ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت گفت: هند تا سال ۲۰۲۷ از نظر تعداد توسعه دهندگان هوش مصنوعی از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در رویدادی در بنگالورو به مخاطبان عظیمی از توسعه‌دهندگان خطاب کرد و اعتقاد خود را بیان کرد که یک رویای دیرینه در محاسبات ممکن است سرانجام محقق شود: ایجاد رایانه‌هایی که انسان‌ها را درک می‌کنند، نه برعکس.

اگر ۷۰ سال محاسبات را در نظر بگیرید، یکی از رویاهای همیشه این بوده است: آیا می‌توانیم رایانه‌هایی بسازیم که بتوانند ما را درک کنند در مقابل ما که رایانه را درک می‌کنیم؟ مدیر عامل مایکروسافت گفت: من فکر می کنم که ممکن است بالاخره با پیشرفت زبان طبیعی به آنجا برسیم.

او بر موضوع دموکراتیک کردن هوش مصنوعی (AI) تاکید کرد و آن را برای تغییر زندگی و جامعه به طور کلی در دسترس قرار داد.

نادلا بر قدرت دگرگون‌کننده هوش مصنوعی تاکید کرد و اظهار داشت که در حالی که توسعه‌دهندگان به طور سنتی داده‌ها را دیجیتالی می‌کنند، هوش مصنوعی استخراج الگوها و بینش‌های پیش‌بینی‌کننده را امکان‌پذیر می‌کند و اساساً ماهیت محاسبات را تغییر می‌دهد.

ما در مدل‌های داده قرار می‌دهیم، آن‌ها را جستجو می‌کنیم و اساساً تمام محاسبات ما صبح‌ها بیدار شدن و دیجیتالی شدن است. اکنون، ما یک ابزار جدید در زرادخانه خود داریم، آن را به عنوان یک موتور استدلال عصبی در نظر بگیرید که می‌تواند الگوها را پیدا کند و به ما بدهد. این قدرت پیش‌بینی است.»

او بر اهمیت تغییر پلت فرم در محرک رشد اقتصادی در هند تاکید کرد و پیشنهاد کرد که تا ۱۰ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی هند می تواند ناشی از خروجی های مرتبط با هوش مصنوعی باشد.

نادلا با اذعان به جامعه توسعه‌دهندگان در حال رشد هند، خاطرنشان کرد که این کشور در حال پیشی گرفتن از ایالات متحده از نظر تعداد کل توسعه‌دهندگان تا سال ۲۰۲۷ است.

مدیرعامل فرصت‌های کلیدی را برای سازمان‌های هندی در تحول هوش مصنوعی، از جمله افزایش تجارب کارکنان، اختراع مجدد تعامل با مشتری، ساده‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار و پرورش نوآوری، تشریح کرد. مایکروسافت با زیرساخت‌های هوش مصنوعی جهانی خود، با ارائه طیف وسیعی از مدل‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی، قصد دارد این تحولات را تسهیل کند.

نادلا همچنین در مورد تعهد مایکروسافت به هوش مصنوعی عادلانه صحبت کرد و بر ابتکاراتی برای تجهیز دو میلیون نفر در هند به مهارت های هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ از طریق ابتکار ADVANT(I)GE India تاکید کرد. مایکروسافت با مشارکت با دولت‌ها و تمرکز بر تنوع و شمول، به دنبال تضمین این است که مزایای هوش مصنوعی به همه بخش‌های جامعه برسد و به رشد اقتصادی متعادل‌تر کمک کند.

این رویداد نمایش هایی را به نمایش گذاشت که ادغام زبان های هندی در پلتفرم های کدنویسی را به نمایش گذاشت و بر تلاش های مایکروسافت برای ارتقای دسترسی و نوآوری در توسعه هوش مصنوعی تاکید کرد. پونیت چاندوک، رئیس شرکت مایکروسافت هند و جنوب آسیا، بر تعهد این شرکت به هدایت قابلیت‌های هوش مصنوعی در سراسر سازمان‌ها و توانمندسازی افراد برای پذیرش تحولات مبتنی بر هوش مصنوعی تاکید کرد.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/ai-is-changing-how-we-digitise-people-places-and-things-says-satya-nadella-13707172.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *