ربات انبار دیجیت Agility به لطف هوش مصنوعی دستورات زبان طبیعی را درک می کند

رباتیک چابکی به اشتراک گذاشته شده است یک ویدیوی آزمایشی چهارشنبه از یکی از ربات های دیجیتالش با هوش مصنوعی ارتقا یافته است. اگرچه ممکن است تصاویر وحشتناک فرهنگ پاپ از ماشین‌های علمی-تخیلی حساسی که جهان را تحت کنترل خود دارند، تداعی کند، ویدیوی آزمایشی اگر نگوییم خسته‌کننده‌تر، چیز بسیار پیاده‌روی‌تری را نشان می‌دهد. ربات انبار دوپا به شکلی پرسرعت کار می کند تا یک کار کمی گیج کننده را بدون کنترل مستقیم انسان یا راهنمایی دقیق انجام دهد. در این کلیپ به آرامی اما با موفقیت این دستور را تفسیر و اجرا می کند که “جعبه ای را که به رنگ شمشیر نوری دارث ویدر است را بردارید و آن را به بلندترین برج ردیف جلو منتقل کنید.”

شرکتی که یک “head” و “hands” به Digit اضافه کرد در اوایل سال جاری، این تظاهرات را به عنوان یک نگاه اجمالی به بزرگی نشان می دهد مدل های زبان (LLM) می تواند ماشین های انسان نما خود را تقویت کند. این نشان می دهد که این یک تناسب طبیعی است و Digit را به عنوان “تجسم فیزیکی هوش مصنوعی” توصیف می کند.

پراس ولاگاپودی، معاون نوآوری و معمار اصلی Agility Robotics، در این کلیپ توضیح داد: «ما یک فضای نمایشی با مجموعه‌ای از برج‌های شماره‌دار با چندین ارتفاع و همچنین سه جعبه با چندین ویژگی تعیین‌کننده ایجاد کردیم. اطلاعاتی در مورد این محیط به دیجیت داده شد، اما هیچ اطلاعات خاصی در مورد وظایف آن در اختیارش قرار نگرفت.

ربات انبار دیجیت Agility به لطف هوش مصنوعی دستورات زبان طبیعی را درک می کند
رباتیک چابکی

این کلیپ مونولوگ درونی بیت به ضرب دیجیت را نشان می‌دهد که روی صفحه نمایش داده می‌شود، در حالی که ربات به کار خود فکر می‌کند. به عنوان مثال، “من باید بفهمم از چه دستوراتی می توانم استفاده کنم”، “ابتدا باید محیط را ارزیابی کنم تا ببینم چه اقلام و مکان هایی در دسترس هستند” و “شمشیر نور دارت ویدر قرمز است و بنابراین کادر قرمز (جعبه۲) بلندترین برج ردیف جلو برج ۴ است. ابتدا به محل جعبه ۲ حرکت می کنم.

پس از انتقال به محل کادر قرمز، دیجیت ادامه می‌یابد. این دلیل می کند: «اکنون که در محل جعبه ۲ هستم، باید آن را بردارم. ادامه می‌دهد، “حالا که جعبه ۲ را دارم، باید به محل بلندترین برج ردیف جلو که برج ۴ است حرکت کنم” و “حالا که در برج ۴ هستم، باید جعبه ۲ را روی آن قرار دهم.” در نهایت، کار خود را تمام شده اعلام می کند: “من معتقدم که کار را به پایان رسانده ام، زیرا جعبه ای را که رنگ شمشیر نوری دارث ویدر (قرمز، جعبه۲) است به بلندترین برج ردیف جلو (برج ۴) منتقل کرده ام.”

Agility Robotics، که Digit را به‌عنوان دوری از کارگران انسانی از سخت‌ترین فعالیت‌های فیزیکی معرفی می‌کند، می‌گوید این نسخه آزمایشی را ایجاد کرده است تا «نشان دهد چگونه LLM‌ها می‌توانند ربات‌های ما را همه‌کاره‌تر و سریع‌تر به کار ببرند». شرکت است ساخت کارخانه اورگان تولید سالانه ۱۰۰۰۰ ربات انسان نما. همچنین دارد مرکب شده قراردادی با آمازون برای خرده فروش برای آزمایش Digit در یک مرکز در منطقه سیاتل. به کنار ترس‌های افسانه‌ای، ربات‌ها بیشتر با دزدیدن مشاغل انبارشان به انسان‌ها آسیب می‌زنند تا با تغییر شکل، قتل افراد بی‌گناه یا بازسازی دیگر کابوس‌های دیستوپیایی هالیوود.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/agilitys-digit-warehouse-robot-understands-natural-language-commands-thanks-to-ai-smarts-214415066.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/agilitys-digit-warehouse-robot-understands-natural-language-commands-thanks-to-ai-smarts-214415066.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *