (نظیر .com)، مانند فعال شدن آن، به نسبت دامنه ملی زمان کمتری نیاز دارد . این فرایند بین ۱۰ دقیقه تا ۲ ساعت به طول می انجامد. ( خرید هاست )

دامنه فعال بوده اما نیم سرور ست نشده است

اگر هنوز رکوردهای دامنه خود را تغییر نداده اید، در این صورت طبق DNS ارسالی به ایمیل اطلاعات اکانت تان، آن را ویرایش نمایید.

تغییرات DNS یا تعریف رکورد

در صورت تغییر دادن DNS های دامنه یا رکوردهای آن، باید حداقل ۳۰ دقیقا و بسته به نوع دامنه تان، حتی ۶ تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا DNSها برای انتشار دامنه ست شوند .

شناسایی مالکیت دامنه

اگر مالکیت دامنه همچنان تایید نشده است و در انتظار تایید یا Verify هستید، این احتمال وجود دارد که سیستم در صفحه مربوطه بلاک شده باشد . برای حل این مشکل لازم است با پشتیبانی تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی و کمک بخواهید.( خرید پنل پیامک ارزان )

شرایط قانونی خاص برای دامنه

اگر پیغام خطایی مبنی بر اینکه دامنه به اکانت دیگری تعلق دارد، دریافت کردید، باید با ادمین اکانت ارتباط برقرار کرده و از او بخواهید دامنه را از اکانت خود حذف نماید . راه دیگر، در ارتباط بودن با پشتیبانی است تا آن ها شما را راهنمایی و مشکل شما را حل کنند. اگجر این روش ها مشکل شما را حل نکرد، لازم است درخواست ارائه مستندات مالکیت دامنه بدهید. این پروسه می تواند ۳ روز یا حتی بیشتر برای طی کردن مراحل قانونی به طول بیانجامد. ( خرید سرور مجازی )

کد دامنه

این احتمال وجود دارد که متن وارد شده جهت تایید دامنه، اشتباه باشد. دقت داشته باشید که در این مرحله، حساسیت به حروف کوچک و بزرگ وجود دارد. بنابراین متن را عینا همانطور که باید وارد کنید، وارد نمایید تا مشکلی ایجاد نشود. ( خرید هاست )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *