زلزله تایوان ۱۰۰ میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

کمتر از یک ماه پیش، تایوان قدرتمندترین و ویرانگرترین زلزله حداقل ۲۵ سال گذشته خود را تجربه کرد. این زمین‌لرزه باعث مرگ ۷ نفر شد و بیشتر از ۱۱۰۰ نفر آسیب دیدند. علاوه بر این کسب‌و‌کارهای منطقه نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند. کارخانه ریخته‌گری TSMC با اینکه در سمت مخالف منطقه مرکز زلزله قرار دارد از جمله این شرکت‌ها است که ظاهراً با خسارتی تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری مواجه است و همچنین مجبور به تخلیه کارگران خود شده است.

TSMC که از تأمین‌کنندگان تراشه‌های اپل است، به رویترز اعلام کرده که زمین‌لرزه اخیر تایوان، در سه ماهه دوم، ۹۲٫۴۴ میلیون دلار خسارت به آن وارد کرده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود تا غول تراشه‌سازی با کاهش حاشیه سود ناخالص خود مواجه شود.

تأثیرات زلزله تایوان بر کسب‌و‌کار TSMC

زلزله تایوان ۱۰۰ میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

البته TSMC اعلام کرده که با وجود این زلزله هیچ قطع برق یا آسیب ساختاری نداشته است و تجهیزات حیاتی آن از جمله ماشین‌های EUV تحت‌تأثیر زمین‌لرزه قرار نگرفته‌اند. این ماه در گزارش دیگری سخنگوی TSMC گفته بود که کار در برخی از مکان‌ها به‌دلیل زلزله تایوان به حالت تعلیق درآمده است و تنها پس از بازرسی کامل از سر گرفته می‌شود.

ماشین‌های پیشرفته EUV (لیتوگرافی فرابنفش شدید) TSMC برای تولید کوچک‌ترین و کارآمدترین تراشه‌های امروزی مانند چیپ‌های مورداستفاده در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو ضروری هستند. همچنین برای تولید تراشه‌های ۲ نانومتری که نسل بعدی دنیای فناوری محسوب می‌شوند، از این ابزارها کمک گرفته می‌شود.

درباره تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC اخیراً در گزارشی گفته شده بود که این شرکت ممکن است تا زمانی که سری آیفون ۱۸ در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، نتواند چیپست‌های ۲ نانومتری خود را برای اپل آماده کند. به‌عبارت دیگر، این تراشه‌ها برای استفاده در سری آیفون ۱۷ حاضر نخواهند شد.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/tsmc-almost-100-million-in-losses-taiwan-earthquake

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *