رقصیدن ربات انسان‌نمای GR-1! + ویدیو

شرکت سنگاپوری Fourier Intelligence ویدیویی منتشر کرده که در آن حداقل ده‌ها نمونه از ربات انسان‌نمای این شرکت با نام GR-1 حضور دارند و حرکاتی مانند تکان‌دادن انگشتان و بازوها و حرکات پیچیده دیگری را انجام می‌دهند که شبیه رقص است. البته تمرکز اصلی این ربات‌های انسان‌نما کمک به افراد مسن است.

مهندسان Fourier Intelligence برای ساخت ربا‌ت GR-1 از ویژگی‌های منحصربه‌فردی استفاده کرده‌اند. این ربات می‌تواند جسمی با وزن ۵۰ کیلوگرم را بلند کند که در عرصه رباتیک یک شاهکار است. با همین قابلیت، GR-1 برای کمک به بیماران در انجام کارهای مختلفی ازجمله بلندشدن از روی تخت یا رفتن به توالت و حتی حرکت با ویلچر کارایی فوق‌العاده‌ای دارد.

این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۱۰۰ نمونه از ربات خود را به‌عنوان پلتفرم‌های سخت‌افزاری/نرم‌افزاری عرضه کند. واحدهای اولیه آن نیز به آزمایشگاه‌های تحقیق‌و‌توسعه منتقل خواهند شد تا مهندسان بتوانند عملکرد GR-1 را افزایش دهند. براساس ویدیو منتشرشده، ظاهراً درحال‌حاضر ده‌ها ربات با سطح خاصی از توانایی توسط این شرکت تولید شده‌اند.

قابلیت‌های حرکتی ربات انسان‌نمای GR-1

همانطور که در ویدیو می‌بینید، ربات‌ها علاوه بر تکان‌دادن انگشت و بازوهای خود، می‌توانند موقعیت کمر خود را تغییر دهند و حرکات دیگری را نیز انجام دهند.

هرچند ربات انسان‌نمای این شرکت نیز عملکرد قابل‌توجهی را ارائه می‌کند، اما در مقایسه با ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس با نام Atlas که می‌تواند حرکات آکروباتیک و شبیه به یک پارکورکار را انجام دهد، چندان پیشرفته به‌نظر نمی‌رسند.

رقصیدن ربات انسان‌نمای GR-1! + ویدیو

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Fourier Intelligence درباره نقش ربات GR-1 می‌گوید:

«همانطور که به جلو پیش می‌رویم، GR-1 می‌تواند یک مراقب باشد، می‌تواند یک دستیار درمان باشد و همچنین در خانه‌های سالمندان نقش یک همراه را ایفا کند.»

در دنیایی که فناوری نقش زیادی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد، ربات‌های انسان‌نمای GR-1 قابلیت‌ها و استعداد شگفت‌انگیزی را در این ویدیو به نمایش گذاشته‌اند و این امر به آینده‌ای اشاره دارد که در آن رباتیک به‌طور یکپارچه ابزار و سرگرمی را با یکدیگر ترکیب می‌کند.


منبع: https://digiato.com/robotics/gr1-humanoids-dance-moves-robotics

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *