“دهکده کوچک مرکز داده در زیر دریا” – چین ده ها هزار سرور قدرتمند را در آب شیرین دریا غرق می کند زیرا با تقاضای برق بیشتر دست و پنجه نرم می کند.

“دهکده کوچک مرکز داده در زیر دریا” – چین ده ها هزار سرور قدرتمند را در آب شیرین دریا غرق می کند زیرا با تقاضای برق بیشتر دست و پنجه نرم می کند.

چین شروع به مونتاژ چیزی کرده است که ممکن است اولین مرکز داده تجاری زیر آب در جهان باشد، زیرا قصد دارد از مزیت آب انجماد برای خنک کردن عملیات خود و صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کند.

این مرکز داده که شامل ۱۰۰ واحد به مساحت ۶۸۰۰۰ متر مربع است، طی پنج سال در انتهای دریا در سواحل سانیا، شهری ساحلی در جزیره هاینان در جنوب چین ساخته خواهد شد. تلویزیون مرکزی چین (CCTV).

وزن هر ذخیره سازی داده ۱۳۰۰ تن است و بیش از چهار میلیون تصویر HD را در ۳۰ ثانیه پردازش می کند، با عملکردی معادل دوختن قدرت پردازش ۶۰۰۰۰ تصویر به یکدیگر. بهترین کامپیوترهای رومیزی معمولی با یکدیگر.

صرفه جویی در انرژی با رفتن به زیر آب

به گفته سایت خواهر، چین در ماه آوریل شروع به مونتاژ این تاسیسات کرد و اولین واحد ذخیره سازی داده را در محل نصب کرد، و اکنون تحت فرآیند قرار دادن تمام ۱۰۰ واحد با هم قرار گرفته است. سخت افزار تام. هر ماژول باید ۳۵ متر تا کف دریا طی کند که سه ساعت طول می کشد. اما خوشبختانه ۲۵ سال دوام خواهد آورد.

با گسترش تقاضا برای پردازش کلان داده، خدمات ابری و همچنین حجم کاری هوش مصنوعی مولد در صنعت در سراسر جهان، صنعت مرکز داده در رونق ساخت و ساز قرار دارد.

پروژه‌های جدید در همه جا شروع می‌شوند تا تقاضای فزاینده را برآورده کنند، اما این تأثیرات ضربه‌ای بر سایر بخش‌های اقتصاد دارد، به‌ویژه با توجه به تمایل مراکز داده به استفاده از زمین، آب (برای خنک‌سازی) و همچنین انرژی.

این پروژه سالها در حال ساخت بوده است، و چندین مزیت کلیدی وجود دارد. اولاً، زمین هایی را که در غیر این صورت می تواند برای ساختن ساختمان های تجاری یا مسکن دیگر استفاده شود، صرفه جویی می کند.

ثانیاً، سالانه تقریباً ۱۲۲ میلیون کیلووات ساعت برق و همچنین تقریباً ۱۰۵۰۰۰ تن آب شیرین صرفه جویی می شود. این به این دلیل است که آب دریا یخ زده به عنوان یک عنصر خنک کننده طبیعی عمل می کند که می تواند COOSOT استفاده از آب را به عنوان خنک کننده در تاسیسات زمینی کاهش دهد.

به گفته Tom’s Hardware، مدیر کل پروژه توسعه آزمایشی UDC Hainan، Pu Ding، پس از تکمیل، مرکز داده بین ۴۰ تا ۶۰ درصد انرژی کارآمدتر از مراکز داده زمینی خواهد بود.

بسیاری از سازمان ها و نهادها قبلاً مراکز داده را زیر آب غوطه ور کرده اند – از جمله پروژه Natick مایکروسافت. اما این اولین مرکز داده تجاری خواهد بود که به سازمان های مختلف خدمت خواهد کرد.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/a-mini-data-center-village-under-the-sea-china-sinks-tens-of-thousands-of-powerful-servers-in-fresh-seawater-as-it-grapples-with-demand-for-more-power

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *