دور دیگری از اخراج در X؟ ایلان ماسک از مدیران می‌خواهد تا از بازیکنان برتر تیم خود نام ببرند

ایلان ماسک ممکن است در حال برنامه‌ریزی دور دیگری از اخراج‌های دسته‌جمعی باشد، از ترس افرادی که در این شرکت کار می‌کنند. این تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ماسک، مدیر فنی پلتفرم رسانه‌های اجتماعی از همه مدیران درخواست کرد تا بهترین بازیکنان تیم خود را فهرست کنند.

صنعت فناوری در حال احیای کاهش مشاغل است، البته نه به اندازه اخراج های دسته جمعی که در سال ۲۰۲۳ شاهد آن بودیم، که بر تعداد زیادی کارمند در بخش های مختلف در سراسر جهان تأثیر گذاشت.

اعلامیه‌های اخیر غول‌های صنعت از جمله گوگل، متا، آمازون و اسنپ برنامه‌هایی را برای کاهش تعداد کارکنان به عنوان بخشی از طرح‌های بازسازی شرکت‌ها نشان می‌دهد.

ماسک که قبلاً اخراج های قابل توجهی را در X انجام داده بود، ظاهراً در حال بررسی اقدامات مشابه در تسلا است. گزارش‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که ماسک به مدیران تسلا دستور داده است تا نقش کارکنان را ارزیابی کنند و موقعیت‌های حیاتی را شناسایی کنند.

با خروج از جلسات معمول بررسی عملکرد شش ماهه، مدیران اکنون وظیفه دارند ارزیابی های مختصری را برای هر کارمند ارائه دهند و نگرانی هایی را در مورد کاهش مشاغل قریب الوقوع ایجاد کنند.

به نظر می رسد این رویکرد ارزیابی با استراتژی کاهش هزینه ماسک، که پاسخی به کاهش رشد فروش تسلا است، همخوانی دارد. ماسک که به‌خاطر سبک رهبری سخت‌گیرانه‌اش شناخته می‌شود، قبلاً از کارمندان X خواسته بود که به فلسفه «سخت‌کوه» او پایبند باشند.

علیرغم اینکه اکثر شرکت های فناوری، از جمله X، با کاهش درآمد و عملکرد ضعیف بازار دست و پنجه نرم می کنند، سهام تسلا همچنان به رشد خود ادامه می دهد که نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران است. نیروی کار تسلا از سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است و تا پایان سال گذشته از ۱۴۰۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

خط سیر این شرکت که با نقاط عطفی مانند عرضه مدل ۳ و مدل Y مشخص شده است، با معرفی خودرویی مقرون به صرفه که برای عرضه در سال آینده برنامه ریزی شده است، توسعه بیشتری را پیش بینی می کند.

تسلا برای حمایت از چشم انداز خود در زمینه وسایل نقلیه برقی نوآورانه پیشگام و سرمایه گذاری های دیگر، امسال بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

با این حال، علیرغم رشد درآمد و افزایش نیروی کار، تسلا در حال بررسی راه‌هایی برای ساده‌سازی هزینه‌ها است. گزارش ها نشان می دهد که این تلاش ها برای کاهش هزینه ممکن است با افزایش هزینه های تحقیق و توسعه همزمان باشد.

اگرچه تسلا به طور رسمی اخراج کارکنان را تأیید نکرده است، اما وایبهاو تانجا، مدیر مالی مالی، در طی تماس اخیر درآمد خود بر ضرورت کارآمدی هزینه تاکید کرد. تأثیر بالقوه چنین اقداماتی بر کارکنان نامشخص است.

از آغاز سال ۲۰۲۴، صنعت فناوری شاهد کاهش بیش از ۳۲۰۰۰ شغل بوده است. بازیگران بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و متا کاهش نیروی کار را به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی اعلام کرده‌اند.

به گفته Layoffs.fyi، استخدام بیش از حد در طول همه‌گیری و تعدیل‌های اخیر نرخ بهره، عوامل کلیدی این اخراج‌های هدفمند، هرچند کوچک‌تر در مقایسه با سال قبل هستند.

علاوه بر این، تقاضای فزاینده برای استعدادهای هوش مصنوعی (AI) پویایی نیروی کار را تغییر می‌دهد و شرکت‌هایی مانند OpenAI، مایکروسافت و گوگل منابع را برای اولویت‌بندی نقش‌های مرتبط با هوش مصنوعی تخصیص مجدد می‌دهند. بنابراین، در حالی که اخراج ها در بخش های خاصی غالب است، افزایش همزمان استخدام در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/another-round-of-layoffs-at-x-elon-musk-asks-managers-to-name-top-performers-in-their-teams-13708312.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *