رگولاتورهای ایالات متحده خواهان نظارت بیشتر بر Apple Pay هستند

دفتر حمایت از مصرف کننده ایالات متحده (CFPB) امروز پیشنهاد شده است الزامات نظارتی جدید برای شرکت های فناوری مانند اپل که کیف پول دیجیتال و برنامه های پرداخت را ارائه می دهند.

رگولاتورهای ایالات متحده خواهان نظارت بیشتر بر Apple Pay هستند
با توجه به CFPB، خدمات پرداخت مانند Apple Pay محبوبیت آنها در حال افزایش است، اما شرکت های پشت سر آنها مشمول همان “بررسی های نظارتی” که بانک ها انجام می دهند، نیستند.

قانون پیشنهادی جدید، شرکت‌هایی را که بیش از پنج میلیون تراکنش در سال انجام می‌دهند ملزم می‌کند تا از قوانین مشابه بانک‌های بزرگ، اتحادیه‌های اعتباری و سایر مؤسسات مالی که تحت نظارت CFPB هستند، پیروی کنند.

CFPB ادعا می کند که تعداد فزاینده ای از شکایات در مورد شرکت های فناوری در بازار مالی مصرف کننده وجود دارد و استدلال می کند که بازرسان باید بتوانند به دقت فعالیت های شرکت های فناوری را بررسی کنند تا مطمئن شوند که آنها از قانون پیروی می کنند.

شرکت‌های بزرگ فناوری و سایر شرکت‌هایی که در بازارهای مالی مصرف‌کننده فعالیت می‌کنند، خطوط سنتی را که بانکداری و پرداخت‌ها را از فعالیت‌های تجاری جدا کرده‌اند، محو می‌کنند. CFPB دریافته است که این تاری می‌تواند مصرف‌کنندگان را در معرض خطر قرار دهد، به‌ویژه زمانی که همان حفاظت‌های بانکی سنتی، مانند بیمه سپرده، ممکن است اعمال نشود.

علیرغم تأثیر آنها بر تأمین مالی مصرف کننده، شرکت های بزرگ فناوری و سایر شرکت های غیربانکی فعال در حوزه پرداخت، نظارت و نظارت نظارتی مشابه بانک ها و اتحادیه های اعتباری را دریافت نمی کنند. در حالی که CFPB دارای اختیارات اجرایی بر این شرکت‌ها است، CFPB قبلاً در داخل بسیاری از این شرکت‌ها، بازرس‌هایی را به دقت بررسی نمی‌کرده است که فعالیت‌های آنها را بررسی کنند تا مطمئن شوند که از قانون پیروی می‌کنند و بر مدیران اجرایی خود نظارت می‌کنند.

CFPB می‌خواهد بتواند شرکت‌های فناوری را بررسی کند تا مطمئن شود که آنها از قوانین انتقال وجوه، حریم خصوصی و حمایت از مصرف‌کننده پیروی می‌کنند و از همان قوانینی که بانک‌ها باید پیروی کنند، پایبند هستند. در صورت نهایی شدن، قانون پیشنهادی به اداره حمایت از امور مالی مصرف کننده نظارت بیشتری بر خدمات مالی ارائه شده توسط شرکت هایی مانند اپل و گوگل می دهد.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/11/07/apple-pay-oversight-cfpb/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *