روش صحیح برای تمیز کردن تخت پرینتر سه بعدی (و چرا به آن نیاز دارید)

روش صحیح برای تمیز کردن تخت پرینتر سه بعدی (و چرا به آن نیاز دارید)

انواع موادی که با آن‌ها چاپ می‌کنید نیز تفاوت ایجاد می‌کنند، با رایج‌ترین گزینه‌های مصرف‌کننده، آکریلونیتریل بوتادین استایرن بادوام (ABS)، نایلون قوی اما انعطاف‌پذیر، و اسید پلی لاکتیک پرکاربرد (PLA).

ABS گیر کرده را می توان با استفاده از گرما یا استون برطرف کرد، اگرچه استون باید آخرین راه حل باشد زیرا می تواند به اندازه کافی به صفحه PEI چاپگر آسیب برساند تا غیرقابل استفاده شود. بنابراین، در عوض، سعی کنید بستر چاپگر را تا ۱۰۰ درجه یا بیشتر گرم کنید تا قطعات ABS نرم شوند، سپس به آرامی آنها را با یک لیسه پلاستیکی یا سیلیکونی جدا کنید.

مراقبت از نایلون نیز موضوع مشابهی است، با این تفاوت که شما می خواهید فقط به گرما بچسبید (بدون استون). به طور معمول الف سلاح گرم تا زمانی که بتوانید آن را به حدود ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) برسانید، این کار را انجام خواهد داد. کافی است نایلون را با مقدار مناسب حرارت بزنید تا ذوب شود، سپس با احتیاط آن را با استفاده از یک سوهان پلاستیکی یا سیلیکونی از روی تخت جدا کنید.

PLA نیز شباهت زیادی به ABS دارد، اما این بار قبل از شروع تمیز کردن باید منتظر بمانید تا بستر چاپگر خنک شود. پس از خنک شدن، از یک اسکرابر پلاستیکی یا سیلیکونی برای جدا کردن بقایای پلاستیک استفاده کنید. برای لقمه های سرسخت، از یک دستمال تمیز با کمی ایزوپروپیل الکل استفاده کنید تا به آرامی سطح تخت را پاک کنید.


منبع: https://www.slashgear.com/1433215/how-to-clean-3d-printer-bed/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *