دوربین زیر نمایشگر آیفون «تمام صفحه» در حال توسعه است

تامین کنندگان کره ای اپل توسعه دوربین های زیر نمایشگر گوشی های هوشمند (UDC) را آغاز کرده اند که راه را برای اولین بار هموار می کند. آیفون با ظاهر واقعی “تمام صفحه”.

دوربین زیر نمایشگر آیفون «تمام صفحه» در حال توسعه است
مطابق با الکLG Innotek وارد توسعه اولیه UDC شده است که در زیر نمایشگر قرار می گیرد و در زمانی که از دوربین استفاده نمی شود، سوراخ قابل مشاهده ای در پنل ایجاد نمی شود.

یک UPC با یک ماژول دوربین جلوی معمولی متفاوت است، زیرا نور کمتری را به سنسور تصویر می‌رساند. این به این دلیل است که هنگام عبور نور از ناحیه نمایشگر قبل از رسیدن به لنز دوربین، از دست دادن نور رخ می دهد که می تواند منجر به کاهش کیفیت و روشنایی تصویر شود.

برای جبران این موضوع، LG Innotek در حال توسعه یک سیستم لنز چندگانه «نوری آزاد» است که می تواند انحرافات نوری را کاهش دهد و نسبت شدت نور را در اطراف ماژول نوری افزایش دهد تا کیفیت تصویر محیطی را بهبود بخشد. ال‌جی اینوتک از دسامبر سال گذشته پتنت‌هایی را برای این فناوری منتشر کرده است و اکنون که توسعه آن آغاز شده است، انتظار می‌رود تعداد بیشتری ثبت شود.

بر اساس این گزارش، ال‌جی دیسپلی، وابسته به گروه ال‌جی اینوتک، توسعه UPC را نیز آغاز کرده است. LG Display قصد دارد ضریب عبور نور UPC را تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰ درصد و پس از سال ۲۰۲۴ به ۴۰ درصد افزایش دهد و آن را به استاندارد مورد انتظار اپل نزدیکتر کند. اپل قبلاً یک نمونه UPC را از یک فروشنده ناشناس دریافت کرده است، اما آن را از نظر عملکرد رضایت بخش ارزیابی کرده است.

قبل از اینکه اپل از فناوری کامل دوربین زیر صفحه استفاده کند، انتظار می رود که از آن استفاده کند فناوری Face ID زیر پنل در آیفون ۱۷ پرو ۲۰۲۵. انتظار می رود این آخرین مدل پریمیوم اپل باشد که دارای بریدگی دایره ای برای دوربین جلو است. به گفته تحلیلگر معتبر راس یانگ از شرکت تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants، اپل سپس UPC را در مدل‌های آیفون «Pro» ۲۰۲۷ اتخاذ خواهد کرد.

برچسب ها: الک


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/06/iphone-under-display-camera/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *