«دکتر هو» قرار است برای همیشه تغییر کند. شما آماده نیستید.

اگر از طرفداران برنامه تلویزیونی تغییر چهره، تغییر شکل و سفر در زمان هستید که به نام دکتر هو – و به طور خاص، یکی از طرفداران دوره ۲۰۰۶-۲۰۱۰ که در آن دیوید تنانت دهمین بازیگری بود که نقش اصلی را بازی کرد – سپس کریسمس اوایل امسال فرا رسید. و در عین حال، در یک بسیار سازمان بهداشت جهانی– خیلی زود، به اندازه کافی زود نرسید.

تنانت و همبازی‌اش کاترین تیت، که نقش باهوش‌ترین (به معنای واقعی کلمه، داستانی طولانی) دوست انسانی دکتر، دونا نوبل را بازی می‌کند، دوباره به ریاست یک فیلم بازگشتند. اجرای شصتمین سالگرد سه قسمتی بیش از سه شنبه متوالی از ۲۵ نوامبر تا ۹ دسامبر. نوشته شده توسط راسل تی دیویس، همچنین برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ به عنوان مجری برنامه بازمی گردد، برنامه های ویژه در حال تولید هستند. تحسین محکم منتقدان و قدردانی از مخاطبان اولین، «جانور ستاره»، دکتر و دونا را دوباره به هم وصل کرد، و بر معمای این که چرا دکتر به نسخه‌ای شبیه از خود قبلی‌اش بازسازی شده بود (تنانت اکنون از لحاظ فنی نقش دکتر چهاردهم را بازی می‌کند) تأکید کرد. سپس «The Wild Blue Yonder» آن‌ها را به لبه‌ی کیهان فرستاد تا با نسخه‌های ترسناک و در حال تکامل خود ملاقات کنند. وحشت بیشتری در انتظار طرفدارانی بود که متوجه شدند بازگشت تنانت و تیت به کانون توجه تقریباً به پایان رسیده است.

اکنون اینجا آمده است “The Giggle” – نه فقط نامی که مانند هیچ عنوان داستانی در ۶۰ سال گذشته نیست دکتر هو تاریخ، اما داستانی که قرار است تمام پایه های نمایش را تغییر دهد. و این به این دلیل نیست که پانزدهمین دکتر را معرفی می کند دوست عزیز، اولین فرد رنگین پوست که نقش اصلی را به طور مداوم بازی می کند. این بخشی از طراحی جدید دیویس برای نمایش در دیزنی + در سراسر جهان و در بی بی سی در بریتانیا. چیزی که باعث می شود صرفاً تغییر بازیگر شبیه سیب زمینی های کوچک باشد. این مربوط به بازگشت اسباب‌بازی (نیل پاتریک هریس) است، یک شرور خداپسند که اولین بار در اولین دوره دکتر در سال ۱۹۶۶ در نمایش ظاهر شد.

دیویس گفت: در این قسمت اتفاقات بحث برانگیزی رخ خواهد داد مجله دکتر هو در پیش نمایش “Giggle”. این هفته منتشر شد با چیزی که ممکن است به عنوان یک پوزخند بزرگ تصور کنید، او افزود: “این یک روش کاملاً جدید برای نگاه کردن به تاریخ Doctor Who است و من بی صبرانه منتظر دیدن واکنش هستم.”

به عبارت دیگر، بسیاری از طرفداران اولین خطی را که می‌دانستیم گاتوا در اپیزود استفاده می‌کند تکرار می‌کنند: «آیا کسی می‌تواند به من بگوید چه اتفاقی می‌افتد؟»

ذهن دیوید تنانت منفجر می شود.

RTD (همانطور که دیویس در سطح جهانی شناخته می شود) به طرفداران روز جمعه هشدار داد که باید سعی کنند برنامه را به صورت زنده شنبه (ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، ۱:۳۰ بعد از ظهر به وقت شرقی، و ۱۰:۳۰ صبح اقیانوس آرام) تماشا کنند تا از اسپویل های آنلاین جلوگیری کنند – که برخی از آنها پست خواهند شد. در شبکه های اجتماعی توسط خود بی بی سی.

که در DWM او فراتر رفت و به طرفداران توصیه کرد که تفسیر قسمتی را که در برنامه iPlayer بی‌بی‌سی در دسترس است (فقط برای بینندگان بریتانیایی، متأسفانه) تماشا کنند:

“اگر شما به تفسیر iPlayer گوش دهید و تماشا کنید، من یک اسطوره کاملاً جدید Doctor Who را برای شما باز می کنم، بر اساس رویدادهایی که در حال وقوع است. و من این را برای دیوید تنانت توضیح می دهم و ذهن او در حال انفجار است.”

به عبارت دیگر، این تغییر به اندازه ای ظریف است که حتی یکی از ستاره های اپیزود در حین فیلمبرداری متوجه آن نشد. و با این حال، به اندازه کافی عمیق است که تنانت، خود یک هوویان بسیار آگاه، باید کل ساختار نمایش را در مغزش مرتب کند.

این اولین بار نیست که چنین تغییر عمیقی رخ می دهد. در واقع سازمان بهداشت جهانی تاریخ مملو از آنهاست در سال ۱۹۶۶، مدت کوتاهی پس از اولین حضور Toymaker، دکتر برای اولین بار چهره و شخصیت خود را تغییر داد، از ویلیام هارتنل کچل و بدخلق به پاتریک تروتون مو مو و ژولیده. زمانی که سه سال بعد برای اولین بار با مردمش، اربابان تایم، آشنا شدیم، چیزهای بیشتری در مورد اینکه چرا او می‌توانست این کار را انجام دهد، آموختیم. این نیز زمانی بود که شاهد تغییر عمیق دیگری بودیم: دکتر به زمین تبعید شد، دستگاه زمان و مکان TARDIS او تا حد زیادی غیرقابل کار شد.

هنگامی که RTD در سال ۲۰۰۵ این سریال را احیا کرد، او این کار را با یک تغییر بحث برانگیز دیگر انجام داد: دکتر اکنون آخرین نفر از لردهای زمان بود، که ظاهراً هم مردم خود و هم دشمنانش دالک ها را در آخرین روز از جنگ زمانی خارج از صفحه نمایش ریشه کن کرد. همه اینها به اوج بسیار رضایت بخشی در ویژه پنجاهمین سالگرد در سال ۲۰۱۳ منجر شد، زمانی که تننت و دو پزشک دیگر آن نسل کشی را معکوس کردند. تغییرات کوچک اما رضایت‌بخشی نیز وجود داشته است – مانند «همسر دکتر»، قسمتی که در آن نیل گیمن نویسنده مهمان فاش کرد که تاردیس باهوش در تمام این سال‌ها به جای برعکس، دکتر را هدایت می‌کرده است.

خط TARDIS، “من همیشه تو را به جایی که می‌خواستی می‌بردم، می‌بردم”، در مورد سال‌های اشتباه دکتر در سراسر جهان توضیح زیادی می‌داد، در حالی که اتفاقاً با مشکل خوبی مواجه می‌شد.

بچه های بی انتها و اسباب بازی ساز

مسلماً تغییر عمیقی که توسط کریس چیبنال، مجری برنامه بعدی، رویای آن را داشت، برای اکثر طرفداران کمتر راضی کننده بود. «کودکان بی‌زمان» اپیزودی بود که در مارس ۲۰۲۰، درست در ابتدای شیوع کووید-۱۹ اکران شد و گاهی اوقات به اندازه یک بیماری همه‌گیر محبوب به نظر می‌رسید. به ما گفته شد که دکتر در اصل یک پروردگار زمان نبود، بلکه موجودی مرموز با منشأ مرموز بود که توسط بنیانگذار تایم لرد کشف شد. او (در این مرحله، نقش دکتر را جودی ویتاکر بازی می‌کرد) زندگی‌های زیادی دیده بود و خاطراتش از تمام خاطراتش به جز ۱۳ مورد آخر پاک شد.

چیبنال بسیاری از این رمز و راز را در قسمت‌های بعدی زیر فرش جارو کرد و دکتر در نهایت تصمیم گرفت که نمی‌خواهد در مورد تجسم‌های قبلی خود بداند. RTD خوشحال بود که در «The Wild Blue Younder» به آن اشاره کرد، و به بهترین سنت «بله، و» یک قانون داستان سرایی که اساساً بداهه است ادامه داد.

آخرین تغییر در Canon با Toymaker شروع می شود، موجودی که آخرین بار شاهد بودیم که به طور کامل مسئولیت جهان پر از بازی و اسباب بازی خود را بر عهده دارد. به گفته «گیگل»، اسباب‌بازی قدرت‌های خود را به زمین گسترش می‌دهد و ظاهراً می‌تواند «از کل سیاره به عنوان اتاق بازی خود استفاده کند». DWM. این بدان معناست که یک کارناوال کابوس چرخشی از موسیقی، عروسک‌ها و زمینی‌ها که همه عجیب و غریب عمل می‌کنند. یا با توجه به این واقعیت که به نظر می رسد همه اکنون به درستی خود متقاعد شده اند… کاملاً عادی عمل می کنند؟ همچنین به این معنی است که دونا باید برای نجات دکتری که اسباب‌بازی‌های خودش (TARDIS، پیچ گوشتی صوتی) را از او گرفته‌اند، وارد عمل شود.

RTD آنقدر با پشتکار معمای این که چرا دکتر چهاردهم چهره دکتر دهم را انتخاب کرد، تنظیم کرد که باید به آن پاسخ داده می شد – و دستکاری توسط Toymaker، یک شرور فوق العاده مغلوب، محتمل ترین توضیح به نظر می رسید.

کاری که انکوتی در ادامه انجام داد.

صرف نظر از قطعنامه، RTD غرفه خود را راه اندازی کرده است. فصل اول Ncuti Gatwa (و بله، او در حال فیلمبرداری فصل دوم است) فصل ۱۴ سریال جدید نامیده نخواهد شد، اما فصل ۱ از … سریال جدید، جدید نامیده خواهد شد؟

برای طرفداران در سراسر جهان، از قدیمی‌ترین گروه تماشاگر بی‌بی‌سی تا جدیدترین ثبت‌نام‌های Disney+، این نشان‌دهنده راه‌اندازی مجدد بسیار واضحی است: نقطه‌ای که در آن می‌توان بدون نیاز به تماشای ماجراهای این زمان ارباب و جعبه آبی‌اش بی‌خطر بود. دانش بسیار پیشرفته

همه چیزهایی که در مورد اولین قسمت کامل گاتوا، ویژه روز کریسمس در دیزنی + و بی‌بی‌سی با عنوان «کلیسای در جاده روبی» آموخته‌ایم، بر این شروع جدید تأکید دارد. دکتر یک آهنگ کامل را می خواند، کاری که قبلاً این کاراکتر را ندیده بودیم. RTD می گوید این آهنگ به عنوان یک تک آهنگ کریسمس نیز منتشر خواهد شد. دکتر همچنین می رقصد – نه با اکراه، مانند قسمت ۲۰۰۵ با عنوان «دکتر می رقصد»، اما با رها شدن کامل، در یک کلوپ شبانه.

این جدید است، جدید است سازمان بهداشت جهانی، سپس: راه اندازی مجدد بسیار Gen Z. همانطور که طرفداران مسن‌تر با مغزهای منفجر شده و (به طور بالقوه) خشم شدید کنار می‌آیند، دکتر با خوشحالی یک بار دیگر تغییر شکل می‌دهد و آنچه را که فکر می‌کردیم می‌دانیم دوباره تغییر می‌دهد. و این نمایش ثابت می کند که می تواند ۶۰ سال دیگر دوام بیاورد. زیرا همیشه ما را به جایی می برد که باید برویم.

موضوعات
دکتر هو


منبع: https://mashable.com/article/doctor-who-giggle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *