دولت ایالات متحده فناوری «تخمین سنی» را که می‌تواند چهره‌ها را تحلیل کند، مسدود می‌کند

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده دارد مسدود قصد دارد فناوری “تخمین سنی صورت محافظ حریم خصوصی” را معرفی کند که هندسه چهره کاربر را برای تعیین سن آنها تجزیه و تحلیل می کند.

یک برنامه کاربردی برای استفاده از این فناوری بود در ژوئیه سال گذشته ارسال شد توسط هیئت رتبه‌بندی نرم‌افزار سرگرمی (ESRB)، شرکت نرم‌افزار هویت مستقر در بریتانیا، Yoti، و شرکت بازاریابی جوانان SuperAwesome – که قبلاً بخشی از Epic Games سازنده Fortnite بود.

این فناوری برای اجرای قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) طراحی شده بود، که مستلزم رضایت والدین برای هر سرویس آنلاینی است که احتمالاً با کاربران زیر ۱۳ سال ارتباط برقرار می کند.

پخش خبر: اگر لاریان بازی Baldur's Gate 4 را نسازد، کدام توسعه دهنده ممکن است؟در یوتیوب تماشا کنید

تصمیم FTC برای رد درخواست افزودن فناوری تخمین سن صورت به عنوان یک روش جدید رضایت والدین COPPA، البته بدون پیش داوری، به اتفاق آرا بود – بنابراین درخواست برای استفاده از فناوری می‌تواند در آینده دوباره ارسال شود، و خود FTC در مورد آن حکمی نداده است. شایستگی آن به این صورت است.

در بیانیه‌ای که سال گذشته با Eurogamer به اشتراک گذاشته شد، ESRB گفت که این فناوری برای استفاده بزرگسالانی طراحی شده است که به دنبال اجازه والدین هستند، نه خود کودکان.

یکی از سخنگویان ESRB به Eurogamer گفت: “اول و مهمتر از همه، این برنامه اجازه استفاده از این فناوری برای کودکان را نمی دهد. توقف کامل. همچنین این نرم افزار “سلفی” کاربران را نمی گیرد و ذخیره می کند یا سعی در تایید هویت کاربران دارد.”

“علاوه بر این، این برنامه هیچ اشاره ای به استفاده از تخمین سنی برای جلوگیری از خرید و/یا دانلود بازی های ویدئویی با رتبه محدود توسط کودکان نکرده است، و همچنین ما قصد نداریم استفاده از آن را در این راه توصیه کنیم.”

ESRB گفته است که تصاویر عکاسی گرفته نمی‌شد یا ذخیره نمی‌شد و هیچ تلاشی برای شناسایی افراد با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره وجود نخواهد داشت.

مشخص نیست که آیا و چه زمانی ESRB و سایرین ممکن است این فناوری را برای بررسی مجدد در آینده ارسال کنند.


منبع: https://www.eurogamer.net/us-government-blocks-age-estimation-technology-that-would-have-analysed-faces?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *