رئیس Saber Interactive از استراتژی خرید Embracer پس از جدایی “تلخ و شیرین” دفاع کرد

متیو کارچ، مدیر عامل Saber Interactive، پس از جدایی از شرکت سوئدی، از استراتژی اکتساب Embracer دفاع کرده است.

ماه گذشته Embracer دارایی های Saber خود را فروخت و شرکت ها از هم جدا شدند. در مصاحبه جدید با IGNکارچ گفت این پیشنهاد او بود که صابر Embracer را ترک کند که او آن را “تلخ شیرین” توصیف کرد.

Embracer تحت یک برنامه بازسازی پس از یک دوره خرید انبوه – کارچ شرکت را با Pac-man مقایسه می کند که “همه چیز را روی صفحه می بلعد” – و هشت درصد از کارکنان را اخراج کرد. با این حال، علیرغم کسب شهرت منفی در صنعت در نتیجه، Karch همچنان با لارس وینگفورز، مدیرعامل Embracer “روابط بسیار خوبی” دارد.

پخش خبر: چرا تعداد زیادی اخراج در صنعت بازی های ویدیویی وجود دارد؟در یوتیوب تماشا کنید

کارچ می‌گوید: «من در اطراف GDC قدم می‌زدم و مردم به آنها تبریک می‌گفتند و مردم به من می‌گفتند که امبراسر امپراتوری شیطان است. Embracer همان‌قدر که می‌بینید شهر کوچک و بومی یک سازمان بزرگ است. این شرکتی نیست که بخواهد هزاران بازی ارباب حلقه‌ها را بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن بازی‌های ارباب حلقه‌ها هستند یا نه، از بین ببرد. به لایسنس صدمه می زند. Embracer اینطوری کار نمی کند. این روشی نیست که لارس کار می کند. او عاشق IP است. او عاشق بازی است. او عاشق توسعه دهندگان بازی است. او شروع به کار در کمیک کرد. خدا می داند از چند وقت پیش و او فقط یک انسان خوبی است و به فکر مردمش است.»

Karch ادعا می کند که “بازار صبر خود را از دست داده است” که منجر به اخراج بسیار زیاد در Embracer شده است. کارچ می‌گوید: «فکر نمی‌کنم اخراج‌هایی که امبراسر انجام داد، بیشتر از جاهای دیگر انجام داد، اما امبراسر، چون خیلی سریع به دست آورد، شهرت پیدا کرد، زیرا مجبور شد به سرعت افراد را اخراج کند.

وی ادامه داد: «شما می‌توانید بیان کنید که بسیاری از مشاغلی که از بین رفتند، مشاغلی بودند که در غیر این صورت ایجاد نمی‌شدند… برخی از استودیوهایی که با خود می‌بریم، هرگز نمی‌توانستند رشد کنند. رشد کرده‌ایم. به هیچ وجه. ما مشاغل زیادی ایجاد کرده‌ایم، و ممکن است آنها، به‌ویژه در این رکود بازار، در هر صورت از کار افتاده باشند، زیرا سرمایه‌ها نه فقط در Embracer، بلکه در همه جا خشک شده‌اند. یک دوره زمانی طولانی بود که هیچ کس اصلاً سرمایه گذاری نمی کرد.

فکر می‌کنم می‌توانید لارس را سرزنش کنید که شاید کمی ساده‌لوح بوده است که این قطار آبدار ادامه می‌یابد. اما فکر می‌کنم اکنون می‌توانید آنها را به خاطر تصمیم‌گیری‌های سخت و انجام هر کاری که می‌توانند برای حفظ آنچه که دارند تحسین کنید. تا جایی که می‌توانند به روشی منصفانه و عادلانه ساخته شده‌اند… فکر می‌کنم برخی از افراد آن خریدها را دیدند و هنگام خرید از Embracer اذیت شدند. به یاد دارم نظرات منفی زیادی در مورد آنها که همه چیز را به هم می‌خوردند. و بنابراین اکنون آنها یک کمی خوشحالم… که به نظر من کاملاً منصفانه نیست. اما به لارس استراحت بدهید یا از کسی بخواهید به او استراحت بدهد. به دنیا بگویید که من گفتم باید به این مرد استراحت بدهد.”

با در نظر گرفتن آینده Saber، کارچ توسعه AAA را “بسیار مخاطره آمیز” توصیف کرد و معتقد است که در عوض Saber می تواند “AAA ایجاد کند، اما نه با بودجه AAA”.

به این ترتیب، Saber بین توسعه مستقل کم‌هزینه و AAA با بودجه بالا به‌عنوان یک ناشر «بازار میانی» قرار می‌گیرد و موفقیت اخیر Helldivers 2 را به عنوان یک نمونه کلیدی برای دنبال کردن ذکر می‌کند.

Karch معتقد است که بودجه های هنگفت و زمان توسعه طولانی بازی های AAA پایدار نیستند. او گفت: “من فکر می کنم که در چند سال آینده کمبود واقعی محتوای بازی وجود خواهد داشت.” “شما دیده اید که چقدر اخراج شده است، می بینید که چند بازی کشته شده اند. اما [Saber has] پروژه‌های خوبی در حال انجام است که من به آنها افتخار می‌کنم و واقعاً به آنها احساس عمیقی دارم.”

پس از جدایی از Embracer، سابر تأیید کرد که تعدادی از بازی‌ها در حال توسعه هستند. که شامل بازسازی شوالیه جمهوری قدیمیکه کارچ علیرغم توسعه مشکل دار آن را “زنده و سالم” توصیف کرد.


منبع: https://www.eurogamer.net/saber-interactive-boss-defends-embracers-acquisition-strategy-after-bittersweet-split?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *