روسیه تا سال ۲۰۲۵ به ناسا در پروازهای فضایی ISS کمک خواهد کرد

روسیه و ایالات متحده در بهترین حالت در سال های اخیر روابط تیره ای داشته اند. با این حال، این جفت هنوز از یک جهت با هم کار می کنند: رساندن خدمه به هواپیما ایستگاه فضایی بین المللی (ISS). Roscosmos، آژانس فضایی فدرال روسیه، اعلام کرده است که دو کشور به همکاری خود ادامه خواهند داد "پروازهای متقابل تا سال ۲۰۲۵ را شامل می شود."

پروازهای متقابل شامل قرار دادن خدمه از چندین کشور در یک فضاپیما است. روسکوسموس همیشه قصد دارد حداقل یکی از نمایندگان خود را در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی و حداقل یک نماینده ناسا در بخش ایالات متحده داشته باشد. این آژانس افزود که این تصمیم گرفته شده است "برای حفظ قابلیت اطمینان ISS به عنوان یک کل." ایستگاه فضایی بین المللی که در سال ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد، نمادی از همکاری ایالات متحده و روسیه پس از جنگ سرد و پایان مسابقه فضایی است.

این خبر پس از اعلامیه ناسا در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد روسیه تا سال ۲۰۲۸ در ایستگاه فضایی بین المللی باقی خواهد ماند. یوری بوریسوف، مدیر کل Roscosmos قبلا گفته بود که روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج خواهد شد. "بعد از ۲۰۲۴" بر ایجاد ایستگاه فضایی خود تمرکز کند. ناسا با برنامه‌هایی از بیرون کشیدن فضانوردان از ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته تا کشف چگونگی کنترل ایستگاه فضایی بین‌المللی در صورتی که روسیه پیشرانه‌های خود را از بین ببرد، برای خروج روسیه آماده می‌شد. آژانس آمریکا دارد متعهد به حفظ ISS حداقل تا سال ۲۰۳۰ است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/russia-will-assist-nasa-with-iss-space-flights-through-2025-115533326.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/russia-will-assist-nasa-with-iss-space-flights-through-2025-115533326.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *