ربات خانگی جدید ال‌جی خیلی دوست داشتنی به نظر می‌رسد و در نمایشگاه CES 2024 عرضه می‌شود.

مطمئنا، ربات دستیار خانگی جدید ال‌جی فاقد نام خوب یا حتی قابل هضم است، اما ما به عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند (AI) ال‌جی امتیاز بیشتری برای جذابیت می‌دهیم.

ربات جدید، که در CES 2024 (9-12 ژانویه)، یک چرخ دنده کوچک در تلاش‌های جدید ال‌جی برای ایجاد «خانه‌های صفر کارگر» است. ربات عمدتاً سفید رنگ و تقریباً ۱ فوت قد بر روی دو چرخ پا مانند تعادل برقرار می کند و چهره ای دوستانه با دو «چشم ویدیویی» بزرگ دارد. در زیر آن یک “دهان” ثابت وجود دارد که در واقع یک سری دوربین و سنسور است. همچنین یک دسته زیبا و عریض وجود دارد تا بتوانید ربات ال‌جی را انتخاب کنید، اگر فرض می‌کنیم مانعی در راه است.

از رفتار گرم خود که بگذریم، عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند (AI) مملو از فناوری است که بیشتر آن بر اساس کیت توسعه Robotics RB5 کوالکام است که بر اساس QRB516 کوالکام ساخته شده است. SoC تعداد زیادی قابلیت های هوش مصنوعی از پیش ساخته شده مانند تشخیص چهره و توانایی ضبط مجموعه وسیعی از داده های محیطی از جمله کیفیت هوا، رطوبت و دما را به ارمغان می آورد.

ربات خانگی جدید ال‌جی خیلی دوست داشتنی به نظر می‌رسد و در نمایشگاه CES 2024 عرضه می‌شود.

(اعتبار تصویر: LG Electronics)

لیو جائه چئول در انتشار این ربات جدید گفت: «نماینده هوش مصنوعی پیشگامانه خانه هوشمند ما، فناوری‌های حرکتی خودکار و هوش مصنوعی پیشرفته را با قابلیت‌ها و خدمات ارتباطی پیشرفته ترکیب می‌کند تا به مشتریان کمک کند تا از انجام کارهای خانه خلاص شوند.

ال‌جی این ربات را طوری طراحی کرده است که هر کمکی که در خانه نیاز دارید باشد، بنابراین می‌تواند به عنوان یک سیستم امنیتی خانه عمل کند، در سالن‌ها پرسه بزند و به دنبال مزاحمان بگردد (و آنها را مستقیماً به تلفن هوشمند شما گزارش دهد). با ارائه به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا یا یادآوری برنامه‌تان به شما کمک می‌کند برای روز خود آماده شوید.

این می تواند به سیستم خانه هوشمند شما متصل شود و پریزها و سوئیچ های متصل را مدیریت کند (خوب خواهد بود اگر رباتی بتواند در اطراف خانه من بدود و تمام چراغ هایی را که مردم همیشه روشن می گذارند خاموش کند).

نماینده هوش مصنوعی خانه هوشمند ال جی

(اعتبار تصویر: LG Electronics)

این ربات همچنین می‌تواند کاملاً با شخصیت باشد، وقتی به خانه می‌آیید به شما سلام می‌کند و حتی حال و هوای شما را تشخیص می‌دهد (مثلاً بر اساس چهره اخم‌آمیزی که در حال حاضر ایجاد می‌کنید) سپس موسیقی پخش می‌کند که ممکن است شما را خوشحال کند.

یکی از تصاویر ربات ارائه شده، عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند (AI) را نشان می دهد که در نزدیکی یک کودک کوچک (که به نظر کاملا سرگرم کننده به نظر می رسد) کمین کرده است، اما جزئیاتی در مورد نحوه تعامل آن با کودکان وجود ندارد. آیا چشم‌های ویدیویی آن به یک صفحه نمایش کارتونی تبدیل می‌شود یا یک بازی مناسب برای کودکان نوپا ظاهر می‌شود؟ به طور مشابه، ال جی عمر باتری یا نحوه شارژ ربات خود را مشخص نکرده است.

با توجه به اینکه ال‌جی نام مناسبی برای ربات ندارد، جای تعجب نیست که قیمت یا تاریخ در دسترس بودن نداریم. با این حال، من شرط می بندم که اکثر مردم بدشان نمی آید که وقتی این ربات فوق العاده زیبا در دسترس قرار می گیرد، معاشرت کنند.

ما را بررسی کنید CES 2024 مرکز برای همه آخرین اخبار از نمایش به عنوان آن اتفاق می افتد. ما همه چیز را پوشش خواهیم داد، از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ، گجت‌های خانه هوشمند و جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی، بنابراین برای داستان‌های بزرگ با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!


منبع: https://www.techradar.com/home/smart-home/lgs-new-home-robot-looks-too-adorable-to-handle-and-itll-roll-out-at-ces-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *