سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: هی الکسا، آن را با بوتلگ ویاگرا کنار بگذارید

یک تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی نشان داد که مکمل‌های انرژی مردانه Big Guys، WeFun و چندین مکمل دیگر که در آمازون فروخته می‌شوند حاوی مواد فعال ویاگرا و سیالیس هستند.

FDA به آمازون هشدار می دهد که در مورد “ویاگرای بوتلگ” که در پلتفرم آن یافت می شود، که به طور گمراه کننده ای به عنوان مکمل های انرژی یا سلامت مردانه پنهان شده است، کاری انجام دهد. در یک حرف به آمازون مورخ ۲۰ دسامبر، آژانس تهدید به اقدام قانونی کرد و هفت محصول مختلف موجود در پلتفرم تجارت الکترونیک را با مواد موجود در ویاگرا و سیالیس فهرست کرد. با نام‌های عجیب و غریب و برچسب‌های کارتونی رنگارنگ، دشوار است که آنها را با داروهای نسخه‌ای واقعی اشتباه گرفت.

اما اخیرا تحقیق و بررسی توسط FDA چندین مورد پیدا کرد مکمل ها یا پودرها فروخته شده در پلت فرم تجارت الکترونیکی حاوی سیلدنافیل یا تادالافیل (مواد فعال موجود در سیالیس و ویاگرا) بود و نتوانست آن را فاش کند: MANNERS Energy Boost, Round 2, WeFun, Genergy, Big Guys Male Energy Supplement, Men’s Maximum Energy Supplement, و X Max Triple Shot Energy Honey.

سامانتا بوید، سخنگوی آمازون در ایمیلی به آستانه که محصولات قبل از نامه دسامبر از سایت حذف شده اند. آژانس شناسایی کرده بود محصولات به صورت جداگانه در طول سال “ایمنی اولویت اصلی در آمازون است. ما از همه محصولات ارائه شده در فروشگاه خود می خواهیم که با قوانین و مقررات قابل اجرا مطابقت داشته باشند. به دنبال دستورالعمل های قبلی FDA، محصولات مورد بحث را در اوایل سال جاری حذف کردیم.”

در آن حرفFDA همچنین به آمازون گفت که چگونه از نمایش داروهای دارای برچسب اشتباه مشابه در پلتفرم خود در آینده جلوگیری می کند و گفت: “شما مسئول بررسی و تعیین علل هر گونه تخلف و جلوگیری از تکرار آنها یا وقوع موارد دیگر هستید. تخلفات.” این شرکت در مورد آنچه که قصد دارد در پاسخ به آن انجام دهد اظهار نظری نکرده است.

جعبه ای که حاوی 10 کپسول مکمل انرژی مردانه بیگ گیز Extreme Power است.
یکی از مکمل های آزمایش شده توسط FDA.
تصویر: FDA

هر دو ویاگرا و سیالیس در گروهی از داروها قرار دارند که به عنوان شناخته می شوند مهارکننده های PDE-5که باعث کاهش فشار خون نیز می شود. این می تواند برای افراد مبتلا خطرناک یا حتی کشنده باشد مشکلات قلبی. بسیاری از این محصولات احتمالاً زمانی ظاهر می‌شوند که مشتریان برای «ویاگرا» یا «اختلال نعوظ» در آمازون جستجو می‌کنند، اگرچه برخی از آنها به‌عنوان مکمل‌های سلامتی نیز به بازار عرضه می‌شوند – حاوی موادی مانند ژل رویال، جینسینگ و حتی عسل.

در حالی که آمازون مدت هاست با فروش فروشنده های شخص ثالث مشکل دارد داروهای تقلبی و محصولات پزشکیاین مورد اخیر در مورد بوتلگ ویاگرا، مشکل برعکس است: محصولاتی با مواد اولیه نسخه‌ای که به اشتباه به‌عنوان مکمل‌های بهداشتی OTC بی‌ضرر برچسب‌گذاری شده‌اند. جستجو برای “ویاگرا” هنوز یک a لیست طولانی از نتایج برای سلامتی مردان و مکمل های انرژی، که برخی از آنها از زبان مشابهی استفاده می کنند که توسط FDA شناسایی شده است. برخی از آنها به صراحت به عنوان درمانی برای بهبود عملکرد جنسی مردان یا تقویت میل جنسی آنها به بازار عرضه می شوند.


منبع: https://www.theverge.com/2023/12/28/24017935/fda-warns-amazon-fake-supplements-viagra-cialis-erectile-dysfunction-drugs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *