روش انویدیا برای SamurAI: مدیر عامل جنسن هوانگ ژاپن را برای پردازنده های تخصصی در اولویت قرار می دهد

روش انویدیا برای SamurAI: مدیر عامل جنسن هوانگ ژاپن را برای پردازنده های تخصصی در اولویت قرار می دهد

در بیانیه ای رسمی در روز دوشنبه، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اطمینان داد که این شرکت کاملا متعهد به پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای پردازنده های هوش مصنوعی خود در ژاپن است. این اعلامیه با تلاش های فوری ژاپن برای بازسازی زیرساخت های نیمه هادی خود، که زمانی در سطح جهانی برجسته بود، و پر کردن شکاف در توسعه فناوری هوش مصنوعی مطابقت دارد. واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) انویدیا در بازار هوش مصنوعی تسلط پیدا کرده اند.

هوانگ در طی یک نشست مطبوعاتی در محل اقامت رسمی نخست وزیر فومیو کیشیدا در توکیو بر تقاضای فوق العاده بالای بازار تاکید کرد و گفت: “تقاضا بسیار بالا است، اما من به نخست وزیر قول دادم که تمام تلاش خود را برای اولویت بندی نیازهای ژاپن برای پردازنده های گرافیکی انجام دهیم. “

بازدید هوانگ با تخصیص اخیر ژاپن به مبلغ تقریبی ۲ تریلیون ین (۱۳٫۶ میلیارد دلار) در بودجه اضافی، که به طور خاص برای سرمایه گذاری در تراشه اختصاص داده شده بود، همزمان بود. این تزریق مالی بر تعهد ژاپن به احیای بخش نیمه هادی خود و همگام ماندن با پیشرفت های فناوری هوش مصنوعی تأکید می کند.

پیش بینی می شود که برخی از بودجه تخصیص یافته برای حمایت از تراشه ساز تایوانی TSMC و شرکت ریخته گری تراشه Rapidus استفاده شود. هدف Rapidus ایجاد تاسیسات پیشرفته تولید تراشه در جزیره شمالی هوکایدو ژاپن است که به تجدید حیات نیمه هادی این کشور کمک می کند.

هوانگ نسبت به صنعت نیمه هادی در حال توسعه ژاپن ابراز خوش بینی کرد و اظهار داشت: “صنعت نیمه هادی که ژاپن اکنون شروع به رشد و پرورش کرده است، قادر به تولید GPU خواهد بود.” وی بر شناخت روزافزون کشورها از جمله ژاپن در مورد لزوم داشتن و کنترل داده های آنها، ساخت کارخانه های هوش مصنوعی داخلی و تولید مستقل هوش مصنوعی تاکید کرد.

اطمینان مدیر عامل NVIDIA با روند جهانی کشورهایی که اهمیت استراتژیک ایمن سازی قابلیت های هوش مصنوعی خود و تقویت خوداتکایی در بخش فناوری را تشخیص می دهند، همسو است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/nvidias-way-of-the-samurai-ceo-jensen-huang-to-prioritise-japan-for-specialised-processors-13464142.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *