رادار صوتی به گیمرها با کاهش شنوایی کمک می‌کند جلوه‌های صوتی را ببینند

نشانه های صوتی گاهی اوقات می تواند برای موفقیت در بازی ها بسیار مهم باشد. توسعه دهندگان اغلب محیط صوتی را طوری طراحی می کنند که تجربیاتشان نه تنها غنی و همه جانبه باشد، بلکه حاوی نکاتی در مورد نزدیک شدن به دشمنان یا خطر باشد. بازیکنانی که کم شنوایی دارند می توانند این مورد را از دست بدهند و منصفانه نیست که آنها به دلیل معلولیت در محرومیت قرار بگیرند. آ محصولی به نام رادار صوتی راه اندازی شد در CES 2024 طبق گفته شرکت AirDrop Gaming LLC، می‌تواند به تبدیل سیگنال‌های صوتی به نشانه‌های بصری کمک کند، به طوری که گیمرهای مبتلا به کم شنوایی می‌توانند “صدا را ببینند”.

تنظیم نسبتاً ساده است. جعبه ای به کنسول بازی متصل می شود تا خروجی صدا را تفسیر کند و آن داده ها را به چراغ تبدیل کند. مجموعه ای از نوارهای نور RGB صفحه را احاطه کرده اند و بسته به نوع صدایی که از جهت مربوطه ای که نشان می دهند، رنگ های مختلفی را نشان می دهند. به زبان ساده، به این معنی است که اگر در دنیای Minecraft قدم می زنید، مانند آنچه که من در غرفه شرکت در طبقه نمایشگاه انجام دادم، نورهایی با رنگ های مختلف روی میله های مختلف ظاهر می شود.

چراغ های قرمز به این معنی است که صداهای دشمنان در ناحیه مجاور نور مربوطه هستند، در حالی که سبز برای صداهای خنثی است. یک افسانه روی صفحه همچنین معنی صداها را توضیح می دهد، اگرچه این ممکن است فقط برای سناریوی Minecraft اصلاح شده در نمایشگاه CES باشد.

نمای نزدیک از گوشه سمت راست پایین مانیتور، با افسانه روی صفحه که کلمات را نشان می دهد
عکس از Cherlynn Low / Engadget

من برای مدت کوتاهی در اطراف صحنه قدم زدم و می‌توانستم چراغ‌های سبزی را ببینم که بالای قلمی از حیوانات مزرعه معلق بودند، در حالی که چراغ‌های بنفش همراه با اژدهایی که بالای سرشان پرواز می‌کرد، بال می‌زدند. من آن را کمی گیج‌کننده می‌دانستم، اما این احتمالاً بیشتر به این دلیل است که من اطلاعات بسیار کمی در مورد Minecraft دارم، و به‌عنوان کسی که می‌شنوم، ممکن است به اندازه کسی که بدون آن اطلاعات اضافه‌شده را ندارد، قدردانی نکنم.

با یک SDK که این شرکت در نمایشگاه راه‌اندازی کرد، توسعه‌دهندگان می‌توانند نورها و بازخورد بصری را به عناصر موجود در بازی خود سفارشی کنند تا بتوانند بر آنچه که گیمرهای ناشنوا می‌بینند کنترل داشته باشند. در این بین، رادار صوتی از نرم افزار خود برای تشخیص سیگنال های صدای استریو یا فراگیر برای تبدیل به بازخورد در نورها و رنگ ها استفاده می کند.

اگرچه ممکن است این محصول در مراحل اولیه خود به نظر برسد، اما به نظر می رسد که شرکت های مختلف بازی سازی علاقه مند به Audio Radar هستند. تیم مورفی، مدیر عامل AirDrop Gaming به من گفت که لاجیتک “هنگامی که محصول خود را توسعه می دهیم و استراتژی عرضه به بازار خود را طراحی می کنیم، پشتیبانی ارائه می دهد.” همچنین، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در روز افتتاحیه در غرفه دیده شد.

رادار صوتی امسال در سطح گسترده‌تری عرضه می‌شود و این شرکت به توسعه محصولات برای گیمرهای ناشنوا و کم شنوا، از جمله موارد دیگر، ادامه می‌دهد. این سیستم با ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه شخصی کار می کند.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/audio-radar-helps-gamers-with-hearing-loss-see-sound-effects-instead-195001226.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/audio-radar-helps-gamers-with-hearing-loss-see-sound-effects-instead-195001226.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *