روز برنامه نویس مبارک

روز برنامه نویس مبارک

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی یعنی کد نویسی. کدها دستوراتی هستند که باید در محیطی مناسب و با ترتیب و قواعدی درست نوشته شوند تا یک خروجی که هدف ماست به ما بدهند.

همه نرم‌افزارهایی که شما با آنها سر و کار دارید، حاصل پشت سر هم قرار گرفتن یک سری کد و دستور و برنامه هستند و گاهی پشت کاربری ساده این نرم‌افزارها محاسبات و الگوریتم‌های پیچیده‌ای نهفته است. برای مثال روشن کردن ماشین را در نظر بگیرید. برای اینکه ماشینی روشن شود، راننده باید در محیط ماشین بنشیند و یک سری دستورات را طبق عملیاتی منظم انجام دهد تا بتواند ماشین را روشن کند و به سلامت و درستی به رانندگی بپردازد. نظم انجام امور برای روشن کردن ماشین شبیه روشن کردن یک برنامه است. اگر قبل از اینکه سوئیچ ماشین را بچرخانید، پایتان را روی گاز بگذارید، هرگز ماشین روشن نمی‌شود و اگر در جای درست خود انجام نشود، کاری از پیش نخواهد برد. برنامه‌نویسی نیز دقیقاً به همین صورت است.

۱۲ یا ۱۳ سپتامبر مصادف با ۲۲ شهریور روزی است که به پیشنهاد روس‌ها روز برنامه نویسی نام گرفته است. در واقع این روز ۲۵۶ امین روز از سال بوده که یادآور اعداد باینری است. بعد از روس‌ها کشورهای آمریکا و بریتانیا نیز این روز را در تقویم خود به ثبت رسانده‌اند.

۲۵ درصد تخفیف ویژه ماه اول سرویس های
سرور مجازی ،
هاست سی پنل ، هاست وردپرس ،
نمایندگی هاست و پنل پیامک ویژه روز برنامه نویس !

کد تخفیف : programmersday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *