دلیل اینکه شما هرگز نباید با ماشین در حال کار خود بنزین پمپ کنید

دلیل اینکه شما هرگز نباید با ماشین در حال کار خود بنزین پمپ کنید

اگرچه خاموش کردن خودرو بدون شک اولین کاری است که باید قبل از پمپ بنزین انجام دهید، اما اقدامات زیادی وجود دارد که نباید در پمپ بنزین انجام دهید تا از انفجار آتشین جلوگیری کنید.

از ورود و خروج مکرر خودرو خودداری کنید. مانند رها کردن ماشین شما، الکتریسیته ساکن ایجاد می کند. در بدترین حالت ممکن است برق از دست شما به پمپ بنزین بپرد و باعث ایجاد جرقه و مشتعل شدن بنزین شود. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۰، موسسه تجهیزات نفت دریافتند که تجمع الکتریسیته ساکن از ورود مجدد به یک وسیله نقلیه باعث نزدیک به ۵۰ درصد از آتش سوزی های پمپ بنزین شده است. بنابراین، در حالی که همه می‌دانند قبل از پمپ بنزین، خودروی خود را خاموش کنید، ورود و خروج از وسیله نقلیه شما می‌تواند به همان اندازه – اگر نه بیشتر – خطرناک باشد. برای جلوگیری از این امر، قبل از گرفتن پمپ، یک سطح فلزی را لمس کنید، زیرا باعث تخلیه الکتریسیته ساکن می شود.

جدا کردن لوازم جانبی شارژ نیز باعث می شود ماشین شما هنگام پمپاژ بنزین برق تولید نکند. این را می توان به راحتی نادیده گرفت، اما حتی با خاموش بودن خودرو، برخی از لوازم جانبی – به ویژه آنهایی که سیم های فرسوده دارند – به ذخیره انرژی در آنها ادامه می دهند. در حالی که بعید به نظر می‌رسد که مشکل مهمی ایجاد کند، اما مطمئن بودن آن ضرری ندارد.


منبع: https://www.slashgear.com/1466345/why-you-should-not-pump-gas-with-car-running/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *