سامسونگ گلکسی اس ۲۴ می‌تواند اولین گوشی هوش مصنوعی آن باشد – این به معنای آن است

سامسونگ اخیراً فاش کرده است که هوش مصنوعی مولد را در گوشی‌های هوشمند بعدی خود – و اینها آماده می‌کند سامسونگ گلکسی اس ۲۴ طبق برنامه های کاربردی علامت تجاری جدید، اکنون به نظر می رسد به طور فزاینده ای اولین “تلفن هوش مصنوعی” آن باشد.

همانطور که توسط گلکسی کلاب (از طریق SamMobile، سامسونگ برای علائم تجاری در اتحادیه اروپا و انگلستان در ۲۴ نوامبر برای عبارات “تلفن AI” و “هوشمند هوشمند”. با توجه به اینکه انتظار می رود سری گلکسی اس ۲۴ در ۱۷ ژانویه عرضه شود، به نظر می رسد که این علائم تجاری برای گوشی های پرچمدار بعدی آن باشد.

این که آیا این علائم تجاری اعطا می شوند یا نه، موضوع دیگری است. اما هدف سامسونگ کاملاً واضح است – هوش مصنوعی نقطه فروش بزرگ سری S24 خواهد بود و این می تواند روند را برای همه تلفن های هوشمند در سال ۲۰۲۴ ایجاد کند.

اما این برندسازی هوش مصنوعی دقیقا به چه معناست؟ به هر حال، گوشی‌های سامسونگ مدت‌هاست که دارای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، از برنامه ویرایش تصویر Galaxy Enhance-X تا ترفندهای عکاسی محاسباتی مانند عکس های ماه S23 Ultra.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ می‌تواند اولین گوشی هوش مصنوعی آن باشد – این به معنای آن است

(اعتبار تصویر: Shutterstock / ZinetroN)

خوب، تفاوت این است که این بار هوش مصنوعی به جای اینکه یک افزونه باشد، احتمالاً به قلب گوشی های پرچمدار سامسونگ نزدیک تر می شود. سامسونگ قبلاً فاش کرده است که در حال “عمیق” در حال توسعه روش‌هایی برای ادغام هوش مصنوعی مولد در تلفن‌های خود است. در اوایل این ماه سامسونگ گاوس را اذیت کرد.

گاوس یک LLM (مدل زبان بزرگ) روی دستگاه است که به نام ریاضیدان کارل فردریش گاوس نامگذاری شده است که به گفته سامسونگ به کمک مجازی آفلاین، خلاصه‌سازی خودکار اسناد، تولید تصویر و موارد دیگر کمک می‌کند. برای مورد دوم، سامسونگ همچنین برای علائم تجاری Magic Pixel، Flex Magic و Flex Magic Pixel درخواست کرده است – و در حالی که ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که به آنها اشاره می شود، آنها می توانند ترفندهای جدید تصویربرداری هوش مصنوعی باشند.

بنابراین، در حالی که آخرین افشای گلکسی S24 نشان می دهد که آن را به ارمغان خواهد آورد تغییرات جزئی طراحی مانند صفحه نمایش لبه تخت تربه احتمال زیاد تغییرات بزرگتر مبتنی بر هوش مصنوعی در کنار آن در زیر کاپوت قرار خواهند گرفت چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳.


تجزیه و تحلیل: میدان نبرد بزرگ برای سال ۲۰۲۴

بیشتر ببین

با فروش گوشی های هوشمند همچنان در حال کاهش است – محموله های جهانی برای هشت فصل متوالی کاهش یافته است – مارک های بزرگ به وضوح به یک ویژگی جدید نیاز دارند تا همه ما را برای ارتقا دوباره هیجان زده کند. و با قضاوت بر اساس برنامه‌های علامت تجاری سامسونگ، هوش مصنوعی روی دستگاه همان ویژگی برای سری S24 در ژانویه خواهد بود – حتی اگر اینطور باشد، به عنوان فاش کننده ریوگنوس پیشنهاد می کند (در بالا)، به طور بالقوه یک افزونه اشتراک.

سوال بزرگ این است که این ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی چقدر در دنیای واقعی مفید خواهند بود. کوالکام بسیار مشتاق بود پتانسیل هوش مصنوعی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خود را نشان دهد – که در قلب طیف عظیمی از تلفن های اندرویدی قرار خواهد گرفت – ماه گذشته، با موتور AI مولد خود که قادر به ایجاد تصاویر جدید از اعلان های ساده است. همچنین می‌تواند اندازه تصاویر را دو برابر کند یا نوعی «برش معکوس» انجام دهد که به شما امکان می‌دهد عکس‌هایتان را کوچک‌نمایی کنید.

لوگوی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 از رویداد Snapdragon Summit

(اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

با این حال، سامسونگ باید ویژگی‌هایی را حول این قابلیت‌ها در سری S24 خود بسازد – و اینها باید به جای ترفندهای خفیف سرگرم‌کننده، واقعاً قانع‌کننده باشند.

به عنوان مثال، کوالکام به ما نشان داد که چگونه مدل‌های یادگیری ماشین در جدیدترین تراشه اسنپدراگون می‌توانند به تعیین کیفیت هوای اطراف شما کمک کنند – هوشمندانه، اما نه دقیقاً زمین‌شکن. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم سامسونگ چه ویژگی‌های هوش مصنوعی را در طول عرضه بزرگ خود که انتظار می‌رود در ۱۷ ژانویه برگزار شود، برجسته می‌کند.

این رویداد احتمالاً لحن را برای تمام گوشی های هوشمند بزرگ سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد. Honor قبلاً اعلام کرده است که مجیک ۶ از یک LLM روی دستگاه برای تقویت ویژگی هایی مانند Magic Capsule استفاده می کندکه به شما امکان می دهد برخی از جنبه های تلفن را با استفاده از چشمان خود پیمایش کنید.

و اوایل iOS 18 شایعات حاکی از آن است که اپل در حال توسعه ویژگی هایی مانند این است دستیار سیری مجهز به هوش مصنوعی، که می تواند در اوایل WWDC 2024 در ماه ژوئن رونمایی شود. بگذارید بازی های هوش مصنوعی شروع شوند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/the-samsung-galaxy-s24-could-be-its-first-ai-phone-heres-what-that-means

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *