روش جدید می تواند موتورهای EV را دایره ای کند و واردات مواد خام را کاهش دهد

با بیشتر و بیشتر EVs در جاده، نیاز به بازیافت باتری و استفاده مجدد به عنوان یک ضرورت برای افزایش بیشتر پایداری این وسایل نقلیه ظاهر شده است. اما جزء دیگری وجود دارد که پتانسیل آن برای یک زندگی دوم می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد: موتور الکتریکی.

گسترش فاز استفاده از موتورهای الکتریکی به دو دلیل بسیار مهم است. اولاً، آنها حاوی مواد خام با ارزشی مانند مس و فلزات خاکی کمیاب مانند نئودیمیم هستند که به راحتی قابل بازیابی نیستند. ثانیاً، مواد خام مورد استفاده برای موتورها دارای ردپای کربن بیشتری نسبت به مواد اولیه مورد استفاده برای موتورهای احتراقی هستند.

روش‌های بازیافت فعلی برای رسیدگی به این مسائل ناکافی است. مواد خام بازیافتی اغلب آلوده هستند و نمی توان آنها را مجدداً برای کاربردهای موتور استفاده کرد، در حالی که سایر اجزای جداگانه موتور الکتریکی از بین می روند.

برای کمک به مقابله با این چالش، محققان از موسسه مهندسی ساخت و اتوماسیون فراونهوفر IPA پروژه REASSERT را راه اندازی کرده است.

جولیان گروسه اردمن، دانشمند این موسسه گفت: “ما می خواهیم یک سیستم حلقه بسته ایجاد کنیم که در آن از منابع ارزشمند مجددا استفاده شود تا وابستگی به واردات مواد خام را از بین ببریم و استخراج مواد خام را به حداقل برسانیم.”

با این هدف در هسته خود، پروژه بر چهار استراتژی حفظ ارزش تمرکز دارد: استفاده مجدد کل موتور؛ تعمیر با تعویض اجزای معیوب؛ تولید مجدد، که در آن همه اجزاء جدا شده، تمیز می شوند، تهویه می شوند و دوباره سرهم می شوند. و بازیافت مواد خام با جدا کردن موتور و مرتب کردن مواد جداگانه قبل از ریختن.

یک زنجیره فرآیند جدید

این پروژه یک فرآیند کامل از طبقه بندی موتور گرفته تا جداسازی قطعات، تشخیص قطعات، مونتاژ مجدد و آزمایش پایان عمر را ایجاد می کند. هر یک از مراحل گنجانده شده دارای نمایشگر و دستگاه تست مخصوص به خود است.

Große Erdmann توضیح داد: بسته به استراتژی حفظ ارزش انتخاب شده، مراحل و زنجیره های فرآیند متفاوتی درگیر است، بنابراین تلاش برای بازسازی ممکن است متفاوت باشد.

این تیم از موتورهای مرجع از بخش خودروهای برقی سرنشینان استفاده خواهد کرد و از موتورهای ویژه توسعه یافته استفاده خواهد کرد هوش مصنوعی ابزاری که به انتخاب استراتژی حفظ ارزش بهینه برای هر موتور کمک می کند.

هدف REASSERT توسعه یک موتور نمونه است که استفاده بی دردسر از چهار استراتژی حفظ ارزش را امکان پذیر می کند. در صورت موفقیت، این می تواند به طراحی موتورهای الکتریکی جدید منجر شود که از اقتصاد دایره ای پشتیبانی می کنند.

این پروژه همچنین شامل پنج شریک صنعتی است: Schaeffler (به عنوان رهبر کنسرسیوم)، موسسه فناوری کارلسروهه، BRIGHT Testing GmbH، iFAKT GmbH و Riebesam GmbH & Co. KG. این وزارتخانه فدرال آلمان برای امور اقتصادی و اقدام اقلیمی تأمین مالی کرده است.


منبع: https://thenextweb.com/news/new-method-ev-motors-circular-reducing-raw-material-imports

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *