رئیس سابق Oculus می گوید Apple Vision Pro یک DevKit بیش از حد مهندسی شده است

نسل اول هدست ویژن پرو اپل یک «دکیت طراحی شده بیش از حد» است که با سنسورهای بیشتری از آنچه برای ارائه تجربه مورد نظر اپل لازم است عرضه می شود. این را هوگو بارا، معاون سابق اندروید و رئیس برند هدست Oculus که به تدریج از بین رفته است، می گوید.

رئیس سابق Oculus می گوید Apple Vision Pro یک DevKit بیش از حد مهندسی شده است
بارا که در سال ۲۰۱۷ تیم Oculus را پس از تصاحب فیس بوک سرپرستی آن را بر عهده داشت، گزارشی را منتشر کرده است. تجزیه و تحلیل عمیق از دستگاه محاسبات فضایی اپل، که ارزش خواندن دارد. اما چند تامل ارزش برجسته کردن دارد.

بارا اشاره می کند که اپل Vision Pro را با شش دوربین ردیابی چشمگیر، دو دوربین عبور، دو سنسور عمق و چهار دوربین ردیابی چشم بسته بندی کرده است. بارا می‌گوید: «ویژگی‌های بیش از حد، ویژگی یک محصول v1 است که سازنده آن می‌خواهد مطمئن شود که در سخت‌ترین آزمایش‌ها جان سالم به در می‌برد که کاربران اولیه بدون شک می‌خواهند محصول را پشت سر بگذارند».

با این حال، تصمیم اپل برای افزایش بیش از حد مشخصات ویژن پرو، به ناچار وزن هدست را بیش از ۶۰۰ گرم می کند و «استفاده از آن را برای بیشتر از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در یک زمان و بدون احساس ناراحتی برای اکثر افراد دشوار می کند».

Vision Pro به دلیل وزن سنگین خود، ناگزیر به عنوان یک “devkit” با کیفیت بالا در جهان فرود آمده است که برای جلب کنجکاوی، قلب و ذهن همه با جادوی خود (به ویژه از طریق صدای تأثیرگذاران فن آوری مشتاق) طراحی شده است و در عین حال به طور واقع بینانه بر توسعه دهندگان متمرکز است. . به عنوان مخاطب اصلی آن به عبارت دیگر، Vision Pro یک Devkit است که به آماده‌سازی جهان برای دریافت هدست واقعیت مجازی اپل که می‌تواند در ۱ یا ۲ نسل متناسب با بازار محصول باشد، کمک می‌کند.

بارا همچنین ادعا می‌کند که اپل Vision Pro را عمداً تار کرده است تا مصنوعات پیکسلی را پنهان کند و گرافیک‌ها را روان‌تر نشان دهد، که او آن را یک حرکت هوشمندانه از سوی اپل می‌داند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در زمینه موقعیت‌یابی محصول در تیم Oculus VR از همان ابتدا – به‌ویژه زمانی که سعی در متقاعد کردن بازبین‌ها داشتیم – همیشه به داشتن نمایشگرهای ضعیف مرتبط بود. تک تک هدست‌های Oculus که تا به حال عرضه شده است (از جمله آخرین Quest 3) از مشکلات وضوح/پیکسل‌سازی رنج می‌برد که از «وحشتناک» تا «بسیار بد» متغیر است. مثل این است که ما در دنیای VR معادل مانیتورهای کامپیوتر VGA زندگی می کنیم.

اپل با خارج کردن اپتیک‌های Vision Pro کمی از فوکوس، به “گرافیک نرم‌تر در سراسر صفحه با پنهان کردن جلوه درب صفحه (که در عمل به این معنی است که مصنوعات پیکسلی را نخواهید دید) به دست آورده است. با این حال، Barra از “مشکلات قابل توجه تاری حرکتی و کیفیت تصویر که حالت عبور را برای مدت طولانی غیرقابل استفاده می کند” ویژن پرو ابراز تاسف می کند.

بارا ادعا می کند که این تاری حرکت در حالت عبور بود که یکی از دلایل زیادی بود که او تصمیم گرفت Vision Pro خود را بازگرداند. او می‌افزاید: «این فقط ناراحت‌کننده است، منجر به فشار غیرضروری چشم می‌شود و واقعاً مانع هر کسی می‌شود که برای مدت طولانی‌تری از هدست استفاده می‌کند».

می توانید نوشته طولانی باررا از تجربه خود با ویژن پرو را در بالا بیابید در وبلاگش. اپل ویژن پرو در ایالات متحده از ۳۴۹۹ دلار شروع می شود و انتظار می رود این دستگاه این کار را انجام دهد در اواخر امسال در کشورهای بیشتری عرضه خواهد شد.

جمع بندی های مرتبط: اپل ویژن پرو
برچسب ها: متا
انجمن های مرتبط: اپل ویژن پرو


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/14/apple-vision-pro-over-engineered-devkit/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *