رای SBF: هیئت منصفه بنیانگذار FTX را در دادگاه کلاهبرداری جنایی منهتن در تمام موارد مجرم شناخته است.

تقسیم عکس SBF


چلسی جیا فنگ/خودی



  • هیئت منصفه پیدا شد سام بنکمن-فرید در محاکمه یک ماهه خود در منهتن، متهم به جنایات مالی شد.
  • دادستان ها استدلال کردند که بنکمن-فرید و همکاران توطئه کننده پول را از جهل بیرون آورده اند. FTX مشتریان
  • دفاع گفت که بانکمن-فرید به سادگی نمی دانست و مدیران او مقصر بودند.
تبلیغات

تبلیغات

هیئت منصفه سم بنکمن-فرید را در هفت فقره کلاهبرداری و توطئه مجرم تشخیص داد محاکمه جنایی او در دادگاه فدرال منهتن پس از حدود چهار ساعت و نیم بحث در روز پنجشنبه.

بانکمن-فرید به خاطر این اتهامات با ۱۱۰ سال زندان مواجه است. قرار است حکم او در ۲۸ مارس سال آینده صادر شود.

در حالی که هیئت منصفه حکم را خواند، مادر بنکمن-فرید، باربارا فرید، در حالی که پدرش، جو بنکمن، سرش را آویزان کرده بود و دستش را روی شانه او نگه داشته بود، قد بلند نشست. فرید به پایین نگاه کرد، آرواره‌اش می‌لرزید و انگار جلوی اشک‌هایش را گرفته بود، در حالی که قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان، از هیئت منصفه برای خدماتشان تشکر کرد.

با خروج هیئت منصفه و برخاستن تمام سالن از روی صندلی‌های خود، والدین او که در طول دادگاه در دادگاه حضور داشتند، ایستادند و در آغوش گرفتند.

تبلیغات

تبلیغات

بنکمن-فرید در حالی که وکلایش با او زمزمه می کردند بی حرکت ایستاده بود در حالی که پس از صدور حکم دادگاه شروع به خالی شدن می کرد. پدر و مادرش در جلوی گالری عمومی دست در دست هم گرفتند و منتظر بودند تا او بچرخد.

در حالی که وکلایش او را از یک ورودی جانبی به بیرون از اتاق همراهی کردند، برای مدت کوتاهی به عقب برگشت. او به پدر و مادرش که در مقابل انبوه روزنامه نگاران معطل ایستاده بودند نگاه کرد و یک بار سری تکان داد.

زمانی که مارک کوهن، وکیل مدافع بانکمن-فرید، با او و بانکمن با زمزمه صحبت می کرد، فرید یک اشک از صورتش پاک کرد. پس از آن، دو والدین آسیب دیده بی کلام از دادگاه خارج شدند.

انتظار می رود که بانکمن-فرید به این حکم اعتراض کند.

تبلیغات

تبلیغات

مارک اس. کوهن، وکیل بانکمن-فرید در بیانیه ای گفت: “ما به تصمیم هیئت منصفه احترام می گذاریم. اما از نتیجه بسیار ناامید هستیم.” “آقای بانکمن فرید بر بی گناهی خود تاکید می کند و به مبارزه شدید با اتهامات علیه خود ادامه خواهد داد.”

دادستان پس از او بانکمن-فرید را به هفت مورد جنایت مالی متهم کرد امپراتوری مبادلات ارزهای دیجیتال FTX سقوط کرد یک سال پیش – تقریباً تا امروز.

آنها می گویند بانکمن-فرید و چند نفر از اعضای سابق حلقه اجرایی او از صندوق تامینی خود، Alameda Research، برای انتقال پول از مشتریان FTX به سمت خودشان استفاده کردند. آنها پول را صرف املاک و مستغلات مجلل در باهاما کردند و کمک های سیاسی برای به دست آوردن نفوذ در واشنگتن دی سی، دادستان ها استدلال کردند.

اتهامات علیه Bankman-Fried شامل کلاهبرداری با سیم، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق سیم، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در کالاها و توطئه برای ارتکاب پولشویی بود. هیئت منصفه پذیرفتند که او مقصر بوده است دو نوع مختلف پولشویی ممکن است در کیفرخواست آورده است.

تبلیغات

تبلیغات

دادستان ایالات متحده، دامیان ویلیامز، در بیانیه‌ای پس از صدور حکم گفت که بانکمن-فرید «یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های مالی در تاریخ آمریکا را مرتکب شد – یک طرح چند میلیارد دلاری که برای تبدیل او به پادشاه رمزارز طراحی شده بود.

ویلیامز در جمع خبرنگاران سردمدار خارج از دادگاه گفت: «اما در حالی که صنعت ارزهای دیجیتال ممکن است جدید باشد و بازیگرانی مانند سام بنکمن-فرید ممکن است جدید باشند، این نوع فساد به قدمت زمان است. این پرونده همیشه در مورد دروغ، تقلب و دزدی بوده و ما حوصله آن را نداریم.»

وکلای مدافع Bankman-Fried استدلال کردند که غول رمزارز از چگونگی وجوه بین FTX و Alameda بی اطلاع بوده است. آنها همچنین سقوط شرکت ها را ناشی از تصمیم گیری ضعیف می دانند کارولین الیسونمدیرعامل سابق آلامدا و همچنین دوست دختر بانمک-فرید.

الیسون – همراه با مدیران اجرایی گری وانگ و نیشاد سینگ – به اتهامات کلاهبرداری و توطئه با سیم اعتراف کرد و در محاکمه علیه بنکمن-فرید شهادت داد و هر کدام بر نحوه ارتکاب جنایت به دستور بانکمن-فرید تأکید کردند. این گروه همه با هم زندگی و کار می کردند پنت هاوس در باهاماکه به عنوان دفاتر برای FTX و Alameda خدمت می کرد.

تبلیغات

تبلیغات

بنکمن-فرید که از مدت ها طرفدار درگیر شدن با مطبوعات بود، تماشاگران را از نزدیک نگه داشت. آیا او موضع خواهد گرفت در دفاع از خودش اگرچه به طور گسترده ای ایده بدی برای یک متهم در نظر گرفته می شد که در چنین پرونده بمب گذاری موضع بگیرد، اما او به هر حال این کار را انجام داد.

اعضای هیئت منصفه کمی بعد از ساعت ۳ بعدازظهر شروع به بررسی پرونده کردند. آنها در اولین یادداشت خود به قاضی گفتند که می‌خواهند تا دیر وقت بمانند، از ساعت ۸ شب گذشته، برای ادامه رسیدگی به پرونده، و می‌خواهند سرویس خودرو در خانه باشند. کاپلان گفت برای شام پیتزا می گیرند.

حدود ساعت ۷:۴۵ بعدازظهر، منشی ارشد قاضی گفت که یادداشتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه هیئت منصفه به رأی رسیده است. هر یک از آنها گفتند که بانکمن-فرید را در هر هفت فقره مجرم شناخته اند.

Bankman-Fried همچنین با مجموعه دیگری از اتهامات مرتبط با کمک های مالی کمپین و رشوه خواری خارجی مواجه است. دادگاه دوم برای ۱۱ مارس برنامه ریزی شده است.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سام بنکمن-فرید
تقلب
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/jury-sam-bankman-fried-guilty-seven-counts-fraud-manhattan-trial-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *