زاکربرگ می گوید متا در حال توسعه AGI منبع باز است

زاکربرگ می گوید متا در حال توسعه AGI منبع باز است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، امروز در یک ریل اینستاگرام غافلگیرکننده گفت که این شرکت در حال توسعه هوش عمومی مصنوعی منبع باز (AGI) است.

این شرکت دو تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی خود – FAIR و GenAI – را با هدف ایجاد اطلاعات عمومی کامل و منبع باز تا حد امکان به یکدیگر نزدیک می کند.

زاکربرگ در توضیحی نوشت: «چشم‌انداز بلندمدت ما ساختن اطلاعات عمومی، منبع باز و مسئولانه آن‌ها و در دسترس قرار دادن آن به طور گسترده است تا همه بتوانند از آن بهره ببرند». او در این ویدئو گفت: «مشخص شده است که نسل بعدی خدمات مورد نیاز، ایجاد هوش عمومی کامل، ساخت بهترین دستیاران هوش مصنوعی، هوش مصنوعی برای سازندگان، هوش مصنوعی برای مشاغل و موارد دیگر است که نیاز به پیشرفت در هر زمینه ای از هوش مصنوعی دارد. استدلال برای برنامه ریزی برای رمزگذاری به حافظه و سایر توانایی های شناختی.”

زاکربرگ متا لاما ۳، زیرساخت و متاورس را تبلیغ کرد

زاکربرگ همچنین اشاره کرد که این شرکت در حال حاضر در حال آموزش Llama 3 است و از “زیرساخت محاسباتی عظیم” که در حال ساخت آن است، از جمله ۳۵۰۰۰۰ Nvidia H100 تا پایان سال جاری یاد کرد.

او همچنین متاورس و عینک هوشمند Ray-Ban متا را تبلیغ کرد. او گفت: «مردم همچنین به دستگاه‌های جدید برای هوش مصنوعی نیاز خواهند داشت و این امر هوش مصنوعی و متاورس را در طول زمان گرد هم می‌آورد. “من فکر می کنم بسیاری از ما به دفعات در طول روز با هوش مصنوعی صحبت خواهیم کرد. و فکر می کنم بسیاری از ما این کار را با استفاده از عینک انجام خواهیم داد. این عینک ها فرم ایده آلی برای اجازه دادن به یک هوش مصنوعی برای دیدن آنچه می بینید هستند. آنچه را که می شنوید بشنوید. بنابراین همیشه برای کمک کردن در دسترس است.”

این اعلام پس از اظهارات آلتمن در داووس و تردید LeCun در AGI منتشر شد

اعلام زاکربرگ مستقیماً پس از سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI منتشر شد نظرات زیادی در مورد AGI در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس، که در آن لحن خود را در مورد خطرات وجودی AGI دو ماه پس از بازگرداندن پس از اخراجش در نوامبر ۲۰۲۳ ملایم کرد.

حتی اگر دانشمند ارشد Meta، Yann LeCun، اغلب می آید ابراز تردید کرد که AGI به زودی وارد خواهد شد – البته نه در پنج سال آینده.

در نهایت، این خبر مبنی بر اینکه AGI آینده متا می تواند منبع باز شود، تنها چند ماه بعد منتشر شد VentureBeat گفت لاما و هوش مصنوعی منبع باز در سال ۲۰۲۳ “برنده” شدند. این اعلامیه مطمئناً بحث های بیشتری را در مورد هوش مصنوعی منبع باز در مقابل منبع بسته ایجاد خواهد کرد، به خصوص درست پس از انتشار مقاله ای که Anthropic می گوید مدل های باز می توانند داشته باشند. “عوامل خواب آور” مخرب در هسته آنها کمین کرده اند.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/meta-is-all-in-on-open-source-agi-says-zuckerberg/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *