دنباله دارها چیست؟ زندگی مخفی گلوله های برفی فضایی، توضیح داده شد.

هنوز هیچ کس نمی داند که سیاره ما چگونه به یک جهان مسکونی تبدیل شده است، با شیمی برای ایجاد انواع مختلف زندگی. اما دانشمندان بر این باورند که ستاره های دنباله دار در حال عبور هستند فضا ممکن است این حکمت را داشته باشد.

شبیه به سیارک، یک دنباله دار به دور خورشید می چرخد. دومی توپی از یخ، غبار و سنگ است که در بیرونی منظومه شمسی تشکیل شده است. این اجسام یخی از روزهای اولیه شکل گیری سیاره یعنی حدود ۴٫۶ میلیارد سال پیش باقی مانده اند. یخ آنها با نزدیک شدن به یخ شروع به متلاشی شدن می کند آفتابتبدیل از جامد به گاز در یک فرآیند سریع، پرش از فاز مایع.

افراد عادی گاهی اوقات گیج می شوند ستاره های تیرانداز، با نام مستعار شهاب سنگ، برای دنباله دارها زیرا هر کدام یک رگه درخشان ایجاد می کنند که انسان می تواند ببیند. اما ستاره‌های دنباله‌دار به دلیل دم‌های گویا، دنباله‌های باقی‌مانده میلیون‌ها مایل از تبخیر یخ، گرد و غبار و دی اکسید کربن شناخته شده‌اند.

در یک ناسا ویدئو، رایان پارک، متخصص سیارک‌های نزدیک زمین، تفاوت‌های سنگ‌های فضایی را خلاصه می‌کند: “سیارک‌ها سنگی هستند، دنباله‌دارها یخی هستند، و شهاب‌ها بسیار کوچک‌تر هستند و ستاره‌هایی هستند که در آسمان می‌بینید.”

صدها سال پیش، دنباله دارها به عنوان نشانه های بد در نظر گرفته می شدند. افسانه معتقد است که پاپ کالیکستوس سوم دنباله دار هالی را در سال ۱۴۵۶ تکفیر کرد.ابزار شیطان“هر چند یک کشیش کاتولیک آن را به عنوان افسانه مورد مناقشه قرار داد در مقاله ای در سال ۱۹۰۸ منتشر شده در نجوم محبوب.

امروزه دانشمندان این اجرام یخی را به عنوان آثار باستانی منظومه شمسی می شناسند. ستاره شناسان اغلب آنها را به عنوان کپسول زمان تصور می کنند.

ستاره های دنباله دار ممکن است آب و ترکیبات آلی، اجزای سازنده حیات را به زمین اولیه و سایر بخش های منظومه شمسی آورده باشند. به گفته ناسا.

چند دنباله دار در منظومه شمسی وجود دارد؟

با پایان یافتن سال ۲۰۲۳، تعداد آنها بیش از این بود ۳۹۰۰ دنباله دار شناخته شده. ستاره شناسان می گویند که تعداد بی شماری دیگر احتمالاً به دور خورشید در آن سوی نپتون می چرخند دیسکی که به کمربند کویپر معروف است یا در لبه بیرونی منظومه شمسی، در به اصطلاح ابر اورت، حدود ۵۰ برابر دورتر از خورشید است. تصور می‌شود که ابر اورت، کره‌ای از اجسام باستانی و یخی است که این سیستم را احاطه کرده‌اند. ناسا می گوید که ابر همچنان یک نظریه باقی مانده است، زیرا دنباله دارها در آنجا بسیار کم نور و دور بوده اند که نمی توان مستقیما آنها را مشاهده کرد.

گاهی اوقات دنباله دارها در اثر گرانش جسم دیگری از خانه خود در منظومه شمسی بیرونی خارج می شوند و آنها را به سمت خورشید هدایت می کند. با افزایش سرعت دنباله دار، آن را افزایش می دهد دور خورشید می چرخد. اگر از این برخورد نزدیک جان سالم به در ببرد، به سمت خانه برمی گردد.

بسته به اینکه یک دنباله دار از کجا پیدایش شده است، ممکن است صدها تا میلیون ها سال طول بکشد تا یک مدار منفرد را کامل کند. برای مثال، دنباله‌دار برناردینلی-برنشتاین، مداری بیضی شکل به طول ۳ میلیون سال را دنبال می‌کند و آن را حدود نیم سال نوری از خورشید دور می‌کند.

اخترشناسان می گویند که تعداد بی شماری دنباله دار احتمالاً در قرصی به نام کمربند کویپر به دور خورشید در آن سوی نپتون می چرخند.
اعتبار: تصویر ناسا

بیشتر می خواهید علوم پایه و اخبار فنی مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود؟ ثبت نام برای خبرنامه سرعت نور Mashable امروز.

بزرگترین دنباله دار کشف شده تاکنون کدام بوده است؟

برناردینلی-برنشتاین در سال ۲۰۲۲ زمانی که دانشمندان تأیید کردند که بزرگترین دنباله دار مشاهده شده تا کنون، در طول سه ماراتن پایان به انتها. تیمی از دانشمندان از تلسکوپ فضایی هابل، یک رصدخانه در مدار زمین که توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا مشترک است، استفاده کردند تا تعیین کنند که هسته آن – هسته جامد و یخ زده – حدود ۸۵ مایل عرض دارد.

این تقریباً ۵۰ برابر بزرگتر از میانگین دنباله دار شناخته شده و ۴۰ درصد بزرگتر از دنباله دار دوم است. رکورد قبلی بزرگترین دنباله دار بود C/2002 VQ94با هسته ای که ۶۰ مایل عرض دارد.

هیل باپ رقابتی برای دنباله‌دار برناردینلی-برنشتاین نیست.
اعتبار: تصویر ناسا / ESA / Zena Levy (STScI).

محققان می گویند مقیاس برناردینلی-برنشتاین، که جرم آن ۵۰۰ تریلیون تن است، قابل توجه است، زیرا سرنخی در مورد گستره اندازه ستاره های دنباله دار دیگری که در حومه های دوردست منظومه شمسی در حال گردش هستند، ارائه می دهد.

دیوید جویت، ستاره شناس UCLA، گفت: «این دنباله دار به معنای واقعی کلمه نوک کوه یخ برای هزاران دنباله دار است که در نقاط دورتر منظومه شمسی بسیار کم نور هستند. در یک بیانیه.

چرا برخی از دنباله دارها سبز به نظر می رسند؟

در ژانویه ۲۰۲۳، یک دنباله دار با نام C/2022 E3 (ZTF) به دلیل رنگ آن، با دریافت نام مستعار توجه مردم در سراسر جهان را به خود جلب کرد.دنباله دار سبزاین رنگ از کربن موجود در ابر گازی که هسته آن را احاطه کرده است، به نام کما می آید.

دنباله دار تقریباً به همان اندازه تماشایی نبود NEOWISE در سال ۲۰۲۰ بازگشتدرخشان ترین دنباله دار که به این سمت می آید از زمان هیل باپ در دهه ۱۹۹۰ اما هنوز فرصتی نادر برای دیدن یک پدیده فضایی بود که تا ۵۰ هزار سال یا بیشتر باز نخواهد گشت.

سیارک‌ها صخره‌ای هستند، دنباله‌دارها یخی هستند، و شهاب‌ها بسیار کوچک‌تر هستند و ستاره‌هایی هستند که در آسمان می‌بینید.»

در سال های اخیر، فضاپیماهای متعددی دنباله دارها را از نزدیک مورد مطالعه قرار داده اند. ناسا ماموریت غبار ستاره ای در سال ۲۰۰۶ نمونه‌هایی را از دنباله‌دار Wild-2 به زمین بازگرداند. ذرات مملو از هیدروکربن‌ها بودند – مواد شیمیایی به‌عنوان «بلوک‌های سازنده» حیات به‌طوری که ما می‌شناسیم.

آژانس فضایی اروپا ماموریت روزتاکه شامل چندین ابزار ناسا بود، یک فرودگر را روی آن انداخت دنباله دار ۶۷ پی چوریوموف-گراسیمنکوهسته، سپس به مدت دو سال به دور آن چرخید. ماموریت اروپایی همچنین بلوک های سازنده حیات را شناسایی کرد.

ماموریت روزتا آژانس فضایی اروپا هسته دنباله دار ۶۷P چوریوموف-گراسیمنکو را مورد مطالعه قرار داد.
اعتبار: ESA/Rosetta

ستاره شناسان نیز از آن استفاده می کنند تلسکوپ فضایی جیمز وب، مشارکت ناسا، ESA و آژانس فضایی کانادا، برای تحقیق در مورد ستاره های دنباله دار در طول موج های فروسرخ نور که برای چشم انسان نامرئی هستند. این تلسکوپ در فاصله ۱ میلیون مایلی از زمین به دور خورشید می چرخد.

در آن طول موج ها، دانشمندان مطالعه خواهند کرد ترکیب شیمیایی گرد و غبار و گاز هایدی همل، دانشمند سیاره‌شناسی، می‌گوید که از هسته یک دنباله‌دار خارج می‌شود و آن را تشخیص می‌دهد. بیانیه ناسا. آنها امیدوارند که به این موضوع برسند که آیا همه دنباله دارهای منظومه شمسی یکسان شروع می شوند اما به طور متفاوتی تکامل می یابند یا اینکه از ابتدا از نظر شیمیایی متمایز هستند.

او گفت: “اگر این ماده اولیه باشد، سرنخ هایی از ساختار اولیه منظومه شمسی به ما می دهد.”

موضوعات
ناسا


منبع: https://mashable.com/article/what-is-a-comet-facts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *