رئیس ایکس باکس فکر می‌کند که طرح اپل در اتحادیه اروپا گامی در جهت اشتباه است.

اپل اخیراً تغییراتی را که در اپ استور ایجاد می کند به منظور مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که از ۷ مارس به طور کامل اجرایی می شود، اعلام کرده است. منتقدان شرکت به سرعت برنامه های خود را محکوم کرد و الزامات مربوط به فروشگاه های برنامه جایگزین، با Spotify که این تغییرات را “مضحک کامل” می نامد. ایکس‌باکس مایکروسافت یکی از جدیدترین شرکت‌هایی است که برنامه‌های انطباق اپل را مطرح کرده است. سارا باند، رئیس ایکس باکس، در پاسخ به پستی که دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای در مورد تغییرات اپل در Xbox پست کرده بود. گفت سیاست جدید این شرکت “گامی در جهت اشتباه” است و امیدوار است که به بازخوردها گوش دهد تا “آینده ای فراگیرتر برای همه” ایجاد کند.

تحت قوانین DMA، صاحبان پلتفرم مانند اپل و گوگل باید سیستم های خود را باز کنند به اپ استورهای رقیب با این حال، اپل از این فروشگاه های برنامه جایگزین می خواهد که قوانین سختگیرانه و ابزارهای تعدیل قابل مقایسه با خود را داشته باشند. اپراتورهای آنها همچنین باید بتوانند ثابت کنند که به حداقل مبلغی در حدود ۱٫۱ میلیون دلار اعتبار دسترسی دارند که می توانند برای پرداخت به توسعه دهندگان استفاده کنند. اپل یک قانون جدید برای توسعه دهندگان نیز در نظر گرفته است که از آنها می خواهد پس از رسیدن یک برنامه به آستانه دانلود ۱ میلیون در سال، هزینه فناوری اصلی ۰٫۵۰ یورو (حدود ۵۴ سنت) در هر نصب را بپردازند. این قانون چه برنامه از طریق اپ استور اپل یا از طریق یک بازار جایگزین توزیع شود، اعمال می شود.

تیم سوئینی، مدیر عامل شرکت Epic Games گفت که طرح اپل “نمونه جدیدی از انطباق مخرب است.” او افزود که اپل اساساً توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کند بین انحصار اپ استور و یک «طرح جدید ضدرقابتی غیرقانونی مملو از هزینه‌های ناخواسته جدید برای دانلودها» و همچنین مالیات‌های جدید بر پرداخت‌هایی که شرکت خودش پردازش نمی‌کند، یکی را انتخاب کنند. اپ استور یک تجارت بزرگ برای اپل است که از درآمد توسعه دهندگان ۱۵ تا ۳۰ درصد کمیسیون می گیرد. به عنوان مثال، برای سال مالی ۲۰۲۲، اپل گفت اکوسیستم اپ استور “تسهیل شده است ۱٫۱ تریلیون دلار در صورتحساب و فروش توسعه دهندگان.”

حماسه کشیده فورتنایت از فروشگاه App در سال ۲۰۲۰ پس از نقض عمدی قوانین آن و ارائه تخفیف به بازیکنانی که خارج از اکوسیستم اپل خرید می کنند. توسعه دهنده اخیرا اعلام کرد که دارد می آورد فورتنایت پس از اجرایی شدن DMA و راه اندازی فروشگاه خود برای iOS، امسال به آیفون و آیپد در اروپا بازگشت. اسپاتیفای که یکی از منتقدان سرسخت اپل نیز بوده است، قصد دارد راه اندازی کند سیستم پرداخت درون برنامه ای خودش برای کاربران iOS در اروپا نیز.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/xbox-president-thinks-apples-eu-app-store-plan-is-a-step-in-the-wrong-direction-130551604.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/xbox-president-thinks-apples-eu-app-store-plan-is-a-step-in-the-wrong-direction-130551604.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *