سال ۲۰۲۳ مانند همیشه در دنیای هدفون ها کار می کرد، اما سال آینده باید تغییراتی را به همراه داشته باشد

با ورود تازه واردانی مانند Sonos به این دسته و پیشرفت های آتی کوالکام، موج بعدی هدفون های بی سیم ارزش هیجان انگیز شدن را دارد. اوه، ایرپادهای جدید نیز در راهند.

امسال اتفاقات زیادی در دنیای هدفون افتاد. سال ۲۰۲۳ خدمات معمول محصولات جدید بزرگ را به ما داد، اما همچنین به داستان هوشمندتر و پیشرفته‌تر شدن هدفون‌ها و هدفون‌ها ادامه داد – در حالی که کیفیت صدا همچنان به اوج‌های جدیدی می‌رسد. و خوب یا بد، این روند به تقویت قفل اکوسیستم برای برندهایی مانند اپل، سامسونگ و گوگل کمک کرد.

Bose مجموعه سخت افزاری خود را بازنگری کرد و QuietComfort Ultra را منتشر کرد هدفون و هدفون، که جدیدترین انعطاف‌پذیری از بهترین حذف نویز فعال در کلاس این شرکت هستند. سونی موارد مورد انتظار را راه اندازی کرد هدفون WF-1000XM5. جبرا سعی کرد با رقبای بزرگتر همگام شود یک جفت هدفون ممتاز جدید، Elite 10 و Elite 8 Active. شرکت‌های دیگر جوانه‌هایی با صدای فوق‌العاده و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند، در مورد، تولید کردند نام تجاری Panasonic’s Technicsجفت شدن چند نقطه ای سه طرفه

در همین حال، اپل و سامسونگ تا حد زیادی به محصولات موجود خود در سال ۲۰۲۳ پایبند بودند و در عوض بر قابلیت‌های نرم افزاری جدید برای افزایش ارزش خود تمرکز کردند. اپل چندین ویژگی از جمله Adaptive Audio، Conversation Awareness و Personalized Volume را ارائه کرده است تا AirPods Pro حتی هوشمندتر شود در مورد محیط اطراف شما آنها امروز هدفون های بسیار بهتری نسبت به زمانی که برای اولین بار به فروش رسیدند هستند، که نشان دهنده مزایای این ابزارهای وابسته به اکوسیستم است. اگر در طرف دیگر حصار باشید، دردناک است، اما لیست امکانات برای کسانی که قبلاً خریداری شده اند طولانی تر می شود.

امسال بدون سکسکه نبود: LE صوتی با سرعت حلزونی به کار خود ادامه می دهد و ورود پیشرفت های هیجان انگیز به مشخصات بلوتوث را کاهش می دهد. امیدواریم CES 2024 موجی از سخت‌افزار جدید را آغاز کند که از کدک AC3، Auracast (استریم صدا به چندین دستگاه به طور همزمان) و سایر مزایای LE Audio پشتیبانی می‌کند.

در هر صورت، سال ۲۰۲۴ سال بسیار هیجان انگیزی برای ادم های صوتی است. دستگاه‌های جدیدی از بازیگران بزرگ فناوری در راه هستند، ما رقبای تازه‌ای داریم که در حال ظهور هستند و کوالکام می‌تواند با استفاده از Wi-Fi برای جبران نقاط ضعف بلوتوث، دامنه و وفاداری هدفون‌ها را به‌طور بنیادی توسعه دهد.

عکسی که نسل سوم AirPods را نشان می دهد
ظاهرا اپل نسل سوم ایرپادها را نه یک بلکه دو مدل جدید جایگزین خواهد کرد.
عکس کریس ولش / The Verge

ایرپادهای جدید در راه است

بلومبرگ مارک گورمن گزارش داده است که اپل در حال برنامه ریزی برای انجام این کار است ایرپادهای نسل سوم را جایگزین کنید دو مدل های جدید در سال ۲۰۲۴٫ یکی از آنها شامل حذف فعال نویز خواهد بود که این ویژگی را به قیمت پایین تری نسبت به پرچمدار AirPods Pro می رساند، که بعید است در سال آینده تغییرات بزرگی را تجربه کند. انتقال به USB-C در سپتامبر. جریان اصلی جدید AirPods به این تغییر ادامه خواهد داد. و آن‌ها طراحی یک‌اندازه را حفظ می‌کنند که نیازی به چسباندن چیزی به کانال گوش شما ندارد. این باعث می شود آنها راحت ترین جوانه های اپل برای برخی از افراد باشند و همچنین در آگاه نگه داشتن شما از محیط اطرافتان بهترین هستند.

سامسونگ احتمالا هدفون های Pro بعدی خود را عرضه خواهد کرد

گلکسی بادز ۲ پرو به طور یکسان مورد استقبال منتقدان و کارشناسان صدا قرار گرفت و تقریباً دو سال پس از عرضه آن، زمان مناسبی برای معرفی هدفون های بعدی سامسونگ است. شایعات زیادی در مورد Buds 3 Pro منتشر نشده است، اما سامسونگ به ناچار تمام تلاش خود را برای مقابله با آخرین ترفندهای نرم افزاری اپل با برخی از ویژگی های جدید هوشمندانه خود انجام خواهد داد که پیوند بین Galaxy Buds و این شرکت را تقویت می کند. سری آینده گلکسی اس ۲۴.

Sonos در سال ۲۰۲۴ وارد این ترکیب خواهد شد

پس از سال ها شایعات، انتظار می رود Sonos اولین جفت هدفون بی سیم خود را در سال آینده عرضه کند. شایعه شده است که این محصول دارای برچسب قیمت بسیار بالایی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار است که هدفون های Sonos را در مقابل بهترین ها در این رده قرار می دهد، از جمله AirPods Max اپل و QuietComfort Ultra Bose. این یک استراتژی جسورانه برای یک تازه وارد است، اما Sonos انتظار دارد که اولین هدفون‌هایش بیشترین درآمد را از راه‌اندازی سخت‌افزارهای جدید در سال آینده به ارمغان بیاورند – بنابراین چیزهای زیادی روی آن‌ها سوار می‌شوند. سوال بزرگ این است که چگونه Sonos از یک میدان شلوغ متمایز خواهد شد. هدفون مطمئناً با پلتفرم صوتی چند اتاقه این شرکت ادغام می شود. اما سایر ویژگی های اصلی ناشناخته باقی مانده است.

هدفون ها و هدفون های بی سیم به زودی وای فای خواهند داشت

کوالکام جدیدترین چیپست طراحی شده برای این محصولات از Wi-Fi میکرو توان برای پخش موسیقی حتی زمانی که محدوده بلوتوث گوشی هوشمند خود را ترک می کنید، استفاده می کند. همچنین این امکان را فراهم می کند که صدای واقعاً بدون تلفات به هدفون های بی سیم تلفن های اندرویدی سازگار تحویل داده شود. وای‌فای همچنین می‌تواند به غلبه بر ازدحام و اختلالات گاه به گاه سیگنال که هنوز هم با هدفون‌های بلوتوث در محیط‌های شلوغ اتفاق می‌افتد، کمک کند. وعده های زیادی به این سیلیکون S7 Pro گره خورده است. اکنون باید ببینیم که آیا این اجرا در میان تولیدکنندگان هدفون به راحتی پیش می رود. انتظار می رود اولین دستگاه های این چنینی از سال ۲۰۲۴ وارد بازار شوند.

به عنوان راهنمای خرید من برای بهترین هدفون های بی سیم باید روشن شود، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، تعداد زیادی از محصولات عالی برای انتخاب وجود دارد. همه در مورد ویژگی هایی مانند حذف نویز فعال، حالت صدای محیط و سایر موارد حیاتی کنترل خوبی دارند. سال ۲۰۲۴ باید نشان‌دهنده خوبی باشد که نشان می‌دهد این دسته به کجا می‌رود و چگونه بزرگ‌ترین بازیگران فناوری می‌توانند به پیشروی خود ادامه دهند – و مصرف‌کنندگان را متقاعد کند که از هر آنچه که در حال حاضر استفاده می‌کنند ارتقا دهند.

صدای فضایی به یک آشفتگی گیج کننده تبدیل شده است

به نظر می رسد سازندگان هدفون نمی توانند در مورد نحوه عملکرد صدای فضایی برای موسیقی به توافق برسند. و بسیاری از پردازش‌ها و مجازی‌سازی‌های «جعلی» در حال وقوع هستند. Bose با مجموعه جدید Ultra خود، با راه حل اختصاصی صوتی فضایی خود که به طور کامل میکس های صوتی Dolby Atmos واقعی را نادیده می گیرد، تغییر مسیر داده است. جوانه های Elite 10 جدید Jabra به طور مشابه از پردازش Dolby برای “فضایی” کردن تمام موسیقی ها هر زمان که تنظیمات را فعال می کنید، استفاده می کنند. و ردیابی سر همچنان یک تجربه تا حد زیادی حقه‌بازی است که بیشتر برای تماشای فیلم مفید است – نه موسیقی. بسیار عالی خواهد بود اگر شرکت های فناوری بتوانند به نحوی در یک صفحه قرار بگیرند و در ۱۲ ماه آینده مقداری ثبات را به صدای فضایی بیاورند. اما من انتظار دارم که آن را رایگان برای همه باقی بماند.

آیا کسی به تعمیر پذیری اهمیت می دهد؟

یکی از مشکلات آزاردهنده‌ای که تولیدکنندگان فناوری هنوز با هدفون‌های بی‌سیم حل نکرده‌اند، تصور این است که آنها در نهایت یکبار مصرف هستند. با گذشت زمان، باتری‌های آن‌ها شارژ کمتری در خود نگه می‌دارند تا زمانی که چاره‌ای جز جایگزین کردن آن‌ها با چیزی جدیدتر وجود نداشته باشد. این چرخه برای نتیجه یک شرکت فناوری عالی است، اما برای محیط زیست چندان مناسب نیست. و در حالی که این صنعت با برخی از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی پیشرفت‌هایی را در زمینه تعمیرات انجام داده است، پیشرفت کمی در مورد هدفون‌های نسبتاً کوچک و ظریف‌تر حاصل شده است. اگر حداقل یک یا دو سازنده بتوانند فیلمنامه را در سال ۲۰۲۴ تغییر دهند، شگفت‌انگیز خواهد بود، اما من امیدوار نیستم. این دلیل اصلی است هرگز هدفون های سیمی خوب قدیمی را فراموش نکنید – حتی اگر فاقد مزایای فانتزی جوانه های بی سیم مدرن باشند.


منبع: https://www.theverge.com/23999795/earbuds-headphones-2024-preview-apple-samsung-sonos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *