راه‌اندازی با پشتیبانی انویدیا از تراشه اینتل برای جایگزینی سیگنال‌های الکتریکی با نور برای رسیدن به سرعت ترابایت بر ثانیه استفاده می‌کند – در اینجا به نظر می‌رسد که در بدن چگونه است.

راه‌اندازی با پشتیبانی انویدیا از تراشه اینتل برای جایگزینی سیگنال‌های الکتریکی با نور برای رسیدن به سرعت ترابایت بر ثانیه استفاده می‌کند – در اینجا به نظر می‌رسد که در بدن چگونه است.

آزمایشگاه عیار فناوری نوآورانه‌ای را به نمایش گذاشته است که مستقیماً به بسته‌های تراشه متصل می‌شود و از نور برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند و به سرعت‌های انتقال تاول‌آمیزی می‌رسد.

این شرکت تراشه I/O اپتیکال TeraPHY خود را با منبع نور چند طول موجی SuperNova جفت کرد و آن را با یک ماژول فرستنده گیرنده اینتل Pluggable همراه کرد. خدمت به خانه.

در نمایشگاه SC23 در ماه گذشته، چیپلت TeraPHY آزمایشگاه عیار می تواند به پهنای باند دو طرفه ۴ ترابیت بر ثانیه برسد در حالی که فقط ۱۰ وات برق مصرف می کند – که بسیار بیشتر از سرعت رعد و برق واحدهای حافظه با پهنای باند بالا (HBM) امروزی است. به عنوان مثال، واحدهای HBM3E ماکرون می‌توانند به سرعت پردازش داده تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دست یابند – که در مقایسه با امکانات استفاده از فناوری نوری که می‌تواند جایگزین سیگنال‌های الکترونیکی شود – در صورت عرضه به بازار، کمرنگ است.

به سمت نور نگاه کن

آزمایشگاه عیار برای اولین بار این فناوری را در ماه مارس معرفی کرد و قابلیت‌های ۴ ترابیت بر ثانیه آن را در کنفرانس ارتباطات فیبر نوری (OFC) به نمایش گذاشت.

این فناوری، به ویژه، ممکن است به محاسبات، حافظه و سیلیکون شبکه اجازه دهد تا تنها با استفاده از کسری از توان مورد استفاده امروز با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین عملکرد، تأخیر و دسترسی را در مقایسه با عملکرد سیگنال های الکتریکی افزایش می دهد.

فوتونیک سیلیکون برای مدتی در صنعت مورد بحث قرار گرفته است، به طوری که انویدیا در سال گذشته یک همکاری تحقیق و توسعه را با Ayar Labs امضا کرد تا بر اساس وعده اولیه این فناوری ایجاد شود.

سازنده برخی از بهترین پردازنده های گرافیکی موجود در بازار نیز در جمع آوری سرمایه در سری C شرکت کرد. سرمایه گذاری در این شرکت به عنوان بخشی از یک بسته ۱۳۰ میلیون دلاری برای توسعه از لیزرهای نواری و اتصالات فوتونیک سیلیکونی.

به گفته Serve the Home، با وصل کردن این فناوری مستقیماً به بسته‌های تراشه، می‌توان آن را از بردهای مدار چاپی و آثار الکتریکی طولانی رها کرد. ضریب فرم قابل اتصال ماژول همچنین به این معنی است که در صورت بروز مشکل می توان آن را جایگزین کرد.

اگر به چنین شکلی ارائه شود، آزمایشگاه عیار معتقد است که می تواند برای نسل بعدی برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، مراکز داده، و ارتباطات متراکم ۶G و همچنین سایر برنامه ها پایه و اساس شود.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/nvidia-backed-startup-uses-intel-chip-to-replace-electrical-signals-with-light-to-reach-tbps-speeds-here-is-what-it-looks-like-in-the-flesh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *