رقیب چینی BYD به فروش تسلا اشک می زند

غول خودروهای الکتریکی ایالات متحده و تسلا پرچمدار ایلان ماسک در آمار فروش از رقیب چینی BYD شکست خورد.

در حالی که تسلا ۷۲۱۱۵ وسیله نقلیه الکتریکی ساخت چین را در ماه اکتبر تحویل داد (۲٫۶ درصد کاهش نسبت به ماه قبل)، رقیب چینی BYD که خودروهای الکتریکی و مدل های هیبریدی از سری Dynasty و Ocean خود را تولید می کند، ۳۰۱۰۹۵ خودروی سواری را در همان ماه تحویل داد.

فروش خودروهای مدل ۳ و مدل Y ساخت چین تسلا نسبت به سال گذشته ۰٫۶ درصد افزایش داشته است، BYD نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۸٫۴ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که ایلان ماسک از زمانی که تسلا گرمای رقبای محلی را احساس کرد، فروش را بر درآمد، به ویژه در چین، اولویت داد.

خودروسازان داخلی چین پیشرفت بیشتری در بزرگترین بازار خودروی جهان داشته اند، جایی که برندهای خارجی از جمله میتسوبیشی موتورز ژاپن و هیوندای موتور کره جنوبی اقداماتی را برای کاهش فعالیت خود انجام داده اند.

BYD، بزرگترین رقیب چینی تسلا، رهبری بازار خود را با ۲۲٫۱۲ درصد حاشیه ناخالص در سه ماهه سوم تضمین کرد.

سهم بازار تسلا در بخش خودروهای برقی چین در سه ماهه سوم از ۱۲٫۹۸ درصد در سه ماهه دوم و ۹٫۹۳ درصد در سال قبل به ۹٫۸۹ درصد کاهش یافت.

برند خودروهای برقی تحت حمایت هوآوی، Aito نیز اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است و مدل اصلاح شده M7 آن بیش از ۵۰۰۰۰ سفارش در ۲۵ روز اول پس از فروش در اواسط سپتامبر به دست آورده است.

برآوردهای سه ماهه سوم برای حاشیه ناخالص، سود و درآمد را از دست داد. همچنین پیش‌بینی‌های سه‌ماهه سوم برای تحویل‌های جهانی خود را دست‌کم گرفت، زیرا ارتقای کارخانه‌ای برنامه‌ریزی‌شده برای نسخه بازسازی‌شده مدل ۳ تولید را محدود کرد.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/chinese-rival-byd-tears-into-tesla-sales-13336972.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *