ربات جدید سرن نشت تشعشعات را در مناطق آزمایشی پیچیده تشخیص می دهد

دانشمندان در سرن در حال آزمایش نوع جدیدی از آن هستند ربات که نشت های بالقوه تشعشع را در محیط های چالش برانگیز شناسایی می کند تا هم برای انسان ها و هم برای سایر ربات های به کار گرفته شده در مرکز تحقیقات حرکت کند.

این ربات سگ مانند که CERNquadbot نام دارد، آزمایش حفاظت در برابر تشعشع خود را در منطقه شمال، بزرگترین منطقه آزمایشی تاسیسات، با موفقیت به پایان رساند.

کریس مک گریوی، مهندس رباتیک در CERN می گوید: “بسته های بزرگی از سیم ها و لوله های شل روی زمین وجود دارد که می لغزند و حرکت می کنند و آنها را برای روبات های چرخ دار غیرقابل عبور و حتی برای انسان ها دشوار می کند.”

تیم پشت آن اکنون در حال توسعه الگوریتم‌های کنترلی پیشرفته است تا امکان استقرار طولانی‌مدت آن را در غارهای آزمایشی، مانند آشکارساز ALICE، که به فیزیک یون‌های سنگین اختصاص دارد، فراهم کند.

ربات جدید سرن نشت تشعشعات را در مناطق آزمایشی پیچیده تشخیص می دهد

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

با گذشت زمان، روبوداگ ها قادر خواهند بود تقریباً در کل منطقه غارهای آزمایشی حرکت کنند. با انجام این کار، آنها قادر خواهند بود وضعیت غارها، شرایط محیطی و همچنین آب، آتش سوزی یا نشت های احتمالی را کنترل کنند.

در ویدیوی زیر می توانید CERNquadbot در حال کار را تماشا کنید:

سرن در حال حاضر سابقه طولانی در استقرار ربات دارد و سه نوع کمک کننده مکانیکی را برشمرده است. اینها شامل CERNbot، یک پلت فرم مدولار با دست برای تعمیر، نگهداری و بازرسی است. CRANEbot، طراحی شده برای نصب و نگهداری تجهیزات در مناطق پرتابش؛ و مونوریل بازرسی قطار (TIM) که می تواند در تونل برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) نظارت کرده و حرکت کند.

CERNbotNA، نوعی از CERNbot (چپ) و CERNqaudbot (راست). اعتبار: CERN

از آنجایی که هیچ یک از این ربات‌ها نمی‌توانند به نواحی بهم ریخته یا پیچیده غارها دسترسی داشته باشند، روبوداگ‌های جدید می‌توانند داده‌های ارزشمندی را برای عملکرد ماشین‌ها به دست آورند – که دوره جدیدی را برای بازرسی و نظارت بر تجهیزات با ارزش و پرخطر آزمایشگاه رقم می‌زند.


منبع: https://thenextweb.com/news/cerns-robot-detects-radiation-leaks-complex-experiment-areas

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *