سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI برکنار شد زیرا «هیئت مدیره دیگر به رهبری او اعتماد ندارد».

در یک تغییر غافلگیر کننده از c-suite خود در جمعه، هیئت مدیره OpenAI اعلام کرد که سام آلتمن، مدیرعامل برکنار شده است و هم شرکت و هم هیئت مدیره را ترک خواهد کرد و بلافاصله اجرایی خواهد شد. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری، به عنوان مدیرعامل موقت منصوب شد.

برکناری آلتمن ظاهراً به دنبال یک اتفاق داخلی است "فرآیند بررسی مشورتی" که متوجه شد او نبوده است "به طور مداوم در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق است و مانع از توانایی او در انجام مسئولیت هایش می شود." این شرکت اعلام کرد. همینطور، "هیئت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد."

OpenAI که صاحب چت ربات محبوب هوش مصنوعی ChatGPT است، از آلتمن به خاطر او تشکر کرد "کمک های زیادی به ایجاد و رشد OpenAI،" اما معتقد است که "میرا به عنوان رهبر تحقیقات، محصولات و عملکردهای ایمنی شرکت، واجد شرایط استثنایی برای قدم گذاشتن در نقش مدیرعامل موقت است." هیئت اضافه کرد که دارد "نهایت اطمینان به توانایی او برای رهبری OpenAI در این دوره انتقال است.”

هیئت مدیره OpenAI متشکل از دانشمند ارشد شرکت ایلیا سوتسکور و همچنین رئیس و رئیس گرگ براکمن است. مشاوران مستقل، که هیچ سهامی در شرکت ندارند، همچنین اعضای هیئت مدیره هستند: آدام دی آنجلو، مدیر اجرایی Quora، تاشا مک کاولی، کارآفرین فناوری و هلن تونر، مدافع حریم خصوصی از مرکز امنیت و فناوری های نوظهور جورج تاون. آلتمن همچنین علیرغم اینکه قبل از خروجش مدیرعامل شرکت بود، مشاور مستقلی در هیئت مدیره محسوب می شد.

مشخصات شخصی آلتمن در کنار افزایش بی‌سابقه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد در سال گذشته رشد کرده است و او را به چهره‌ای غیررسمی برای OpenAI و صنعت در حال رشد به‌عنوان یک کل تبدیل کرده است. قبلاً رئیس Y Combinator، Alman قبلاً ظاهر شده بود پانل ها و کمیته های کنگرهحضور داشتند انجمن های بینش هوش مصنوعی سنا و دورهای متعددی را در کنفرانس های صنعتی برگزار کرد.

ناگهانی بودن اعلامیه روز جمعه با توجه به اینکه آلتمن در روزهای منتهی به پایان کارش چقدر به طور پیوسته و شدید در حال تبلیغ شرکت و محصولاتش بوده است، قطعا تعجب آور است.

همین هفته گذشته، آلتمن در DevDay 2023 OpenAI روی صحنه رفت تا سریعتر و پاسخگوتر اعلام کند. GPT-4 توربو پلتفرم و همچنین مدل‌های کوچک‌تر و خاص برنامه‌ای که به سادگی دوبله می‌شوند GPT ها. پنجشنبه آلتمن در اجلاس مدیر عامل شرکت همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو شرکت کرد. "او در این مراسم گفت: «حالا می توانم با این موضوع صحبت کنم. مثل کامپیوتر «پیشتازان فضا» است که همیشه به من قول داده بودند… فکر می‌کنم بسیاری از مردم جهان امسال به طور جمعی برای رسیدن به عقب‌نشینی دچار مشکل شده‌اند.”

آلتمن و موراتی تنها کسانی نیستند که در این اختلاط گرفتار شده اند. براکمن همچنین از سمت خود به عنوان رئیس هیئت مدیره کناره گیری خواهد کرد اما در OpenAI باقی می ماند و به مدیر عامل جدید گزارش می دهد.

آلتمن در سال ۲۰۱۵ OpenAI را تأسیس کرد و از سال ۲۰۱۹ به عنوان مدیر عامل آن فعالیت می کرد. انتشار هوش مصنوعی محاوره ای بسیار محبوب ChatGPT این شرکت در نوامبر گذشته، باعث شروع رونق هوش مصنوعی مولد شد. این سیستم که در اصل بر روی پلتفرم GPT-3.5 ساخته شده بود، در ابتدا به کاربران امکان داد تا با یک عامل دیجیتال – یکی از نسل قبلی سیری، الکسا و دستیار – با استفاده از زبان طبیعی، با یک عامل دیجیتال صحبت کنند. این قابلیت‌ها به سرعت گسترش یافت و زبان‌ها و روش‌های بی‌شمار و همچنین توانایی کد کامپیوتر خروجی و فرآیندها و دستگاه های از راه دور را کنترل کنید از طریق دسترسی API.

این یک داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/openai-ceo-sam-altman-ousted-as-board-no-longer-has- trust-in-his-leadership-204924006.html?src ظاهر شد = rss


منبع: https://www.engadget.com/openai-ceo-sam-altman-ousted-as-board-no-longer-has-confidence-in-his-leadership-204924006.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *