سازمان فدرال به دلیل آزار و اذیت نژادی در کارخانه کالیفرنیا از تسلا شکایت کرد

تسلا حداقل از سال ۲۰۱۵ تا به امروز آزار و اذیت نژادی را در کارخانه خود در فرمونت کالیفرنیا تحمل کرده است. طرح دعوی توسط کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده (EEOC). این خودروساز با تحمل قانون فدرال را نقض کرده است "آزار و اذیت نژادی گسترده و مداوم کارکنان سیاه پوست خود،" آژانس گفت. علاوه بر این، کارگران آسیب‌دیده که نگرانی‌هایی را در مورد سوء استفاده‌هایی که دریافت می‌کردند مطرح کردند، ظاهراً در معرض اشکال مختلف انتقام‌جویی قرار گرفتند: آنها منتقل شدند، وظایفشان تغییر کرد، یا خاتمه یافتند.

شکایت EEOC می گوید که کارمندان سیاه پوست به طور مرتب تغییراتی از کلمه N نامیده می شدند. "میمون" "پسر" و "سیاه b*tch" در سراسر کارخانه، حتی در هاب ها، کارگران جمع شده بودند. این کارمندان همچنین با نقاشی هایی از گرافیتی های نژادی، از جمله صلیب شکسته و طناب، روی میزها، و همچنین روی دیوار غرفه های حمام و آسانسور در سراسر کارخانه مواجه شدند. اگر این ادعاها آشنا به نظر می رسند، به این دلیل است که با شکایات ارائه شده توسط شاکیانی که قبلاً از تسلا به دلیل آزار و اذیت نژادی شکایت کرده بودند، یکسان است.

یکی از آن شاکیان بود ملوین بری، که سرپرستان تسلا را به استفاده از توهین های نژادپرستانه علیه او متهم کرد. و اوون دیاز بود که گفت در معرض توهین‌های نژادی قرار می‌گرفت و با گرافیتی‌های نژادپرستانه روی محل کارش، مانند نقاشی‌های مرد غارنشین، در محل کارش احساس ناامنی می‌کرد. دیاز در ابتدا ۱۳۷ میلیون دلار غرامت دریافت کرد که یکی از بالاترین مبالغی بود که به فردی که بر اساس تبعیض شکایت کرده بود، اعطا شد. با این حال، پس از چندین درخواست تجدید نظر به طور قابل توجهی کاهش یافت، تا زمانی که شد به ۳٫۲ میلیون دلار کاهش یافت اوایل امسال

EEOC پس از انجام تحقیقات در مورد خودروساز و تلاش برای رسیدن به توافق پیش از دعوا از طریق سازش، شکایت خود را تنظیم کرد. اکنون، هم به دنبال خسارات جبرانی و تنبیهی و هم جبران خسارت برای همه کارگران آسیب دیده است. همچنین از دادگاه تقاضای صدور حکم می کند "طراحی شده برای اصلاح شیوه های استخدامی تسلا برای جلوگیری از چنین تبعیضی در آینده."

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tesla-sued-by-federal-agency-for-racial-harassment-at-california-factory-053220563.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/tesla-sued-by-federal-agency-for-racial-harassment-at-california-factory-053220563.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *