رتبه بندی ۵ انیمیشن برتر سال ۲۰۲۳

انیمیشن ژانری است که به نظر می رسد هر سال که می گذرد بهتر می شود، زیرا فناوری های مورد استفاده برای ساخت این فیلم ها بهبود می یابند و با دیدگاه های بلندپروازانه فیلمسازان پیش می روند. امسال هیچ کمبودی در فیلم‌های متحرک پیشگام باورنکردنی نداشتیم که همچنان نشان می‌دهند این ژانر چیزی برای ارائه به بینندگان در هر سنی دارد.

بهترین انیمیشن‌های سال به طرق متعددی از طریق طرح‌های پیچیده، شخصیت‌های متقاعدکننده و البته جلوه‌های بصری نوآورانه خود را به نمایش گذاشتند. این فیلم‌های انیمیشن برتر ترکیبی فوق‌العاده از انتخاب‌های خانوادگی و فیلم‌های تحریک‌آمیزتر ساخته‌شده برای بزرگسالان هستند. از یک فیلم مورد انتظار استودیو گیبلی گرفته تا یک فیلم ابرقهرمانی شگفت‌انگیز و شگفت‌انگیز، نمی‌توان انکار کرد که سال ۲۰۲۳ تعدادی انیمیشن موفق تولید کرده است که به‌عنوان ژانر کلاسیک در خاطره خواهند ماند.

۵٫ Chicken Run: Dawn of the Nugget

رتبه بندی ۵ انیمیشن برتر سال ۲۰۲۳
نتفلیکس

Chicken Run: Dawn of the Nugget یک نوشیدنی نوستالژیک است که فقط چند سال پس از وقایع دهه ۲۰۰۰ می گذرد فرار مرغ. دنباله فیلم جینجر، راکی ​​و بقیه اعضای گروه را دنبال می کند که در یک جزیره با آرامش زندگی می کنند. آنها کاملاً از خانم تویدی شرور و سایر خطرات بیرونی در آنجا در امان هستند، اما وقتی دختر جینجر و راکی، مولی، شروع به پرسیدن سؤالاتی در مورد آنچه در خارج از جزیره کوچک آنها وجود دارد، همه چیز به سمت خطرناکی می رود.

طلوع قطعه تلاش مشترک استودیوی مشهور Aardman Animations و انیمیشن نسبتا جدیدتر Netflix است. مخاطبان و منتقدانی که انتظار داشتند آردمن از کلاسیک‌های تحسین‌شده‌اش فراتر رود والاس و گرومیت و شان گوسفند از دانستن اینکه این فیلم ۲۰۲۳ فقط خوب است، نه عالی است، ناامید خواهم شد. شوخی‌ها همیشه به جایی نمی‌رسند و اجراهای صوتی گاهی اوقات بی‌تفاوت می‌شوند، اما قطعا به اندازه کافی سرگرم‌کننده است که با دوستان یا خانواده تماشا کنید. این فرار مرغ دنباله به هیچ وجه بد نیست و برای طرفداران نسخه اصلی یا هرکسی که به دنبال فیلمی مناسب برای خانواده است ارزش دیدن دارد. فیلم استاپ موشن برای تماشای تعطیلات.

۴٫ نیمونا

نتفلیکس

یک فیلم اصلی نتفلیکس بر اساس رمان گرافیکی ۲۰۱۵ توسط ND Stevenson، نیمونا یک واقعیت علمی فانتزی آمیخته با عناصر قرون وسطی را به تصویر می کشد. در اینجا، شخصیت لقب یک تغییر شکل است که در جامعه مورد ترس و وحشت قرار می گیرد و توسط شوالیه ها شکار می شود. یکی از این شوالیه‌ها زمانی که برای یک جنایت بزرگ دستگیر می‌شود، به کمک نیمونا نیاز دارد و با هم، اختلافات خود را در جستجوی حقیقت کنار می‌گذارند.

نیمونا از ابتدا تا انتها لذت‌بخش، خراب‌کننده و لذت‌بخش است که با انیمیشن‌های خلاقانه و شخصیت‌های عجیب و غریب خود خیره می‌شود. محیط الهام‌گرفته از فیلم کاملاً بدیع است و داستان‌های افسانه‌ای را به روش‌های سرگرم‌کننده واژگون می‌کند. نیمونا طنز بی احترامی را در آغوش می کشد در حالی که هرگز مضامین حساس تر و شگفت آور فلسفی آن را از دست نمی دهد. برای والدینی که به دنبال یک تجربه تماشای خارق‌العاده هستند، فیلم ۲۰۲۳ بهترین فیلم PG است.

۳٫ سوزومه

آن یکی

سوزومهجدیدترین فیلم ماکوتو شینکای کارگردان فیلم انیمه تحسین شده اسم شما، شخصیت اصلی را دنبال می کند، یک دانش آموز ۱۷ ساله دبیرستانی که می تواند عناصر ماوراء طبیعی را ببیند. این توانایی زمانی مفید می شود که ژاپن با یک تهدید فاجعه بار روبرو می شود و راه حل فاجعه فقط برای سوزومه و غریبه سوتا موناکاتا قابل مشاهده است. هر دوی آن‌ها در سرتاسر کشور می‌روند و درهایی را می‌بندند که هر کجا که یک کرم زمین‌شکن از آن‌ها عبور می‌کند، ظاهر می‌شوند.

هر کس از علاقه مندان به آثار شینکای باشد، بدون شک علائم تجاری کارگردان را در آن خواهد دید. سوزومه، از طرح متحرک تا جلوه های بصری زیبایش. انیمیشن خیره کننده آن بر تضاد بین عناصر روشن و تاریک تأکید دارد و در نتیجه دنیایی رویایی و خارق العاده ایجاد می کند. اگرچه داستان آن برای کسانی که با فیلم های کارگردان آشنا هستند قابل پیش بینی است، اما هنوز هم یک ماجراجویی جادویی است که ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد.

۲٫ پسر و حواصیل

آن یکی

آخرین فیلم مورد انتظار و مورد انتظار هایائو میازاکی، پسر و حواصیل، سرانجام پس از هفت سال طولانی به پرده بزرگ راه یافت. این استودیو گیبلی داستان فیلم در طول جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام می گذرد، زمانی که ماهیتو ماکی ۱۲ ساله با مرگ ناگهانی مادرش و انتقال متعاقب آن به شهر جدید دست و پنجه نرم می کند. در آنجا او با حواصیل خاکستری سخنگو آشنا می شود که او را متقاعد می کند که مادرش هنوز زنده است.

آخرین و بالقوه آخرین فیلم میازاکی مطمئناً با آثار قبلی او متفاوت است و خط داستانی محکمی ندارد. شاهزاده مونونوکه و شدت قلعه متحرک هاول. این در عوض ترکیبی مراقبه‌ای از تجربه بلوغ و کاوش در غم و اندوه است که مسیر ماهیتو به طور جدایی ناپذیری با درد دل او پیوند خورده است. به این ترتیب، پسر و حواصیل موفق می شود هم کم بیان و هم عمیقاً احساسی باشد، با هر فریم زرق و برق دار و با جزئیات واضح، دریایی از احساسات را به همراه دارد.

۱٫ Spider-Man: Across the Spider-Verse

انتشار تصاویر سونی

Spider-Man: Across the Spider-Verse کار سختی را داشت که انتظارات زیادی را که توسط سلف خود تعیین کرده بود برآورده کند، Spider-Man: Into the Spider-Verse، که برای هر دو ژانر ابرقهرمانی و انیمیشن یک پیروزی بود. خوشبختانه، فیلم ۲۰۲۳ نه تنها آن انتظارات را برآورده کرد، بلکه از آن فراتر رفت و داستان مایلز را به یک دنیای چندگانه جذاب پر از افراد عنکبوتی دیگر گسترش داد. او به زودی جایگاه ویژه خود را در هرج و مرج این واقعیت های جدید می آموزد، و این دقیقاً آن چیزی نیست که او انتظار دارد.

در سراسر آیه عنکبوتی مخاطبان را با تصاویر جسورانه تر، تجربی تر و دیدنی تر تحت تاثیر قرار داد. سبک‌های هنری مختلف با هم برخورد می‌کنند و مولتی‌جهان‌ها و افراد عنکبوتی را که مایلز با آن‌ها روبرو می‌شود تکمیل می‌کنند و هر لحظه را شبیه یک اثر هنری می‌کنند. البته، روایت فیلم ابرقهرمانی نیز فوق‌العاده هیجان‌انگیز است، و احتمالاً طرفداران بی‌شماری در آنجا هستند که مشتاقانه منتظرند تا ببینند قوس دگرگون‌کننده مایلز او را به کجا خواهد برد. بهترین سه گانه درباره مرد عنکبوتی.

توصیه های سردبیران







Chicken Run: Dawn of the Nugget یک نوشیدنی نوستالژیک است که فقط چند سال پس از وقایع دهه ۲۰۰۰ می گذرد فرار مرغ. دنباله فیلم جینجر، راکی ​​و بقیه اعضای گروه را دنبال می کند که در یک جزیره با آرامش زندگی می کنند. آنها کاملاً از خانم تویدی شرور و سایر خطرات بیرونی در آنجا در امان هستند، اما وقتی دختر جینجر و راکی، مولی، شروع به پرسیدن سؤالاتی در مورد آنچه در خارج از جزیره کوچک آنها وجود دارد، همه چیز به سمت خطرناکی می رود.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/best-animated-movies-2023-ranked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *